Heel erg dom...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamavaneenmeid, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavaneenmeid

28 mrt 2009
    70
    0
    0
    Hey,

dit gaat waarschijnlijk ontzettend dom klinken, maar toen ik met mijn ex ging, heeft hij de naam van mijn dochtertje bedacht, en ik de 2e en 3e naam, ik vond de naam wel oke, maar niet zo super, maar ik zat zo onder de plak van hem en hij dreigde ook met vanalles als ik haar een andere naam zou geven.. dit klinkt waarschijnlijk heel raar in de oren bij jullie, is het ook wel, maar het was wel het geval, maar nu het alweer een tijd uit is, wil ik heel erg graag haar 3e naam als haar voornaam aanhouden.. dat wilde ik eigenlijk altijd al, maar ik durfde niet, en ik spreek hem inmiddels toch niet meer. Zou het nu nog kunnen, of is dat nou echt belachelijk?

Ik kom er niet uit :(

(haar voornaam is Zoë, derde naam is Hailey)

2. Merijn

Merijn Niet meer actief

Zoe vind ik persoonlijk leuker :D Maar dat was je vraag je niet ;)

Het maakt niet uit hoe je haar noemt. Zolang er maar eenduidigheid is, vind ik. Maar het kan wel.

Ik ken iemand die haar eerste naam vreselijk vond en zichzelf op haar 10e heeft vernoemd naar haar tweede naam (als roepnaam).

3. Keiko

Keiko Actief lid

28 jul 2008
    497
    0
    0
    Je bent vrij om een roepnaam te kiezen die je zelf wilt hoor.

4. evaluna

evaluna Lid

23 jun 2009
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn moeder heeft op haar 67e haar voornaam nog wettelijk laten veranderen, omdat haar gegeven naam nare herinneringen oproept. Doen, zou ik zeggen.

5. 078mama

078mama Niet meer actief

Ik vind Zoe ook erg leuk maar oke, ik zou ook gewoon lekker haar andere naam gebruiken als je dat wilt! Als ze het er niet mee eens is kan ze het altijd nog veranderen natuurlijk.

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hihi, ik vind Zoe ook leuker, maarrehm... als jij het wilt veranderen, is dat nu wel zo handig nog. ´t Is een beetje nu of nooit, denk ik zelf...

7. Syl72

Syl72 Bekend lid

14 mrt 2008
    817
    176
    43
    Je verhaal klinkt echt niet ontzettend dom hoor! Soms gebeuren er gewoon rare dingen in het leven. Maar het is echt niet te laat; gewoon voor Hailey gaan (haha vind ik ook juist weer leuker dan Zoë). Ze is nog pas 6 maanden en zal er snel aan gewend zijn. En jij als moeder wordt hier gelukkiger van en dat is voor haar alleen maar mooi meegenomen!
    Groetjes, Syl!
    (P.S. mijn moeder noemde haarzelf ook vanaf haar 18e anders)

8. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.200
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Inderdaad gewoon veranderen hoor als je dat prettiger vindt. Ik kan me dat goed voorstellen met zo een verleden. En niet lang mee wachten!!

9. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik vind het niet belachelijk hoor. Wettelijk gezien ben je vrij om je tweede/derde/vierde naam als roepnaam te kiezen, in plaats van je eerste naam. Dat heeft mijn schoonzus ook gedaan. In haar paspoort staat een andere voorletter dan de roepnaam die ze gebruikt. Je dochter is nu nog jong, dus voor haar zal het geen punt zijn. Het zal misschien even wennen zijn voor de mensen om jullie heen, maar die komen daar vast wel weer overheen ;) Zeker als je uitlegt waarom je tot deze beslissing bent gekomen.

10. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Natuurlijk kun je nog voor een andere roepnaam kiezen. Ze is nog zo jong.
    Wij hebben ook de tweede naam als roepnaam.

11. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Kan prima hoor. Ikzelf was 4 jaar toen ik mijn naam heb veranderd! Mensen van vroeger noemen mij nog steeds bij mijn "oude" naam;). Je hoeft dit niet officieel te doen.

12. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

denk dat het voor je omgeving lastiger is dan voor je dochter :)
    je omgeving is net gewend aan dat ze Zoe heet...
    maarja... ik persoonlijk zou me in dit geval er niet zo veel van aantrekken als je omgeving moet wennen

en je roepnaam is ook gewoon je roepnaam.. dus die kan je aanpassen wanneer je maar wilt
    pas als je Zoe echt helemaal eraf zou willen hebben moet je hiervoor naar de burgerlijke stand
    voor enkel een roepnaam... niet

13. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    de roepnaam kun je altijd zelf wijzigen, gewoon doen!! Als je Zoë er helemaal af wilt hebben of de volgorde van de namen veranderen kun je dat doen bij de burgerlijkestand.
    succes meis!!!

14. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    mijn vriend heet wettelijk Herman Bernardus Hendrikus maar zijn roepnaam is Maikel. (hier is iets verkeerd gegaan met het aangeven) Nergens staat Maikel op zijn paspoorten of geboorteakten. tis natuulijk even lastig als hij word aangehouden ofzo.. dan vragen ze wat is je naam en zegt hij Maikel... tjah, staat nergens dus dat is ff vervelend :D

ik zou haar vanaf nu gewoon Hailey noemen. en ook aan je familie vragen. je hoeft het niet perse te laten verranderen op het paspoort als je wil.. kost ook alleen maar een hoop geld dacht ik... zei zelf weet er helemaal niets tzal alleen even lastig zijn voor de oma's enzo :)

15. Revolucia

Revolucia Actief lid

10 apr 2009
    475
    1
    0
    regio Rotterdam
    Zoals iedereen al zegt... zolang het alleen om de roepnaam gaat is het geen probleem. Ik was een vreselijk bijdehand kind dat met 4 jaar al riep "ik heb een stomme naam" (en nee, dat was geen bevlieging, dat vind ik nog steeds ;)) waarop mijn moeder me ook anders is gaan noemen.

Mn officiele voornaam heb ik de laatste 5 jaar twee keer gebruikt; tijdens mn afstuderen en mn huwelijk :D

16. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    ik weet niet of er nog contacten zijn met de vader, maar anders kan het voor je kindje wel heel verwarrend worden als de een Zoë en de ander Hailey gaat zeggen. verder lijkt het me geen probleem...

17. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    bij mijn vriend is het ook zo. op zijn paspoort staan zijn voorletters en namen. maar zijn roepnaam is anders (letters zijn T.J voornaam begint met een S)
    het is af en toe verwarrend als hij gaat vliegen voor zijn werk en ze het ticket op naam van S zetten. dan krijgt hij het af en toe moeilijk mee, omdat hij in zijn paspoort T.J is.

zoals velen zeggen: je kan haar gewoon anders noemen (dus hailey i.p.v. zoë) maar als je het voor de rest ook wil veranderen, om makkelijk te zijn voor later kan dat ook. net wat je zelf wil.

ik heb samen gewerkt met een meisje die ik al langer kende als M. maar haar echte naam was petra, dat vond ze niks (past ook niet bij haar) en daarom is ze zichzelf met een van haar andere namen gaan noemen.

je hebt ook wel vaker namen als: eleonora, die dan als roepnaam leonie hebben.
    komt best vaak voor volgens mij? (hier in de buurt toch als ik even goed denk;))

18. Zomerbloem

Zomerbloem Niet meer actief

Gewoon de naam gebruiken die jij het leukst vindt! Een vriend van ons heet officieel Hector Heronimo (hoe verzin je het!0 en roepnaam is Rito!

Deel Deze Pagina