Welke verzorgingsproducten gebruik jij + merk?

Discussie in 'Verzorging' gestart door 636, 11 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 636

636 Actief lid

7 jul 2015
    252
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welk merk verzorgingsproducten gebruik jij voor je baby?
    Denk aan Zwitsal, Pampers, Mustela, Weleda,...
    En welke producten gebruik je dan?

Er is zoooooveeeeel aanbod, dat ik het noorden echt wat kwijt ben! :$:D

2. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Hier begonnen met Neutral, ivm mogelijke allergieën. Nu gebruiken we neutral, zwitsal en rituals.

Overigens gebruiken we alleen bad-spul, bodylotion en olie, rest hebben we niet eens in huis

Oh en we smeren soms vaseline op de billetjes als ze wat rood zijn

3. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ivm eventuele allergieën gebruiken we ook Neutral. Allergieën lijken er niet te zijn maar mijn man heeft zelf een zeep/zalf allergie dus neutral is ook fijn voor hem. Ik was onze dreumes wel eens met zwitsal, heb ook wel haarlotion, bodylotion en billencreme van zwitsal. Ik gebruik dat dus niet zo heel vaak. Vind het zonde om weg te gooien dus vandaar dat ik het wel gebruik. Verder dus Neutral om te wassen en sudocreme voor de billen.

4. kkatinka

kkatinka Actief lid

6 aug 2014
    340
    5
    18
    Hema shampoo en bio kokosolie. Thats it

5. Barbara800

Barbara800 Actief lid

13 okt 2014
    150
    0
    0
    NULL
    NULL
    Badolie van Naïf, het ruikt zoooo lekker!!! En een van de meiden is allergisch voor zo'n beetje alle parfums in babyproducten, maar dit merk is speciaal voor kindjes die nergens tegen kunnen. Hier kan ze dan wel weer tegen en het ruikt ook nog eens heerlijk.

6. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Shampoo en was gel van Lief, ik gebruik geen zwitsal omdat ik persoonlijk vind dat dan alles naar zwitsal gaat ruiken en niet naar baby, sudocreme en vaseline, Pampers new born met een handig streepje dat blauw word alshij heeft geplast... dat is het denk ik wel?

7. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Kregen pakket Mustela in 't ziekenhuis, kreeg ze een hele droge huid van.
    Toen overgeschakeld op Weleda, heel tevreden van!! Ook de bodylotion van La roche posay is heel goed tegen een droge huid.

Ik zou in het begin niet teveel in huis halen en kijken waar je baby'tje tegen kan!
    Ik had heel veel Zwitsal gekregen, maar nooit gebruikt..

8. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier vanaf het beging Zwitsal gebruikt en nooit een probleem geweest, maar hier dan ook geen gevoelig huidje of allergie.
    Wat we hier vooral gebruiken is: Shampoo, wasgel, bodylotion/zachte creme, haarlotion, haargel en badolie. Inmiddels gebruiken we alleen nog shampoo en wasgel. Geen bad meer en met Zwitsal gel blijft z'n haar niet meer zitten :p
    Verder een potje sudo creme en een tubetje bepanthen, maar dit beiden gebruik ik alleen als ik zie dat de billetjes of liezen wat rood zijn.

Overigens heb ik hier ook nog heel veel en van alles over en amper gebruikt, een tube bodylotion, een tube zachte crème en een pot met crème is namelijk een beetje 3 dubbel op :p
    Verder heb ik de talkpoeder eigenlijk ook nooit gebruikt.

Oh ja, de Zwitsal zinkzalf gebruik ik een enkele keer, maar meestal pak ik toch de sudocreme.

9. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Producten om te wassen van zwitsal. Voor in te smeren crème van zarqa en voor de billetjes heb ik sudocreme of de spray van zarqa.

10. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Voor een droge huid en billen te smeren, dokter Leenarts (online en bij sommige apotheken en dio drogisten) Wel wat duurder, maar zuinig in gebruik.
    Zwitsal shampoo,haarlotion, soms douche of badschuim
    Natusan voor in bad vind ik ook fijn
    Billendoekjes, veel geprobeerd, etos/hema/kruidbat/bumblies/huggies, maar pampers en zwitsal zijn favoriet.

11. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Zwitsal, huidolie, bodylotion, goedenmorgen haarolie, badolie, billendoekjes.

C heeft geen last van uitslag of dergelijke en zwitsal ruikt zo lekker 😁

12. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Hier vanaf het begin Zwitsal extragevoelig huidje wasgel &shampoo + zwitsal gevoelige billendoekjes. Huidolie van neutral voor na het badje en Bepanthen zalf voor droge plekjes. Sinds kort wisselen we de wasgel af met die van Weleda shampoo&bodywash (die wast beter schoon dan Zwitsal, maar ruikt vrij sterk dus vond ik minder toen dl net was geboren). En zonnebrandcreme van Vichy.

13. skye81

skye81 Bekend lid

24 aug 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    Zoveel mogelijk parfumvrij maar af en toe zwitsal shampoo voor de geur.
    Ik zweer bij de billetjescreme van dr. Leenarts of de billetjescreme met panthenol van de kruidvat (echt n aanrader)

Soms jojoba olie na het badje of weleda calendulan olie. Ook de kleertjes gaan met parfumvrij wasmiddel zoals bijv. neutral.
    Ik vind t echt belangrijk voor haar huidje om goed op de ingredienten te letten.

14. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    De jongste heeft wat last van eczeem, voor in bad gebruiken we Sebamed olie. Smeren doen we met Neutral. Bij luieruitslag Zwitsal zinkzalf.

De oudste mag zelf zeep uitkiezen, nu heeft hij zeep van Cars. Smeren hoeft bij hem niet.

Shampoo gebruiken we eigenlijk nooit voor de kinderen. Heel soms bij de oudste, dat is Zwitsal shampoo.

15. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Mustela en billendoekjes kruidvat

16. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Shampoo van johnsons, wasgel zwitsal, badolie etos, bodylotion zwitsal, gezichtjescreme neutral.
    Zwitsal gebruik in liever niet ivm droog huidje.

17. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    shampoo en wasgel van zwitsal en voor droog huidje weleda creme. voor billen/uitslag weleda billencreme of zinkoxide olie van dr swaab.

de zinkoxide is ook zeer geschikt voor smetplekjes.

wat ik absoluut NIET gebruik is sudocreme. echt, dit zou ik afraden. is echt rotzooi en lang niet zo huidvriendelijk als ze beweren. je moet dit zeker niet op geiirriteerde plekken doen want het brand en bijt als een gek en het sluit de huid af.

18. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.329
    10.295
    113
    Billendoekjes: pampers sensitive
    Droge huid: lanette creme 50% vaseline.
    Douche/ shampoo: zwitsal gewoon en gevoelige huid.

19. Mamavanvier95

Mamavanvier95 Fanatiek lid

12 okt 2014
    3.486
    2.601
    113
    Vrouw
    Friesland
    billendoekjes; etos
    luiers; pampers
    weleda calendulan olie voor het badje en momenteel vaseline glycerine cremé ivm eczeem. Verder nog zwitsal haarlotion en sudocreme/bepanthen

20. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    hier geen zwitsal, vind die geur zo de eigen lichaamsgeur verbloemen.

hier vooral wel eda, maar zoveel gebruik ik niet. beetje shampoo onder de douche en af en toe billenzalf.

Deel Deze Pagina