Pasgeboren baby hoevaak in bad?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door josephinevh, 22 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liesje92

Liesje92 Niet meer actief

Hier gaan beide kids 1x per week in bad. De oudste soms wat vaker omdat zij soms vies wordt met spelen. Ik probeer ze zo min mogelijk in bad te doen ivm erge eczeem, wat ik ze allebei kan besparen door ze niet te vaak in bad te doen. Bij de jongste hebben we in de kwaamweek ook maar 1x in bad gedaan, omdat ik dus bang was voor zijn huidje en omdat het echt niet nodig is om ze zo vaak in bad te doen. :) behalve als ze natuurlijk een flinke poep broek hebben gemaakt en van hun nek tot aan hun tenen onder zitten :p dan toch maar een keertje vaker

2. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.292
    17.182
    113
    bijna elke dag, ze spuugt behoorlijk veel wat ook in dr haren gaat zitten, krijg dat met een washand niet schoon omdat ze zo'n bos heeft (van het begin af aan al). De oudste 2 gaan denk ook 5x in de week in bad (vaak vooral om het klieruurtje na het eten en voor bedtijd voor te zijn :D )

3. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

6 aug 2013
    869
    1
    18
    mijn dochter gaat elke dag mee onder de douche. ze vindt het heeeerlijk en valt daarna 9 vd 10 keer zonder moeite in slaap. zonder douchen is het vaak een drama met in slaap komen. ik was haar echter niet iedere dag met zeep! soms niet eens met haar haren onder het water zodat afdrogen makkelijker en sneller gaat.

qua hygiene is het denk ik niet nodig om zo vaak te douchen al had onze dochter wel vaker haar nekje vies (er liep nog wel eens wat melk in die terug kwam bij een boertje). dit hebben we iedere dag schoon gemaakt en nu is het weg met iedere dag douchen en vooral goed afdrogen.

bij een kindje met een droge huid of eczeem zou ik teveel badderen niet doen..

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Max 2 keer per week en bij heftige spuitluiers en ondergepoept even snel afspoelen onder de douche.
    Geen zeep gebruiken ook: totaal niet nodig en alleen maar belastend voor het huidje.

5. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    In het begin sowieso 1x pw en vaker als dat nodig was, kwam gemiddeld neer op 2x pw in totaal. Ze heeft een vrij droge huid, dus nu met 6mnd gaat ze nog steeds 2x pw in bad gemiddeld.

6. Tammie87

Tammie87 Fanatiek lid

28 jan 2010
    1.091
    102
    63
    ongeveer 2 x in de week. soms meer, als ze zich onder gepoept heeft of onrustig is.

7. mrsb

mrsb Actief lid

24 okt 2010
    265
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier elke dag gedaan, totdat huisarts zei dat we het beter minder vaak konden doen. Toen om de dag, maar als ik dit zo lees ga ik het ook minder vaak doen. Ons zoontje is erg eczeem gevoelig. Badspul en dergelijke gebruik ik al een hele tijd niet meer.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Hier max. 2 keer per week. Zoontje zit onder het eczeem en wordt alleen maar erger als hij vaker in bad gaat. Op heel erge momenten het liefst maar 1 keer per week, maar hij is nogal een viezerik haha, dus dat lukt niet zo vaak.

9. monica73

monica73 Bekend lid

14 mei 2011
    580
    16
    18
    Hier is mijn zoontje pas de eerste keer in bad geweest toen hij begon te groeien. Volgens kraamhulp hebben kleintjes hun energie hard nodig omdat ze in het begin afvallen. Zoontje is nu drie weken en gaan om de dag in bad, soms zit er 2 dagen tussen. Veel beter voor het huidje.

10. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    Hier de eerste maand elke dag in bad. Sindsdien om de dag. Vind ik voldoende :).

11. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Ik doe het bij beide vanaf de geboorte om de dag.

12. ijsbeer

ijsbeer Actief lid

14 feb 2014
    387
    0
    16
    Advies kraamzorg was hier juist 1-2 keer, alleen bij echt vies extra. Hier gaat ze twee keer per week, meestal in oliebadje.

13. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Mijn zoontje gaat om de dag (gemiddeld) met 1 van ons mee onder de douche. Niet vaker ivm droge huid :)

14. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Mijn zoontje is 5.5 week en gaat in principe om de dag in bad, soms zitten er twee dagen tussen.
    Mijn dochter van 2.5 jaar gaat 2x per week, waarvan 1x p/w met haren wassen.

Mijn zoontje heeft nog zoveel poepluiers dat ik iets frequenter badderen wel zo fris vindt, natuurlijk poets je hem ook goed met een billendoekje, maar een badje maakt het net wat schoner. Om zijn huidje niet uit te laten drogen gaat hij maar kort het water in, een minuut of 3. En altijd lekker insmeren na het badje.

Bij een gevoelig huidje het best met parfumvrije olie of cetomacrogolcreme. Die laatste was echt een wondermiddel voor mijn dochter's droge gevoelige huidje. Mijn zoontje heeft vooralsnog een wat minder droge huid dan zij had als baby.

15. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.677
    515
    113
    Max 1x per week

16. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Onze dochter gaat in principe ook iedere dag in bad. Ze vind het heerlijk en spettert er lekker op los.
    Wanneer ze te moe is of we echt in tijdnood komen was ik haar met een washandje en slaan we het badje een keer over.

Advies van de kraamzorg was: zo vaak als dat je zelf ook zou gaan. Oftewel, dat ligt er geheel aan wat je zelf wilt.

17. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    1, maximaal 2x per week. Zoontje heeft een droog huidje. Dochter gaat 3 pw.
    De rest van de dagen wel van onder goed wassen.

Deel Deze Pagina