er bestaan idd kleine slaapzakjes met lange mouwen. ik zal die wel aanschaffen als je een koude kamer hebt. pas alleen even op of het hoofdgat niet te groot is..
Onze kleine meid van bijna 3 weekjes, trappelt af en toe zo hard dat ze boven het dekentje uitkomt. Dan gaat ze een beetje jengelen dat ze het koud heeft. Nu leggen we haar in een slaapzakje van de hema maatje 50/56 en daar doen we dan nog een dekentje over. Het slaapzakje is eigenlijk een zomerslaapzakje zonder mouwtjes. Deze steek ik onderaan in zodat ze niet meer zo kan draaien en omhoog kan kruipen. Nu gaat het prima!
dat deed ik inderdaad ook, inmiddels is ons meisje 8 weken en beginnen de kleinste slaapzakjes te kort te worden dus kan het einde niet meer instoppen.. Ik denk dat ik maar overstap naar de winterversie en dan maar zonder dekens..
Ik zou ook even afwachten hoe groot je kindje is en dan kan je hem altijd nog aanschaffen.. Ik heb mijn dochter trouwens in een winterslaapzakje (zonder mouwen)en onder een deken... Als ik dit lees denk ik, dat is dus best warm....
Wij hebben onze dochter vanaf 7 weken in een slaapzak liggen en ooknog onder een dekentje (koud oud huis) en bevalt prima, ik zou er wel alvast een in kleine maat kopen, als ik die gekocht zou hebben had ik het eerder gedaan. Ze blijft lekker warm en slaap beter dan zonder.
Ik was vorige week in een babyspeciaalzaak en door vertelde ze mij dat het beter is je kindje in een dunne slaapzak (katoen) te leggen en dan gewoon onder de dekentjes en mocht het heel koud zijn, dan kun je de deken dubbel vouwen of een extra dekentje erop leggen.. OF alleen een winterslaapzak gebruiken zonder dekens.. De vulling van een winterslaapzak(microfil) is heel warm en gaat broeien waardoor het kindje het er behoorlijk warm in krijgt en gaat zweten (als er ook nog dekentjes op liggen wordt het alleen maar erger) Dat klopt ook want ik heb onze dochter afgelopen week in een winterslaapzak gehad en ik haalde ze 's ochtends uit bed en ze voelde helemaal klam aan (voetjes vooral). Dus de volgende nacht maar weer in de zomerslaapzak onder de deken. Stop hem wel in aan de achterkant zodat ze niet de dekens eraf trappelt of boven in bed wakker wordt.. Als het echt heel koud wordt, ga ik wel een winterslaapzak gebruiken maar das nu nog veel te warm voor haar...