pasgeboren baby maat 1 of 2 van pampers

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Linnda, 14 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnda

Linnda Actief lid

4 feb 2009
    212
    0
    0
    hallo

ik ging net kijken bij de etos voor luiers
    het is nog wel een beetje vroeg
    maar me moeder zeg dan kan je ze gewoon inslaan

maar nu stond er newborn van 2 tot 5 kilo
    en daarna maat 2 was van 3 tot 6 kilo
    en het gaat om die actie 3 voor 20 euro
    dus pampers

volgens mij waren de maten
    maar mijn vraag nu is welke moet je nou nemen
    want is baby is toch wel 3 kilo bij de geboorte dus zou je gelijk maatje 2 moeten nemen of toch nog newborn

graag reactie wat jullie zouden doen of hebben gedaan
    en waarom

alsvast bedankt
    linn

2. Bri

Bri Niet meer actief

Mijn ventje was 3800 gram bij geboorte, maar heeft toch nog wel een paar pakken maatje 1 verbruikt. Die waren groot genoeg voor hem.

3. wolly

wolly Niet meer actief

Jayden was 3320 met de geboorte en heeft 7 weken maatje 1 aan gehad.

4. marjolijn195

marjolijn195 Actief lid

29 dec 2008
    364
    0
    0
    Papendrecht
    Iris was 3310 gr. bij haar geboorte en heeft zelfs nog een pak prematuur luiers gebruikt (Kruidvat geloof ik). Daarna anderhalve maand maat 1 (Kruidvat en Pampers)

5. conijn

conijn Bekend lid

24 okt 2008
    691
    0
    0
    hier 3895 gram en ook nog een paar weken maatje 1, maar nu al wel maat 2

6. DvS

DvS Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Hier bij de geboorte ook 3.320 en sinds vandaag gebruik ik pas maat 2, dus je kan gerust pakken 1 halen want doe je ongeveer wel 2 maanden mee. ;)

7. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Ik had ook maatje 1 gehaald, onze dochter was 3600 gram bij de geboorte en heb er 7 weken mee gedaan. Ik ben ook een leek op baby-gebied hoor :D maar volgens mij ligt het ook een beetje aan de bouw van je kindje. De kleine van mijn schoonzus was bijna 4000 bij de geboorte en die heeft ze maar een week aan gehad, hij was dan ook best wel fors gebouwd.

Ik had ook behoorlijk wat ingeslagen, maar merk nu wel dat er bijna elke week wel ergens een luier aanbieding is. Als de Pampers bijna op zijn, ga ik gewoon weer even kijken waar ze in de aanbieding zijn. Ik heb tot nu aan toe nooit meer als 20,- betaald voor 3 pakken.

8. DvS

DvS Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Dat wou ik inderdaad net zeggen, zat ik aan te denken toen ik aan het eten was. :D Je hoeft het voor de aanbieding niet te doen, want ze zijn echt elke week wel ergens in de aanbieding dus maak je niet al te druk! ;)

9. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Onze Nova was 9,5 pond en heeft zeker nog 6 weken nr. 1 gedragen. Nu is ze 12,5 en draagt nog steeds nr.2 Ga nu wel over naar nr. 3 als mijn voorraad nr. 2 op is. Mijn ervaring is dat als de luier te groot is ze niet goed afsluiten. Dus ik zou ze zeker niet te groot nemen.

10. Lynn22

Lynn22 Actief lid

30 apr 2008
    300
    0
    16
    Den Haag
    Nou, pas sinds kort weer 3 voor 20 euro!! Die aanbieding is er heeel lang niet geweest. En nu concureren alle drogisterijen en supermarkten elkaar weer op de pampers
    Ik heb er echt een paar maand op moeten w88, 3 voor 20. Dus ik zou zeggen: inslaan meid! Want weet je: met één groot pak pampers doe je maar een week..
    Ga maar uit van gemiddeld 8 luiers per dag x 7 dagen = 56 stuks.
    Da's dus één pak luiers.

11. Kejay

Kejay Niet meer actief

Qua kilo's zou je maat 2 aankunnen, maar dan zijn ze wel heel erg groot en dat zit ook niet lekker voor een kleine beeb. Keana heeft ook maatje 1 aangehad. Ze woog 3586 bij geboorte. Ik ben bij het derde pak overgestapt op maat 2 omdat ze krap werden.

Je krijgt in de zwangerdoos van prenatal 1 klein pak. Ik zou er nog 1 bijhalen en de rest maat 2 inslaan. Je kunt dan nog altijd een pak bijhalen, het is jammer als je er mee blijft zitten (zoals ik). En maat 2 groeien ze vanzelf in!

12. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    #12 annetske, 14 sep 2009
    Laatst bewerkt: 14 sep 2009
    Mijn zoontje zat al snel in maat 1, die newborn hij heeft niet lang aangehad, heb ze dan ook niet allemaal gebruikt. maar was al vrij vlot in maat 2. hangt er echt vanaf hoe groot en zwaar de baby is en hoe snel de baby groeit... mijn zoontje groeide erg snel. zit nu al een tijdje in maat 4, maar gaat bijna over naar 4 +

13. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm mja anne droeg ook gewoon mt.1
    maar wij hadden dus niet vantevoren groots igneslagen
    wel 2 pakken mt. 1 en 1 pak mt 2 in zo'n zelfde aanbieding :)

maar na de geboorte bleek dat 3200gr. wel klein genoeg was voor maatje 1 :)
    maar ze zijn bijna elke week wel ergens in de aanbieding.. en is het geen 3 voor 20e.. dan toch wel minstens 3 voor 26e..

MAAR... de newborn luiers vallen zelden tot nooit onder die aanbiedingen... begreep van de drogist dat die vallen onder basisbehoeften (net als zuigelingenmelk)
    en dat dat dus officieel niet in de reclame mag zijn maar altijd hetzelfde moet kosten.

dus ik zou me niet stukstaren op die aanbiedingen voorlopig :)
    en zeker met borstvoeding zijn de newborn luiers wel een aanrader.. want dat loopt gewoon tussen de gewone luiers uit :)

14. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Hier gewoon begonnen met 1. Pas overgestapt toen hij op het eindgewicht kwam. Ik merk dat de luiers anders veel te groot zijn en het gaat lekken.

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.274
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva was 4350 gram en heeft een paar dagen maat 1 aangehad. Haar romp was nogal breed en we kregen de luiers nauwelijks meer dicht. Wij gaan straks dus niet maatje 1 halen, er zit een pak in zo'n doos en als de baby een stuk kleiner dan Eva blijkt te zijn is maat 1 zo bijgehaald.
    Kijk trouwens wel uit met teveel inslaan, je weet niet hoe je kindje op pampers reageert, de kinderen van mijn nichtje konden er niet goed tegen.
    Wij gaan trouwens meteen luiers van de Aldi gebruiken, die bevallen nu ook heel goed, zijn er vanaf 3 kilo en zijn ongeveer even duur als pampers in de aanbieding.

16. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Bij de Etos en bij het Kruidvat heb ik de New Born luiers altijd meegekregen bij acties.

17. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Hier ook 3740 gram bij de geboorte en een aantal weken maatje 1 aangehad.

Ik kreeg bij verschillende dozen kortingsbonnen voor pampers newborn. 3 voor 10 euro ofzoiets? (weet het niet meer precies)

Ik heb nog wel een linkje van een site waar je wekelijks de aanbiedingen via mail krijgt.
    Ik weet niet of ik die hier mag plaatsen dus wie interesse heeft...pb me maar :D

18. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ja, volgens mij is dit pas de 1e keer dit jaar, dat die acties er weer zijn. Ze zijn nu wel echt OVERAL , ook bij de supermarkten, maar ze zijn echt heel het jaar niet geweest, alleen die actie 3 voor 26.50 + een kinderdvd'tje ofzo...
    Dus al lijkt het zo dat de actie er regelmatig is: Ik zou zeggen: Inslaan ;) .

19. 2eUkkie

2eUkkie Lid

6 sep 2009
    37
    0
    0
    Nederland
    voor degene die toegang tot de makro hebben; af en toe hebben ze de aanbieding drie dozen halen twee betalen. Dan ben je 19,29 euro kwijt voor drie pakken luiers (maatje 4). Samen met andere baby/dreumesgezinnen kom je er wel aan. Alhoewel onze dreumes al een tijdje in maatje 4 zit.

6,43 euro per pak is nogal wat anders dan een tientje 'gewoon'

20. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Onze dochter was 2800 gram bij de geboorte en heeft ongeveer twee maanden in maat 1 gezeten. Het voordeel van maat 1 vind ik ook dat ze een "urine indicator" hebben. Dan kan je heel snel van de buitenkant zien of ze geplast hebben en dat is bij jonge babies in het begin altijd wel zo prettig. Die maat 1 moesten we trouwens de eerste paar weken zelfs omslaan want ze waren eigenlijk nog te groot voor ons poppetje.

Deel Deze Pagina