Kan het een paar weken duren van klachten tot doorkoen tandjes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door frannie82, 3 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ons meisje heeft de eerste 2 tandjes eigenlijk zonder dat zij en wij er erg in hadden gekregen.

Maar nu al ruim 3,5 week dat ze weer overal op wil bijten, huilt als we haar tandjes poetsen, slecht drinkt en nu ook slechter eet.

Nou had ze van het weekend koorts met een piek op 39.8.
    Het is geen oorontsteking want de huisarts heeft haar nagekeken maar wat het wel is?

Hij weet het ook niet maar zegt dat 39.8 te hoog is voor tandjes.
    Maar wat nou frappant was en dat was op 2 verschillende dagen.
    Nadat ik haar een zetpil had gegeven ging bijna de hele fles leeg.
    Ik wist niet wat me overkwam dat was al in geen tijden gebeurd.

Kan nergens vinden hoe lang het precies kan duren van klachten tot doorbreken dus misschien ervaringen van anderen..?

2. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    bij ons duurt het wéken, maar dat zal van kind tot kind schelen. 39.8 is echt wel te hoog voor tandjes, dan is het een combinatie van iets. Geen keelontsteking? Dan willen ze soms ook niet drinken.

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Huisarts heeft gisteren gekeken want we zaten er aan het einde van de dag weer want ze bleef maar huilen maar zag ook daar niks afwijkends aan.

4. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    39,8 lijkt mij ook te hoog voor 'alleen maar' tandjes. Zal nog wel iets anders sluimeren dus. Hier duurt de tanden ellende zelfs tot ná het doorkomen (altijd een dag of 4 dat het nog gevoelig is). Gelukkig is het eind nu in zicht!!!!

5. zustertje

zustertje Niet meer actief

Het kan echt heel lang duren (jammer genoeg ervaring mee) en het is zeker mogelijk 39.8 te hebben van doorkomende tandjes.

6. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ze is nl niet ziek alleen rode konen, jengelig en koorts. En toen met tandenpoetsen dachten we zal het dan niet toch... We willen het graag weten maar soms weet je het gewoon niet. Daar kunnen we niet zo goed tegen maar dat moeten we maar leren :D
    Zondagmiddag had ze 38,6 omdat ze zo aan het huilen was toch een zetpil met goed resultaat toen rond 20.30 39,8 en tegen 5u in ochtend had ze 39,3 terwijl je toch in de nacht meestal koortsvrij bent... Gisteravond 36,4 en vanmorgen 36,8....

7. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    het hoeft niet lang te duren, maar het kan wel.

Vorig week had onze dochter ook 39,8 en slecht willen drinken/eten, ze wou niet op korsten van het brood kauwen. Na 2 dagen koorts was het voorbij, toen kwamen de vieze luiers. En gister kwam ik erachter dat er een hoektand doorkomt en ook een kies.

ik weet niet of zo'n hoge koorts nou van tanden/kiezen komt, misschien ook wel een staartje van een griepje. Dat heerst ook heel erg.

Ach, en het kan ook weer een combi zijn met even een sprongetje of niet lekker in hun vel zitten.

8. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    tja lastig altijd zoiets! Heir verschilt het zowiezo enorm hoe het met de pijn is van tandjes. Tycho kreeg zn eerste kies en was enorm van slag en het deed hem echt zeer,heeft er toen lange tijd last van gehad. Twee maanden later kwamen er 3 tegelijk door en meneer had nergens last van?? Zelfs geen spuitluiers.... Ik keek toen in zn mond en huplakee 3 kiezen die doorwaren...
    Nu zijn eerste hoektand en het is compleet mis met rode billen die open gaan omdat zn poep zo zuur is!

proberen veel drinken aan te blijven beiden, de koorts goed in de gaten te houden en gewoon lekker vaak knuffelen! Succes en sterkte!

Deel Deze Pagina