Pasgeboren baby buiten leggen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Leaf, 4 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kattekit

Kattekit Bekend lid

10 okt 2011
    532
    0
    0
    Mijn kleine sliep buiten beter dan binnen, in november en december hadden we sneeuw. Heerlijk gewandeld, regenkap er overheen, thuis zette ik haar onder het afdak uit de wind gedraaid. Lekker warm ingepakt, babyfoon in de buurt. Leverde de meest lange slaapjes op doorgaans.
    Hier op het kdv hebben ze het ook, daar sliep ze ook prima in...midden in de winter.

2. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    In Scandinaviƫ doen ze volgens mij niet anders.
    Ik heb het zelf nooit gedaan, dat was geen bewuste keuze ofzo. Ik wist toen gewoon nog niet dat dat gebeurde.

3. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Hier in Groningen is het vrij gebruikelijk. Wij hadden ook een babyslaaphuisje en onze kinderopvang ook. Onze jongens sliepen er heerlijk in, ook in de winter.
    Dikke slaapzak aan en lekker slapen!

4. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Hier hetzelfde, ook november en na het wandelen lekker buiten in een Lodger Wrapper.
    Maar doe wat je zelf wilt!

5. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Ja hoor. Mijn zoon slaapt prima buiten. Niet in een huisje, maar in de bak en ik zat er naast😅

6. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Dit is ook mijn gedachte. Naar buiten prima maar na het wandelen ging ie gewoon mee naar binnen, ken ook niemand die z'n baby zo buiten liet staan eigenlijk...vind het zelfs een beetje vreemd :)

7. Lisann

Lisann Actief lid

18 apr 2014
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Precies hetzelfde hier.. Ik geloof echt dat het geen kwaad kan en misschien zelfs goed kan zijn voor een kleine. Ikzelf had hier geen behoefte aan (ook omdat ik hem dan bij de voordeur had moeten laten staan omdat ik geen tuin heb ;) ) Maar uiteindelijk moet je vooral doen wat voor jezelf goed voelt. Doe vooral niets omdat anderen zeggen dat het zo 'hoort'! In beiden gevallen zal het hoogstwaarschijnlijk hartstikke goed gaan!

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Haha mn zoon wou ook erg graag buiten slapen, hij was een zomer baby maar ook toen hij 1,5-2 was vroeg hij vaak "buiten slapen?" en dan lekker in de buggy in de tuin. Dit wou hij ook een groot deel van de winter nog. Maar hier was na het wandelen de overstap terug naar binnen ( Drempel over, rits van het kinderwagen dekje open, deken eraf en verder slapen in de gang altijd aanleiding om wakker te worden. Langzaam lopend de achtertuin in en daar laten staan ging beter.

9. a flower

a flower Actief lid

13 aug 2013
    295
    0
    16
    Schijnt inderdaad gezond te zijn die buitenhuisjes. Zelf ben ik afgestudeerd als pedagogisch medewerkster en op een stage deden ze ook sommige kindjes naar buiten. Dan wel met een skipak aan en een dekentje over als het echt heel koud was.
    Bij mijn zoontje heb ik dit nooit gedaan, we hadden geen babyhuisje ;) En hij heeft het nu zelfs soms binnen al koud, ook al heb ik hem goed ingepakt en heeft de verwarming zijn kamertje opgewarmd. Durf ook nog steeds geen lakentje bij hem in zijn bedje te doen omdat hij een buikslaper is (1,5 jaar) en heel wat ronddraait.

Deel Deze Pagina