Dat is echt niet waar. Mijn dochter van 6 is bij de reumatoog geweest, de kinderarts, de kindercardioloog én is geopereerd. Dit allemaal zonder ID. Was geen enkel probleem. Dit is 2mnd geleden geweest bij 2 verschillende ziekenhuizen.
Fijn! Dat ze toch ook gewoon 'menselijk' reageren etc. Maar wettelijk gezien kan het wel zo gaan. Dus ik zou het risico niet nemen en het gewoon in gang zetten. En baby's die niet meer lijken: Zoveel mensen die met een kindje jonger dan 1 naar het buitenland gaan, dus die hebben ook 5 jaar lang een baby foto op een id-bewijs of paspoort waar het al snel niet meer op lijkt.
Die nemen het niet zo nauw met de regels dan. Best bizar eigenlijk dat je zomaar het kind van een ander zou kunnen meenemen omdat er geen ID gezien is, slechte zaak. Bij ons ziekenhuis gaat je afspraak gewoon niet door zonder ID. Bij spoed zullen ze vast een uitzondering maken. Nog even een opmerking over het aanhalen van taalfoutjes door jou. Niet iedereen is hetzelfde geschoold en iedereen kan wel eens een schrijffout maken. Je zit op een openbaar forum waar dit kan voorkomen. Het komt nogal kleinerend en denigrerend over.
Idd gek. Ik had zo mijn buurmeisje mee kunnen nemen. Niemand die het in de gaten had. Mbt mijn opmerking over taalfouten. Dat was een reactie op mijn eigen post
Hier moest ik achter mn dochter zitten en inderdaad onder haar shirtje of vestje het hoofdje recht houden. Okee je bent 15 minuten bezig. Wij moeten vaker naar het ziekenhuis met onze dochter. Maar ik zie het probleem niet om een legitimatie bewijs aan te vragen? Toch handig om te hebben, ook voor vakanties etc. Is toch jouw probleem niet dat er dan een baby foto op staat? Geldig is geldig lijkt mij....
Ik heb me uit laten leggen dat een gezicht een aantal uiterlijke kenmerken en vormen heeft, die ze ook bij een opgroeiend kind prima kunnen terug vinden op de foto, al is deze als baby genomen. Ik heb van mijn beide kinderen een baby paspoort. Zo schattig! Maar het maken van de foto ging eigenlijk prima. Ik kon er gewoon achter zitten (gebukt) en ze vasthouden onder hun kleding, bijna onder de oksels. Dat wiebelhoofdje bleef door deze houding prima rechtop staan. Ze waren bij mij ook wel al een aantal maandjes hoor. Met een newborn lijkt het me toch lastiger. Maar een goede fotograaf kan dat.
Ja daarom vraag ik me ook af wat het probleem is om een ID aan te vragen. Goede fotograaf en aanvragen die kaart . Zo'n kaart is een Aantal jaren geldig, dat is niet voor niks toch .
Een kinderpaspoort kost 53,97 euro, een id kaart 29,95. Beide zijn 5 jaar geldig. Dus dat is tussen 6 euro en 10,80 per jaar (wat je op termijn uitspaart door het een jaar later aan te vragen) Eerlijk, ik zou het gewoon doen. Elke officiële pasfoto fotograaf kan babyfoto's maken. En niemand doet moeilijk over een 4 1/2 jarige met een babyfoto in zn paspoort. Marechaussees kunnen die goed beoordelen en de rest neemt het maar gewoon aan.
Ik zou het ziekenhuis even contacten. Ik ben met mijn baby zonder legitimatie geweest. Misschien scheelt het dat hij in dat ziekenhuis ook geboren is. Qua pasfoto is het idd het beste bij een goede fotograaf.
Toen onze dochter vorig jaar ziek werd had ze ook nog geen ID, ze is in het afgelopen jaar in 4 ziekenhuizen geweest en niemand die er een probleem van maakte. 1 ziekenhuis heeft wel een foto van haar genomen voor bij de registratie. Het belangrijkste is volgens mij dat ze het BSN nummer hebben. We zijn inmiddels een jaar verder, niemand die onze dochter nog zou herkennen aan de foto van een jaar geleden. Hier poos geleden voor de oudste zn eerste ID laten maken. Voor de jongste ook geprobeerd, maar ze weigerde pertinent op die stoel te gaan zitten voor een foto, op schoot mag niet en een foto van een krijsend kind mag ook niet op het ID, dus we wachten maar weer een paar maanden om het dan nog eens te proberen. Dus van daaruit gekeken zou ik wel proberen al jong een ID te laten maken, met een peuter kan het een veel grotere uitdaging zijn om een foto te krijgen die aan alle eisen voldoet is nu dus mijn ervaring.
Ze mogen gewoon weigeren te betalen Dat kan je dus nog steeds in je kont bijten. En anders heb je geluk.
Je moet een keer per zoveel tijd een BSN controle doen aan de hand van een fysiek legitimatiebewijs. Dat wordt geregistreerd in het ziekenhuis systeem.
Omdat deze gegevens ingevuld worden door het ziekenhuis. Hoe dat exact door komt bij de verzekering weet ik niet. Maar het komt er wel
Fotograaf weet wel hoe, je bent niet de eerste en ook niet de laatste die een pasfoto moet van een baby. Onze jongen was net een crimineel op zn foto hier ook beide al heel jong omdat wij in het buitenland wonen en vaak de grens overgaan.
Bij onze fotograaf kreeg ik een groot grijs shirt aan wat hij speciaal had liggen hiervoor Ik mocht mijn zoontje op schoot houden en ik was zelf de grijze achtergrond Was geen enkel probleem, zo gepiept. Ons ziekenhuis is ineens heeeel streng geworden met id’s... ze plannen nu zelfs een kwartier eerder je afspraak in zodat je eerst nog met je ID langs de patientenadministratie kan...
Wij moesten met onze dochter van toen 3 maanden ook naar het ziekenhuis. Pasfoto maken was drama. Of een krijsend kind op de foto of dichte ogen. Heb toen het ziekenhuis gebelt en was geen probleem als we geen id hadden voor haar, als we maar wel een uitreksel van het basisregister bij ons hadden. (Die bij aanmelden ook niet nodig bleek) Nu ben ik voor mezelf in het Erasmus geweest en daar meld je je aan met je id bij een aanmeldzuil. Zou anders even telefonisch contact opnemen met het ziekenhuis dan weet je zeker of het nodig is. Je krijgt namelijk vaak van die standaard brieven thuis gestuurd