grrrr ik irriteer me, wat vinden jullie

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mammie1982, 16 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai dames,

Moet even iets kwijt. ik pas deze weken op de kat van mijn ouders. Hij is gewoon thuis en ik ga daar langs. Die kat vangt nogal eens een vogel en die legt hij dan in zijn kattenbak. Vandaag ging mijn man langs en lag er weer een dode vogel. Mijn man neemt t niet zo nauw met hygiene en dat is waar ik me aan irriteer. Hij heeft met 1 dubbelgevouwen tissue dat beest bij zn staart gepakt en m weg gegooit. vervolgens komt ie eerst naar huis met de auto en gaat dan zn handen pas wassen. ik zou handschoentjes hebben aangedaan en het met een schepje hebben weggehaald.

Ik ben nu bang dat hij eventueel ziektes of bacterien van die vogel overdraagt op mn dochter.

Wat vinden jullie hier nu van. Ik irriteer me daar echt aan...

2. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Eh sorry maar hij heeft het beest toch niet aangeraakt? Ik zou het precies zo gedaan hebben hoor dus echt geen handschoenen aan ofzo. Waarschijnlijk zou ik mijn handen wel daar al gewassen hebben maar dat zou ik sowieso na de kattenbak schoonmaken :)

3. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik zou idd mijn handen ook meteen gewassen hebben, maar mja... Helaas :p Heel risicovol lijkt dit me ook niet ofzo, vooral een vies idee.

4. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Wat scheelt is dat de vogel natuurlijk niet aan een ziekte is dood gegaan, maar dat ie is gekilled door de kat ;). Zou inderdaad mijn handen hebben gewassen, maar denk niet dat het veel kwaad kan hoor, zat nog steeds een doekje tussen.

5. fafa

fafa Niet meer actief

My thoughts exactly.

Ik zou me er ook niet zo druk over maken. Wat anderen ook al zeiden: beetje raar dat je niet meteen je handen wast, maar om nou met handschoentjes aan de gang te gaan; is ook weer een tikje overdreven

6. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.468
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Tissue lijkt me prima. Zo doe ik het hier ook vaak...

7. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Mannen zijn nou eenmaal viezer dan vrouwen. Ze hebben er geen erg in en het boeit ze niet. Mijn man wast(e) ook nooit zijn handen na de wc. Iets dat voor mij echt onvoorstelbaar is!! Sinds onze dochter er is ben ik hem gaan drillen op handen wassen. HIj gaat met het ov naar zijn werk en wast nu eerst zijn handen bij thuiskomst voordat hij onze dochter aanraakt. Kwestie van vaak herhalen. Bij binnenkomst wassen we nu onze handen en dat is wel zo hygienisch.

8. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.468
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Even een toevoeging voor wie een vogel die door een kat is gepakt minder vies vindt dan een vogel die is doodgegaan door ziekte:
    Elk in het wild levend beest, gezond of ziek, zit VOL met parasieten. En binnen een uur na overlijden vreten de maden zich al een weg door het lijk...

Deel Deze Pagina