Pasgeboren baby hoevaak in bad?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door josephinevh, 22 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    Mijn baby is 10 dagen oud. Kraamzorg deed hem elke dag in bad. Ik vind dat niet zo nodig. Hoe doen jullie dit?

2. Blinq

Blinq Bekend lid

12 jan 2011
    708
    0
    0
    Hier pas na dag 3 eerste keer in bad, en daarna 1 of 2 keer in de week. Die kleintjes worden naar mijn mening echt nog niet vies en vond dit voldoende :)

3. rums

rums Niet meer actief

2 keer per week heel soms 3 keer.

4. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Mijn kraamzorg zei maximaal om de dag. De andere dagen volstaat een washandje. Elke dag is juist niet goed ivm de natuurlijke vetlaag op de huid.
    Nu is mijn dochter bijna tien weken en gaat ze nog om de dag of minimaal drie keer per week.

5. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.898
    3.931
    113
    Om de dag. Nu met twee kids is het wat meer plannen, ze gaan hier nu gemiddeld 3 x per week in bad. De oudste ook wel onder de douche.

6. Misha85

Misha85 Fanatiek lid

17 dec 2013
    1.326
    0
    0
    1x PW douchen
    En om de dag een onder beurtje met een washandje

7. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Hier ging hij om de dag of één keer per drie dagen. Vaak ook zonder iets van zeep. Kraamhulp zei ook dat vaker niet nodig was.

8. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Dl vond het zalig om in het warme water te dobberen, dus ze ging bijna elke dag mee, maar zonder zeep, lekker onder de douche of lekker in het badje.

9. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    De kraamhulp deed het bij mijn zoontje ook iedere dag. Ze gaven aan dat het niet nodig was vanwege hygiene, maar dat ze het doen om meteen het kindje goed naakt te kunnen zien en veel kindjes vinden het warme water fijn.

Achteraf had ik liever een andere keuze gemaakt. Nu mijn zoontje 10 maanden is, gaat mijn hij nog maar 1x per week in bad, omdat hij zo'n droge huid heeft (en veel last van eczeem). Iedere dag in bad was een grote aanslag op zijn huid, ook zonder zeep en met badolie. Mochten we nog een kindje krijgen, dan zou ik vanaf het begin meteen op 1x per week gaan zitten.

10. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Wij dagelijks met washandje (dan zie je ze ook prima hoor), en 1x per week in bad, iom kraamhulp. Tegenwoordig mag ze 2x/week in bad, soms vaker als ze eten in d'r haar heeft gesmeerd b.v.

11. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Wat een onzin dat het nodig zou zijn vanwege de hygiene! Onze kraamzorg kwam hier ook mee en wilde mn dochter ook elke dag in badje doen. Ik heb die dame toen redelijk de les gelezen en mn dochter is precies een keer in bad geweest in de gehele kraamperiode. ;) Sindsdien gaat ze een of twee keer per week in bad, afhankelijk van hoe "vies" ze is. Beide dochters hebben soms tijdens droogte last van exzeem, reden te meer om spaarzaam met de badjes te zijn. De oudste van 3,5 gaat trouwens nog steeds maar drie keer per week onder de douche en haar haren worden slechts een keer per week gewassen.

12. kimii

kimii Niet meer actief

toen wij het ziekenhuis verlieten om de 2 dagen en nu nog steeds
    1x in de week met mustela zeep wassen en de andere dagen een oliebadje ze genieten er zo veel van, mijn zoontje is 2 + maanden oud en geniet echt van het bad, een echt waterratje :D hij zit er zeker 30min of 3 kwartier in het bad te spelen

13. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    In de kraamweek 1x in de 3 dagen omdat het haar zo enorm veel energie kostte dat ze daarna de rest van de dag slecht dronk ( dysmatuur) nu standaard 1x per week mee onder de douche en meestal nig een extra x als ze een mega poepluier heeft gemaakt.

14. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    In de kraamweek ging hij hier om de dag, advies van de kraamzorg.
    Inmiddels gaat hij bijna elke dag, ligt er een beetje aan hoe het uit komt, sla ook gerust een dag over hoor.
    Maar hij vind het heerlijk in bad en heeft ook geen last van een droge huid o.i.d.
    Maar voor de hygiëne is het zeker niet nodig hoor!
    Hier was ik hem ook lang niet altijd met zeep, een paar keer per week gaat hij gewoon in alleen water, gewoon om lekker te spelen.
    Ik denk dat 2x per week voldoende is hoor!

15. rums

rums Niet meer actief

Vertel... 2 maand en al in bad spelen?

16. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Mijn jongste gaat in bad wanneer ik haar vind stinken :D;). Ik denk iedere 2/3 dagen ofzo, maar net wanneer ik er even tijd voor heb en neem. En nooit met zeep. Ze vindt het inmiddels wel lekker, maar in de kraamweek schreeuwde ze moord en brand. Achteraf bleek ze haar sleutelbeentje te hebben gebroken dus het deed echt vooral pijn :(. Mijn oudste gaat wel iedere dag, maar die wordt op de een of andere manier gewoon ook heel vies :D overigens ook nooit met zeep. Haren wassen we van allebei de kinderen nooit met shampoo.

17. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Twee tot drie keer per week, ook nu nog, tenzij ze echt heel vies is.

18. kimii

kimii Niet meer actief

Ik bedoel gewoon met zijn armpjes en voetjes bewegen in het water en zit dan vaak te lachen :)

19. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Elke dag. Maar geen zeep elke dag in bad. Zoonlief had en heeft nergens last van en hij vond en vind het heerlijk. Het is ook echt onderdeel van de routine inmiddels. Badje - pufje - kusje - liedje zingen - slapen.

20. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

13 mei 2013
    973
    160
    43
    Eerst om de dag...nu (5 maanden) bijna elke dag mee onder de douche maar niet omdat ze zo vies is maar omdat het eigenlijk uitmaakt van ons slaapritueeltje...en ze vind douchen zoooo fantastisch...lekker flesje daarna en hups lekker in bed!

Deel Deze Pagina