avondritueel

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mammz, 23 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammz

mammz Fanatiek lid

25 mrt 2013
    1.845
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik lees hier vaak dat veel ouders het badderen bij het avond ritueel hebben.

ons avond ritueel is, pyjama aan, tandjes poetsen, vitamine D, verhaaltje en fles.

vaak lees is dat het badderen erbij staat. Maar gaan jullie kleintjes dan echt elke avond in bad??
    hier ongeveer 3 keer in de week, en de rest van de dagen was ik smorgens even met een washandje zijn gezichtje enz...

of lees ik het verkeerd ;) mij lijkt dat hij er zon droog huidje van krijgt als hij elke dag in bad gaat..?

2. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ik deed haar ook een tijdje elke dag in bad. Tot ik wat te horen kreeg van ka dat ze zo'n droog huidje had. Hij zei dat 1x per week het beste was. Nu vind ik dat wel erg weinig dus gaat ze 2 à 3 keer per week in bad. Wel voor het slapen gaan.

3. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Nee Ivan gaat niet elke avond in bad maar zo'n 2 à 3 x in de week :)

4. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.817
    2.675
    113
    Het eerste jaar ging mijn dochter 3x per week in bad, om de dag of om de twee dagen. Sinds ze een jaar is gaat ze vaker, bijna elke dag. Ze kruipt fanatiek en vaak zijn haar voeten en handen pikzwart van het buiten spelen. Als het vies weer is en ze binnen speelt gaat ze niet elke dag in bad.

5. baby01

baby01 Actief lid

6 dec 2009
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier om de dag ongeveer..ik denk 3 a 4 x in de week. Mijn zoontje vind het heerlijk in bad:D

6. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Hier ook ongeveer om de dag onder de douche/in bad.. Hij vind het geweldig :D

7. beccie

beccie Niet meer actief

mijn dochtertje van 6 maanden gaat meestal 2 of 3x per week in bad . en dan meestal smorgens als mijn andere zoontje op school is. dan heb ik er even wat meer tijd voor.

Zoontje gaat ook 2 of 3 x in bad/douche maar dan wel meestal savonds. als hij erg vies is van het buitenspelen moet hij wel vaker.

8. mammz

mammz Fanatiek lid

25 mrt 2013
    1.845
    0
    0
    NULL
    NULL
    oh gelukkig ik dacht al dat ik een vies kind had omdat ik het niet iedere dag in bad doe hahaha

ik denk dat mijn zoontje ook het liefste iedere dag gaat maar dat trekt zijn huidje nooit!

idd ik merk nu bij veel actiever is er zelf eet... allllleeessss onder zit en wel elke avond de washand te voorschijn moet pakken hiihi

doen jullie dan altijd uitgebreid in bad? of onder de douche?

hier in het weekend uitgebreid lekker badderen met vanalles en nogwat in bad vind hij heerlijk
    en doordeweeks vaak even met papa of mama onder de douche, ook genieten! hij is echt niet bang voor water als hij de waterstraal ziet gaat hij met zijn hoofdje naar voren en hup en vol onder en dan lachen!

9. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Wij zetten Mees gewoon in de douchebak met de douche aan en speeltjes erbij.. We wassen hem dan terwijl we ernaast staan en kan hij lekker spelen :)

één keer per week wassen we zijn haartjes met shampoo ongeveer..

10. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

#10 MMarianne, 23 sep 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 sep 2013
    Hier ging ie iets van 3/4 keer per week in bad en meestal zat ik dan bij 'm in bad, sinds de zomer is dit vaker een snelle douche geworden ipv badderen...

11. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Mijn dochter gaat al tijden zo'n 2x per week 's avonds in bad (1x in het weekend samen en doordeweeks een keer alleen), verder iedere ochtend even een washandje over alle 'belangrijke' lichaamsdelen (gezicht, handen, onder de armpjes, en de billen). Als ze echt vies is, gaat ze natuurlijk wel een keer extra in bad.

Deel Deze Pagina