pasgeboren baby en slapen in de wieg

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Missprincesa, 20 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ligt jou baby ingebakerd?
    Wij hebben toen de puckababy piep aangeschaft echt dat ding deed hier wonderen. Ze voelde zich denk ik veiliger en geborgen en ging heerlijk slapen.

2. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Laten huilen wordt niet geadviseerd, dat is gewoon te stressvol voor die kleintjes. Als je nou een nukkige dreumes hebt vind ik het soms wat anders..

Bij ons koste het ook ff wat tijd, maar met een week of 8 viel ze ook nog steeds bij ons in slaap, maar kon ik haar wel overleggen. Is het wiegje een beetje warm? Ben je nog in de buurt? Er zijn nog wel wat tips:

- kruik in de wieg (dan is de overgang niet zo groot)
    - klok in de kamer (soort tikken van je hart, helpt sommige baby's)
    - draagdoek, dan hoef je niet steeds te proberen haar weg te leggen (ik oefende in het begin de gemakkelijkste slaapjes in haar bedje, de rest bij mij)
    - Gaat ze wel slapen in haar kinderwagen als je gaat lopen? Misschien kun je het zo oefenen, dat het eerst daarin lukt, en dan binnen in de wagen leggen (dan is het al een vertrouwd plekje), en dan op een gegeven moment proberen in haar wiegje.

Maar vooral, neem je tijd! Ze zijn nog zo klein, ze heeft genoten van 9 maanden bij jou, ze moeten gewoon langzaam wennen om zelf te slapen. Dat kan niet op een strenge manier, dat heeft rust en tijd nodig!

3. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    En lukt het echt niet: probeer wat medische dingen uit te sluiten. Wordt ze bijvoorbeeld ook wakker als ze bij jou op de arm heel plat ligt (mss last van zuur)? Lijkt ze wakker te worden van haar zwier armpjes (inbakeren)? Dat zijn nog ideeën voor als het echt niet wil! Bij ons had de KMA er wat mee te maken, daardoor kwam haar voeding ook omhoog.

4. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het wiegje staat naast ons bed, het kan ook schommelen, maar dat helpt niet. Als ik ga wanden met de kinderwagen slaapt hij bijna al voordat ik de tuin uit ben. Als ik stil sta wordt hij na 5 min wakker en begint te huilen, de wagen op en neer duwen werkt ook niet, ik moet echt aan het wandelen zijn.
    Plat liggen is volgens mij ook geen probleem, want hij valt prima naast mij in slaap wanneer ik hem liggend borstvoeding geef.

De rest van de tips ga ik zeker proberen.

Ik wil trouwens ook helemaal niet streng tegen hem zijn, maar ik hoor elke keer weer dat sommige babies zich in slaap moeten huilen en ook het CB dat gisteren op bezoek was, had het erover dat het beter was als hij in zijn wiegje ging slapen ipv bij mij/ons, ivm de rust en regelmaat etc.

5. Thir28

Thir28 Actief lid

21 nov 2012
    245
    0
    16
    NULL
    NULL
    Na 10 dagen hebben wij onze zoon op de buik gelegd en we hadden direct een heel ander kind.

Succes!

6. annasskies

annasskies Actief lid

23 feb 2013
    370
    0
    0
    docent geschiedenis
    Probeer op de buik eens overdag waar je bij bent... Kan jij er ook langzaam aan wennen...

7. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toch een succesje behaald. Gisteren heb ik hem voor het eerst in de draagdoek gedaan en ben ik een stuk wezen wandelen, hij heeft de hele weg geslapen, maar volgens mij was het toch vermoeiend voor hem, want hij was daarna in zo'n diepe slaap dat hij nog 2 uur rustig in de kinderwagen heeft geslapen.
    Vannacht heb ik het wiegje voorverwarmd met een kruik en er een spuugdoekje in gelegd wat ik bij me had gedragen, hij heeft een paar uur lekker in de wieg geslapen. Net wou ik hem er na de voeding weer in leggen, maar toen begon hij weer te huilen. Had de kruik er wel weer ingelegd, maar die was lang zo warm niet meer, dus bedje was ook niet zo lekker warm als eerder. Nu ligt hij in ieder geval weer bij ons.
    Maar toch wel wat vooruitgang geboekt :)

8. Zo ging het bij mijn dochter ook! Ze sliep alleen bij ons, op haar buik. Wij hebben haar toen een keer op haar buik in bed gelegd en vanaf dat moment sliep ze top!!!

9. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Herkenbaar...ook best aan t rommelen geweest en manneke sliep geregeld op zn eigen bedje tussen ons in.
    Ik maakte de wieg op met een gedragen shirt/hemd of iets en lag er een poosje een kruik in.
    Babytje overleggen terwijl hij sliep en na nachtvoeding weer terug in wieg...
    Heeft denk wel tot na week 11 geduurt voor ik het 'bedje' opruimde...,

10. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag na het wandelen in de draagdoek weer de kinderwagen geprobeerd, maar binnen 5 minuten werd hij wakker en begon te huilen.
    Heb hem ook op de buik gelegd, maar toen begon hij ook binnen 10 sec te schreeuwen.
    Zodra hij bij, op of naast mij ligt is het goed. Maakt niet zoveel uit in welke positie en hij wordt dan ineens de grootste slaapkop.
    Draagdoek gaat ook goed, maar die vind ik binnen bloedheet.

Blijf er voorlopig nog wel druk mee geloof ik.

11. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ shandy, wat voor bedje hadden jullie tussen jullie in?

Ik begin me nav een ander topic af te vragen of dat voedingskussenbed wel zo goed is, want hij heeft dan een beetje dezelfde soort houding als in een maxi cosi of hangmat.

12. misa

misa Niet meer actief

Toch misschien maar even toegeven aan bij je houden. En de draagdoek binnen: desnoods alleen een hempie aan doen. Ook voor de baby weinig kleren.

13. Janna

Janna Fanatiek lid

Een aankleedkussen is geen bed. Dat werkt wel als tijdelijke oplossing, maar voor de lange termijn lijkt met dat toch niet voldoende stevigheid bieden voor de ontwikkeling van de rug en een goede slaaphouding. Als je op een gegeven moment gaat kiezen om je zoontje voorlopig bij je te laten slapen, zou ik een co-sleeper aanschaffen.

Veel succes met de tips die al gegeven zijn! Ik hoop dat het lukt om hem vaker in zijn wiegje te laten slapen.

14. 2jees

2jees Niet meer actief

Ik heb mn dochter (ook moelijke start) 6 maanden in mn arm gehad s nachts, in ons bed. Ik voedde zo liggend en kreeg toch nog wat slaap. Toen ze begon te rollen werd het me te gevaarlijk en zijn we naar het bedje toegewerkt. Wieg heeft ze niet veel gezien helaas.. En hij is zo mooi :(

Bij ons ging het zo heel goed maar het wordt niet aangeraden. Als je te diep slaapt of veel woelt sowieso niet.

Deel Deze Pagina