borstvoeding bij 1ste en 2de

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Sharon20, 27 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    Hoi allen,

ik heb even een vraagje. het duurt nog een hele tijd maar zat er net toch even aan te denken.

ik heb jamie 2 dagen borstvoeding gegeven maar heb het uiteindelijk opgegeven en ben gaan kolven. rechtstreeks aan de borst kon ik niet meer aan. ik had super veel kloven... dit tot bloedens toe!! jamie hapte zoog 3x en liet weer los... en zo heel de tijd opnieuw...

nu is mijn vraag. zijn mijn tepels hierdoor sterker geworden waardoor het kan zijn dat ik het bij de 2e wel gewoon kan blijven geven? of zal het bij de 2de weer net hetzelfde zijn en zal ik weer zoveel last krijgen van kloven?

ik hoop echt verhalen te horen van mensen waarbij het ij het 1ste kindje niet lukt en waarbij het bij de 2de vanzelf ging...

ik vind kolven zo'n gedoe!!

2. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

ik weet het niet, ik had zlef nooit last van kloven. wel merkte ik dat het bij de tweede zo veel makkelijker ging. bij de eerste duurde het een paar dagen voor hij goed kon drinken. de tweede hapte in een keer toe. misschien deels door mijn ervaring, maar ik denk ook dat zij het gewoon beter kon!

ik weet niet of dat bij jou ook op zal gaan omdat je kolfde, en dus niet zoveel ervarng hebt aan de borst. ik zou er in ieder geval niet vanuit gaan dat het weer mis gaat, probeer het gewoon...

3. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ja, ik ben zoiezo van plan om het weer te proberen! ik hoop dat het de 2de x wel zal gaan. ik heb jamie tijdens de periode dat ik kolfde af en toe nog wel aangelegd met tepelhoedjes maar deed zo verschrikkelijk veel pijn omdat de kloven nog niet genezen waren.. helaas ben ik na 4 weken ook moeten stoppen omdat ik gewoon niet genoeg melk meer had... hij dronk iets van 100cc en ik had maar 50cc ofzo.. ik vond het heel jammer maar ik heb zo van de tijd genoten dat hij wel borstvoeding kreeg! ik kijk nu al uit naar de bevalling om het weer te gaan proberen :) en ben natuurlijk ook erg nieuwschierig of het nu wel zou lukken!

4. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

ik kan me voorstellen dat je met alleen kolven in de problemen komt met je productie. is toch minder efficient dan een baby!

veel succes deze keer!

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.482
    36.443
    113
    Ik heb mijn zoontje 5 dagen bv gegeven en mijn dochtertje krijgt tot nu toe bv, dus al heel wat langer. Bij ons niet het probleem kloven, maar niet willen/kunnen aanhappen. Ik gebruik nu tepelhoedjes en voor ons is dit een goede oplossing.

Ik zou een cursus doen en evt tzt een lactatiekundige inschakelen. Ik heb een cursus van de vbn gedaan, gezellig en leerzaam.

6. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ja het was zeker moeilijk. heb een tijd gehad dat ik gewoon om het uur zat te kolven om maar genoeg bij elkaar te sprokkelen... het was echt niet leuk meer toen. je zou denken hoe meer je kolft, hoe meer melk.. maar bij ging het echt neit meer dus ben ik helemaal gestopt! ik dacht: hij heeft nu toch een dikke maand borstvoeding gehad dus een hoop goede bacterien en vitamine heeft hij toch gekregen...
    maar ik hoop wel dat ik de 2de toch minstens een maand of 6 -7 borstvoeding kan geven

Deel Deze Pagina