Pasfoto baby

Discussie in 'De lounge' gestart door loncocacola, 9 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loncocacola

loncocacola Actief lid

13 jan 2008
    302
    0
    0
    Wie heeft een pasfoto van haar baby laten maken en moet die ook aan de strenge eisen voldoen? Ik ga namelijk een paspoort aanvragen voor mijn kleintje en daarvoor heb ik een pasfoto nodig.

Wie weet een goede zaak waar ze pasfoto's van baby's maken? Liefst in Haarlem en omgeving.

2. Jack75

Jack75 Lid

7 jan 2009
    13
    0
    0
    Ik heb onlangs een pasfoto voor de kleine van mijn broer gemaakt. Gewoon je kindje op een effen laken of handdoek leggen en dan van bovenaf een foto van zijn/haar hoofd maken. Meestal kijken kleine kinderen dan recht naar boven, in de lens.

succes ermee.

3. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Sem heeft ook een pasfoto gemaakt toen hij een maand of 3 was. Het ging heel goed, ik moest hem alleen in zijn ruggetje ondersteunen en er werden verschillende foto's gemaakt om te kijken welke de leukste was. En de fotograaf weet zelf wel of het aan de eisen voldoet of niet.

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.829
    3.353
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    en als hij afgekeurd wordt, mag je vaak gratis nieuwe komen laten maken als je aangeeft dat het voor een paspoort/id is...

5. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    ik had toen mijn kleine 10 maanden was ook een pasfoto laten maken voor een id kaart.
    Had gebeld naar gemeente en die zeiden dat ze niet zo streng zouden zijn met het controleren van de foto.
    Gelukkig werd ie gefotografeerd door een man dus er kwam geen lachje op zijn gezicht hihih.
    Maar goed, bij de gemeente gingen ze dus wel gewoon streng controleren. Gelukkig was de foto goed.

Maar de een zegt dus dat ze bij baby's niet zo streng zijn en de ander is juist wel streng.
    Heel wisselend dus bij de gemeente.

6. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Er staat er eentje in mijn album. De foto was net goed, haar wangen konden er net op. :D Maar eigenlijk slaat het nergens op, want ze lijkt er totaal niet meer op.

7. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Nog een tip... doe een jasje met capuchon aan, dan kan je je hand verbergen als je je kind vast moet houden in de nek.

8. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    grappig dit onderwerp. ik heb net een stukje gelezen op internet hierover. die moest zijn kind in het paspoort van zijn vrouw laten zetten het kleine ventje is nu een week of 9. ik vond de foto maar vreemd. hij keek met van die grote rare ogen naar de lens. ( zal wel door wat hier geschreven wordt dat ze van bovenaf een foto maken ) die foto moet dus 5 jaar emegaan net of een kind van 4 en half daar nog op lijkt als je aan de gesn van weet ik waar staat ;) toen mijn kinderen jaren terug bijgeschreven werden was dat gewoon met tekst. en vanaf een bepaalde leeftijd met foto. ik meen dat de jongste toen een jaar of 8 of 9 was. achja we zullen het ermee moeten doen he wetten zijn wetten. ennuh ik heb begrepen dat veel fotowinkel tegenwoordig garantie geven op de foto's als ze niet goed zijn dat ze dan gratis over gedaan worden.

9. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    dat probleem hebben wij dus straks ook.

onze kleine word (als het goed is) 1 maart geboren.
    maar ik denk zelf eerder.
    (veel harde buiken en oefenweeen)

en we gaan half juli naar ierland op vakantie.
    dus voor die tijd moet ons meisje op de foto en in mijn paspoort staan.
    dus als ze ongeveer 3 of 4 mnd is moet er al pasfoto van haar gemaakt worden.

liefs

10. Ilovemybeeb

Ilovemybeeb Actief lid

9 jan 2009
    178
    0
    0
    leidster kdv
    ik heb een pasfoto van brandon laten maken bij bell photo.
    hij staat in mijn album!

11. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik ga vanmiddag met mijn zoon. Ik ben benieuwd.

12. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Wij hebben bij 9 maanden een pasfoto laten nemen ivm de vakantie. De fotografe vertelde dat ze nu, tot haar grote vreugde, niet meer streng zijn bij baby's. Ze liet een A4-tje zien wat ze van de overheid had gekregen waarop de nieuwe richtlijnen voor baby's op stonden. Daar stonden de gekste foto's van baby's op die je kunt voorstellen, en die waren dus goed. Een baby mag wel lachen op een foto, hoeft niet perse in de lens te kijken en 3/4 schuin. Het sheelde haar heel veel tijd.
    Mijn dochtertje kon goed los zitten, en kwam er prachtig op te staan.

13. wendyp

wendyp Niet meer actief

Heej..

Ik heb mijn pasfoto's laten maken bij dat fotozaakje op de zijlweg. Ongeveer halverwege het gemeentehuis en waar de appiehein vroeger zat. Als je van de stad afkomt, zit hij aan de linkerkant.

Echt top daar. Ze zat in een bumbostoel en ze hebben daar ook soort van ligdingen. Je hoeft dus je baby niet te ondersteunen. Voor de rest zijn ze in Haarlem helemaal niet streng. Sowieso hebben ze de regels tot 6 jaar geloof ik minder streng gemaakt.

14. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Voor kinderen tot 7 jaar hebben ze soepele regels.
    Je moet je beeb zo wie zo ondersteunen aan z'n rug,
    kwa metingen en dat je beide oren zichtbaar moeten zijn,
    moeten ze zich aan houden, recht van voren enz.
    Ik zou gewoon langs een fotograaf gaan, die moeten die regels allemaal weten.
    Als ze het bij de gemeente afkeuren krijg je gewoon nieuwe (gratis) pasfoto's.
    Dat je beeb niet kan zitten is misschien lastig, maar jonge kids kun je nog wel vermaken met een rammelaar.
    Oudere kids hebben al een eigen willetje, en als dat eenmaal op nee staat gaat dat niet makkelijk op ja.
    Ach ja iedere leeftijd z'n charmes.
    Succes ermee.
    Ik heb pas ook een foto laten maken van m'n zoon, ging gelukkig prima.
    ook meteen goed gekeurd.

15. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    mooi hoor!

maar als pasfoto op een officieel document zou hij niet mogen....

16. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    wij kregen zelf 2 pasfoto's mee, en als het niet goed was, mochten we nog terug komen.

17. mamav2

mamav2 Actief lid

26 okt 2008
    266
    0
    0
    hier was mijn oudste 2,5 week oud toen ie op de pasfoto moest... De foto's zijn in 1x gelukt en idd met witte achtergrond. hoofdje ondersteunt en alles.. Maar hij lijkt idd totaal niet meer op die lieve pasfoto van toen. Moet dit jaar een nieuwe dus zal dan ook pasfoto's moeten laten maken van me meissie....

18. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    is deze pasfoto goedgekeurd voor in een paspoort?
    bij ons hebben ze een maxicosi op hoogte waar je kindje in kan zitten dan hebben ze bepaalde lijnen waar ogen neus mond tussen moet vallen.

en ook al denken wij dat t kindje niet meer lijkt de douane personeel heeft opleideingen en richtlijnen zoals oogstand wenkbrauwen neuslijn
    die zien(niet altijd)echt wel of het om het kindje gaat.

19. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    In een biometrisch paspoort maakt het niet uit of je kind nu 0, 4 of 10 is. De vorm van de schedel verandert niet meer. Het is de bedoeling dat over de hele wereld de douane van het land waar je dan bent, het paspoort scant. Zo komen automatisch de vorm van het hoofd en de 'veroudereringsfoto' op een schermpje. En op die verouderingsfoto kunnen ze dan zien of die overeenkomt met de persoon die voor hun neus staat.
    Is gisteren helemaal uitgelegd door iemand van de fotozaak toen ik pasfoto's met m'n zoontje ging maken.

20. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Bij ons werd deze afgekeurd... omdat het geen pasfoto is maar een protret foto.
    op een paspoto moeten ze zitten en niet liggen enmet een rechte nekje en niet zo van de zij kant

Deel Deze Pagina