Hey meiden.. Hier het volgende probleem haha.. Moet er wel om lachen eigenlijk.. Maar moet echt een oplossing bedenken.. Wij hebben een kinderwagen gekocht: Mutsy(mutsaerts) transformer. Wij hebben een auto: Toyota starlet 3-deurs.. Nou past onze kinderwagen niet in de kofferbak. Zelfs als we alle wielen v. het onderstel eraf halen past hij niet en moeten de banken plat.. En dan moet de reiswieg nog op de bank.. Oplossing: andere auto aanschaffen! Nou daar zijn we al even naar opzoek.. We willen een 5 deurs, ruime kofferbak waar iig de kinderwagen in past zodat uk straks gewoon in maxicosi op de bank kan. Hij moet niet te zwaar zijn in gewicht ( dus niet 150-200 p. maand in de belasting ofzo) want we willen niet teveel stijgen in wegenbelasting, dat is onnodig. Plus we zoeken een auto tussen de 1500-2500 euro. ( dit verwachten we voor deze terug te krijgen). Iemand suggesties of ervaringen met deze kinderwagen en een auto? Liefs
Wij hebben sinds kort een Renault Megane Break (station) uit 2001. Hij koste ons 2.750,-- en we betalen 135,-- per kwartaal aan wegenbelasting. Echt een heerlijke auto en de kinderwagen kan gewoon zo met wielen en al in de achterbak geschoven worden. EDIT: Trouwens, bedoel je niet een Mutsy Transporter? Een Transformer is zo'n ding dat van een auto in een robot verandert .
Wij hebben de mutsy trasporter(denk niet dat die hetzelfde is) en rij zelf in een peugeot 206(5 deurs) Is 25 euro per maand wegenbelasting ongeveer. Rijd prima en kinderwagen pas er als het goed is achterin. Heb de kofferbak opgemeten en de kinderwagen past er precies in(als je 1 wiel er af haalt
hihi troetel hier hetzelfde hoor!!! we hebben nu een seat cordoba 3 deurs maar der zit een kofferbak bij met giga veel ruimte!!!! wij betalen 100 euro belasting per 3 maanden... maar omdat deze auto er in dec/jan uitgaat (manlief krijgt auto van de zaak en ik wil iets kleiner gaan rijden ivm kleine stukjes rijden) zijn wij ook opzoek naar een andere auto.... maar aangezien ik strax 2 kids moet vervoeren kan het ook weer niet te klein zijn.... maargoed.. ik heb zelf al een beetje zitten kijken naar een ford fiesta.. zo 1tje heb ik eerder gehad en die had best wel veel ruimte in het zitgedeelte maar ook een ruime kofferbak..... en manlief zit te zoeken naar een peugeot 206..... wij hebben trouwens de mutsy transporter besteld
Past de reiswieg er dan ook nog bovenop? want dat is bij ons ook een probleem! We betalen nu 54 euro belasting per kwartaal.. Dus willen daarom niet teveel stijgen. Aangezien we een 'zwaardere & duurdere' auto na een paar jaar even niet meer nodig hebben omdat we dan de reiswieg niet meer gebruiken. Ga eens kijken naar de merken die jullie noemen. Vrees dat de renault te duur is. Want we moeten geluk hebben willen we er 2500 voor terug krijgen.. Met dank aan het slopen van 3 flats hier voor de deur hebben we een hoop 'stofschade' die de gemeente niet vergoed aan de auto..
Haha ohja, handige toevoeging: ik heb (nog) geen rijbewijs als de kleine komt.. Dus ook daarom is het onnodig om een grote dure auto aan te schaffen omdat hij doordeweeks niet altijd gebruikt zal worden.. Zeker in 2011 nog niet.. Kan het financieel nog niet inzien, maar hoop in 2012 mijn rijbewijs te behalen ( dan ook al trouwen haha.. Duur grapje)
whahaha troetel wat leven jullie duur *hele dikke knipoog!!!* en verbouwen en een nieuwe auto en trouwen en je rijbewijs... maareh is dit niet iets wat je beter aan je vriend kan overlaten?? hij moet immers strax in dat ding rijden.... (ik zit ff te denken omdat mn man strax auto van de zaak krijgt... heb wel aangegeven dat ie er ook prive mee moet kunnen rijden maar verder zoekt ie het maar uit!) manlief had voor mij zitten kijken naar een fiat punto maar die heb ik een keer als leenauto gehad voor een week en vond het een rampenauto (terwijl een oude vriend van mij er helemaal verliefd op was want die had m zelf)
@ Muts; Nee we beslissen dit samen eigenlijk.. Doen we met alles wel. Het is niet zo van het is zijn pakkie-an. Voor de rest zijn we supertevreden met de starlet.. Alleen tja maar een 3-deurs en die kleine kofferbak straks met een baby
Hahahhaa, hij bestaat echt. Nou jaaaaaaaa zeg, en ik keek op de site van Mutsy zelf en daar staat ie niet op. Hahahahhaha, nou dan heb ik niks gezegd natuurlijk .
Hihihihi én dat terwijl ik huisvrouw ben.. Schandalig dat ik mijn toekomstige man daar alleen voor laat werken.. ECht erg Oke nu is het pretuurtje weer over whaha..
@ Mermaid; is van mutsaerts, mutsy heeft mutsaerts overgenomen dus geloof dat deze kinderwagen niet meer in deze productievorm wordt gemaakt..
Maar aangezien ik de voorselectie doe en ze dan aan vriendlief voorstel haha ( hij heeft bijna alleen maar starlets gehad.. Maar nu ziet hij in dat de kinderwagen niet in de kofferbak past.. ) - Renault : is vriendlief geen fan van + hij is redelijk zwaar - Volvo: is zeer zwaar - peugot zijn kofferbak is niet veel groter dan die van de starlet.. - Seat; twijfel.. Het is nog best moeilijk, van de week maar alvast eens het onderstel opmeten. Vriendlief zei al dat het t beste is als je m overeind kan zetten.. Tja dan kom je toch gauw op een station en die weegt meer.. Denk dat ie dat niet echt doorhad hahaha..
en volkswagen? Golf of polo Of iets Aziatisch als hyundai, honda.. Niet kapot te krijgen Veel ruimte en niet zo zwaar is lastig natuurlijk
een polo heeft niet zon grote kofferbak... hadden wij ook naar zitten kijken maar vrienden van ons hebben er 1 en daar kan ik echt het onderstel niet in kwijt... een golf zou wel kunnen.... seat ibiza heeft ook kleine kofferbakken... whaha je snapt me niet helemaal over het beslissen... ik laat mijn man dus zoeken (kijk zelf af en toe voor een leuk model als ik die zie rijden) maar zodra de auto aangeschaft moet worden beslissen we samen maar mijn laatste woord geldt (ik moet er immers in rijden)....
ja goed he maar zo doen we dat eigenlijk met bijna alles... hij heeft de kinderwagen uitgezocht via internet... hij stond te twijfelen tussen de mutsy transporter en nog een mutsy maar in de winkel vond ik de transporter fijner lopen en minder wiebelen... dus ik zei "doe mij die maar" ... dus hij zei "je hebt mn vrouw gehoord, ze wil die dus krijgt ze die"
Bijna alle 5 deurs past een kinderwagen achterin.. van welk bouwjaar is jullie starlett als je verwacht 1500-2500 te krijgen, als ik vragen mag?? auto's met veel elekronica zijn zwaarder.. auto's met ruime achterbak. vw volvo bmw mervedes opel(meeste) fiat de stations renault Mar ook japanse auto's zou prima kunnen alleen dan zal je sneller richting een station gaan.
De VW golf lukt zeker weten. Vriende van ons hadden ook een golf 5 drs. En dezelfde kinderwagen. Seat Leon is net wat groter dan de ibiza. Denk dat dat ook wel moet lukken. Hoe vinden jullie Opel dan? Wij hebben nu sinds een jaar een Opel nadat we 2x een VW hebben gehad. VW bora heeft een kleine kofferbak. Daar kun je je onderstel wel in kwijt. Maar de reiswieg kan dr dan niet meer bij in. Die moet je op de achterbank zetten. Kan wel bij 1 kind. Maar bij 2 kinderen word dit toch echt een probleem. Daarom zijn wij over gegaan naar Opel. We wouden eerst een station, maar vonden die toch wel tegenvallen. Toen hebben we een Open Vectra gekocht. Een Gts uitvoering. Die heeft een 5de deur ipv een kofferklep. Let daar op...dat je een 5de deur hebt, en geen klep. Als je een kofferklep hebt, dan heb je maar een kleine insteek. Dat is bij een 5de deur veel groter.