Een weekend weg.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamR, 22 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamR

MamR Actief lid

10 sep 2014
    207
    0
    16
    Adm. Medewerker Mondriaan
    Naaldwijk
    Hallo dames! Ik zit ergens mee.

Eind volgende maand is Ruben zo'n 8,5 maand oud en gaan we als verrassing voor de verjaardag van mijn schoonvader een lang weekend weg (vrij tot ma) naar de Efteling. Nu vind ik dit echt super leuk alleen zijn er een paar dingen die ik erg lastig vind.

1. Ruben heeft nog nooit in zijn kinderwagen geslapen, natuurlijk wel in zijn reiswieg maar tot nu toe nog niet in het zitje. Nu slaapt Ruben nog best veel ( 3x 1,5 uur op een dag). Moet ik hem dan in zijn kinderwagen laten slapen??? Tot nu toe blijft hih steeds net zo lang wakker tot hij naar bed kan. Ook word hij erg chagrijnig als hij zijn slaapjes niet krijgt. Hoe doe ik dit het handigst?

2. Ruben heeft een voedingsschema en hoe kan ik bijvoorbeeld het beste zijn flesje geven in een pretpark? Hoe het water warmen??

3. Als we een attraktie in gaan, waar laat ik dan de kinderwagen, en kan ik deze zomaar laten staan ? Ik heb een Joolz en ben er erg zuinig mee. Nu staat er bij mijn moeder een banini buggy, is deze misschien beter om mee te nemen? Kan hij daar dan al in? Hij staat namelijk ook met het gezicht naar buiten. Deze heeft wel ook een ligstand.

Nu is Ruben geen draagzak oid gewend dus dit is geen optie. Sorry voor de misschien wat lastige vragen maar ik ben nog niet eerder in een pretpark geweest met een baby. Hoe doen jullie dit? Alvast heel erg bedankt!!

2. mimi81

mimi81 Lid

17 nov 2010
    85
    0
    0
    Ik zou een thermosfles meenemen met heet water en een flesje water. Kan je zo je flesje klaarmaken.

Toen wij op vakantie gingen sliep onze kleine man in de kinderwagen. Als ze moe zijn vallen ze meestal wel in slaap. Soms moest ik wel even een stukje lopen richting het vakantiehuisje maar voordat we daar aangekomen waren sliep hij al in de wagen. Hij was toen 10 maanden.

3. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

13 mei 2013
    973
    160
    43
    Hier ook met baby naar Efteling geweest 4 dagen...was toen 4 maanden oud. Ik heb ook een hele lastige slaapster maar toch zijn slaApjes gewoon in kinderwagen gedaan. Mocht het nou echt niet lukken zou ik 1x per dag teruggaan naar het huisje voor een slaapje. De andere twee dan maar wat korter. Komt altijd echt wel goed!

Flesjes?! Gewoon thermoskan mee lijkt me...ik ging wel ergens binnenzitten om het te geven.

Kinderwagen? Tjah er staan daar 609999 joolz bij de attracties. Ik heb er ook een. En anders om en om...bij ons ging niet altijd iedereen mee in de attracties dus die kan mooi op de tassen en kinderwagen Passen!

Veel plezier! Komt allemaal goed!

4. MamaMoes

MamaMoes Niet meer actief

Ik maak de fles altijd door heet water te mengen met poeder en dat aan te vullen met koud water. Heet water kan je in een restaurantje krijgen fus dan hoef je zelf alleen maar een flesje koud mee te nemen.
    Wagens laten de meesten gewoon buiten staan. Sommige mensen nemen een fietsslot mee.

5. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

6 aug 2013
    869
    1
    18
    ik hoorde dat je kindjes in een draagdoek ook mee mocht nemen in de droomvlucht en andere familie attracties zo gezegd. als je ze los draagt zou dat niet mogen?? weet niet of het klopt hoor.
    misschien wel het proberen waard om nu alvast te oefenen met de draagdoek. hier ook niet veel gebruikt tot ze ineens niet meer in bed sliep, toen sliep ze alleen maar bij mij in de draagdoek en was ik blij dat ik er een had!!

flesje idd een thermoskan meenemen en als hij niet slaapt idd 1x per dag terug voor zijn slaapje.

6. MamR

MamR Actief lid

10 sep 2014
    207
    0
    16
    Naaldwijk
    Hihi ja Ruben krijgt in de middag vaak nog 1 klein flesje met een boterham. Verder eet hij in de ochtend nog zijn pap en fruit en ver nog groente, toetje en voor het slapen nog een flesje. Bedankt voor je advies!

7. MamR

MamR Actief lid

10 sep 2014
    207
    0
    16
    Naaldwijk
    Ik ben ook zeker benieuwd of hij de droomvlucht in mag! Ik weet wel dat hij in het carnaval festival (jokie pretneus) mag :D

8. MamR

MamR Actief lid

10 sep 2014
    207
    0
    16
    Naaldwijk
    Heel erg bedankt dames!

9. Matirini

Matirini Actief lid

14 jul 2013
    318
    0
    16
    Binnenhuisadviseur
    Tholen
    Wij zijn pas ook naar de Efteling geweest en de joolz mee genomen. Had wel een hangslot bij mij on de kinderwagen aan een paal te zetten en ik was niet de enigste stonden heel veel kinderwagens vast aan palen in de Efteling.

Ik zou gewoon de joolz meenemen ligt je kindje toch het lekkerst in.

10. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Idd een thermosfles en een fles spa blauw mee voor de flesjes. Ik weet niet of jullie dichtbij de Efteling wonen maar voor ons is het ruim een uur rijden dus wordt het 1e slaapje dan in de auto gedaan. Mijn dochter slaapt ook nooit in de kinderwagen maar als ze echt moe is wel, alleen wat korter dan. En ik je kan altijd om en om in een atractie gaan als jullie met veel zijn? Al zou ik mn kinderwagen gewoon laten staan hoor. Of event. een cijferslotje mee ofzo? Kan je hem vastmaken.

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.274
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou wel je kinderwagen op slot zetten aan een paal of hek, er worden helaas regelmatig kinderwagens gestolen in de Efteling... zelfs onze buggy ging op slot, want ja hoe moet het als je de rest van de dag opens geen buggy/kinderwagen meer hebt...

12. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Onze zoon slaapt ook niet in de wandelwagen. Ik zou dan pas gaan na minimaal1 slaapje en dan ook de laatste weer in een bedje en de middelste maar zien.

Drinken deed ik altijd door heet water in een thermosfles te doen. En koud water mee. Wist hoeveel heet ik moest doen om op te lossen en dan koud erbij zodat het precies op temperatuur was. In restaurants is het vast ook op te warmen.

Wagen zou ik gewoon laten staan. Je zou ook een fietsslot eraan kunnen maken. Zelf ben ik er niet zo moeilijk in en zou hem zo Latem staan.

13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.181
    16.514
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    In alle restaurants staat een schone magnetron waarin je je water kan opwarmen dus je hoeft niet met een thermoskan te zeulen.

14. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Ik las al tips over een slot voor de kinderwagen, thermosfles enz. Dat wilde ik ook al zeggen.

Ik kon me ook over alles druk maken voordat we een weekend weg gingen, maar ik heb ervaren dat het verbazend soepeltjes verloopt. Slaapjes op andere tijden, middagslaapje overslaan, (korte) slaapjes in de kinderwagen of in de drager, 's avonds 1.5 uur later naar bed dan anders enz enz. En babylief deed het fantastisch.

Deel Deze Pagina