(verb.)reflux en water drinken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door heppiedepeppie, 7 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Graag zou ik willen vragen of onderstaande te maken kan hebben met de verborgen reflux van mijn zoontje?

Sinds twee weekjes geven we na de fruit en groente hap wat water uit zijn fles. We zijn aan het oefenen met een drinkbeker maar dat lukt nog niet zo goed.
    Maar het is bijna altijd zo dat als hij water gedronken heeft, het er binnen 2 minuten weer net zo hard uitkomt met een hoop speeksel/zuur.

Is dit toeval of kan dit door de reflux komen? En herkenbaar voor andere mama's? Is er iets tegen te doen? Want hij heeft soms echt wel dorst maar om nu nutriton door water heen te doen ;)

2. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Ons zoontje heeft ook verborgen reflux en ik dik alles gewoon in met Nutriton hoor. ;) Dan gaat het een stuk beter.

3. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Maar water?? Dik je dat ook in?? Lijkt me zo vreemd om koud water in te dikken...lukt dat goed?

4. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Ja water ook. :) Gaat prima. De vloeistof hoeft niet warm te zijn om de Nutriton te laten werken, kan ook prima met koude vloeistoffen.
    Mijn zoontje lust op dit moment niet zo graag water, dus geef ik hem een heeeeeel klein beetje diksap met volle fles water en beetje nutriton.

Heb nog een topic gevonden net: http://www.zwangerschapspagina.nl/voeding/95993-reflux-kindjes-diksap.html

5. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    bedankt voor je tip! Ik ga het morgen maar eens proberen dan!

6. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe doen jullie dat met de fruit en groente hapjes? Vandaag heeft mijn dochter banaan gehad (uit potje) en tijdensu spelen kwam het er zo weer uit..... Ook indikken?

7. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Gewoon banaan uit het vuistje geven (als je kindje al een beetje rechtop kan zitten / 6m oud is)?

8. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben aan het introduceren ze is nu 5 maand oud en echt rechtop zitten gaat nog niet echt goed....

9. Jansje85

Jansje85 Lid

25 apr 2012
    40
    3
    8
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is een happy spitter, hij spuugt zeer regelmatig maar groeit super goed en heeft er geen last van. Ik heb daarom nooit iets ingedikt, ook omdat ik 6 maanden bv heb gegeven. Er komt ook vast voedsel terug, fruit, groenten en zelfs brood. Maar het lijkt altijd meer dan dat het in werkelijkheid is.

10. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    hier komt alles terug als we hem binnen 15 minuten op het speelkleed leggen. En nu zeker omdat hij al kruipt! Hij heeft er meestal geen last van, niet als het vaste voeding is in elk geval. Bij het water en de melk vaak wel.
    Dan houden we hem een langere tijd rechtop.

Gekke is wel als hij 's nachts ooit een fles krijgt, dat hij niet eens hoeft te boeren en direct weer in bed verder slaapt (en dus ook niet spuugt)

11. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Bij mijn dochter dikten ik alles in, ook water, thee, fruithapjes, alles wat maar enigszins vloeibaar was.

12. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Krijg je zoontje medicatie?
    En hoeveel nutriton voeg je toe?

13. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Geen medicatie, ik voeg op een fles van 180/6 2 grote schepjes Nutriton toe. Hebben een tijd terug geprobeerd om terug te gaan naar 1 schepje maar toen begon het slikken en omhoog komen direct weer...

Deel Deze Pagina