@ons kleintje. Niet-voedzame borstvoeding bestaat niet Het lijkt mij dat je het wel merkt als je kindje niet genoeg melk binnen krijgt. Daarnaast staat er ook in de tekst dat ze eerst beweerde dat ze tijdens de rit voedde, maar daar krabbelde ze later op terug.
Enig idee hoe hard een kindje moet hebben gehuild als het al 22 dagen onvoldoende te eten heeft gekregen?! Serieus... 3 uur dood terwijl ze in dezelfde auto zaten? Walgelijk...
Het bestaat wel degelijk dat borstvoeding te weinig voedingsstoffen bevat. Verder ben ik het met je eens dat de ouders hadden kunnen merken dat het niet goed ging met het kindje, dat ze niet groeide maar juist afviel. Zou een eventuele zwakbegaafdheid nog een rol kunnen spelen? Afgaande op het verhaal (waar je inderdaad niet helemaal vanuit kan gaan gezien kranten vaak maar wat kletsen) en de foto's (ik weet het, vooroordeel) lijkt me dat niet onwaarschijnlijk. In dat geval zou het dus geen bewuste verwaarlozing zijn maar onnozelheid. Hoe dan ook, het blijft een drama.
Te weinig voedingsstoffen in bv komt alleen voor in landen met voedselschaarste of honger. Je kunt wel je baby 'verhongeren' door op een verkeerde manier bv te geven. Bijv door te kort te laten drinken, waardoor de baby alleen de voormelk krijgt ipv de ook de achtermelk die rijk is aan voedingsstoffen. Deze baby is gewoonweg verwaarloosd, heeft niets met de bv te maken. Als ze kv had gekregen had het precies zo afgelopen. Wat vreselijk zeg....
Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Kraamtijd - De kwaliteit van moedermelk En over dat zwakbegaafde dacht ik dus ook. Echt ontzettend triest hoe dit kleintje heeft moeten lijden
Dan heeft dit kind wel heel erg lang in de auto gezeten... van 1x een voeding overslaan gaat een baby volgens mij niet meteen dood.... meteen opsluiten die ouders.... uiteraard zonder voeding. En dan vergeten. Verschrikkelijk... ik kan deze berichten niet meer lezen...
Ze kwam met zes pond ter wereld en woog nog maar vier pond en een ons toen ze stierf. Een normaal gewicht voor een 22 dagen oude baby zou rond de acht pond zijn. Kind is gewoon standaard niet (voldoende) gevoed. Dieptriest dit.
Helemaal mee eens. Wat verschrikkelijk! Zoveel mensen die graag een kindje willen, maar het niet kunnen krijgen. Hoe kun je zo n klein baby'tje iets aan doen. Als je geen baby wilt hebben, geef het dan weg desnoods zodat het kindje toch nog een prachtig leven krijgt bij wel liefdevolle ouders.
ik ook niet, :x:x het lijkt mij duidelijk dat deze baby is verwaarloosd vanaf dag 1, vader die schijnbaar niet de biologische vader keek niet naar het kind om en moeder waarschijnlijk ook niet, gewoon pure verwaarlozing, ik hoop dat die mensen voor de rest van hun leven opgesloten worden en dat nog de humaner manier wat ik hoop, wat ik echt hoop voor deze 2 mensen zal ik maar niet zeggen :x:x:x:x:x wat betreft nieuws, natuurlijk word dat soms anders neer gezet dan het werkelijk is, maar het feit blijft hier dat het om een dood babytje van 22 dagen oud gaat, een van de meest weerloze slachtoffers alle tijden en een baby verhongerd niet omdat er maar 1 voeding is overslagen, verschikkelijk gewoon :x:x
Daar denken ze op de neonatalogie anders over ik gaf 2 kinderen borstvoeding via de kolf-sonde, maar 1 was heel ziek en kreeg voor de zekerheid speciale kunstvoeding erbij (50-50) omdat ze niet zeker wisten of er voldoende voeding in mijn melk zat. On topic Daarnaast weten we toch helemaal niet of de baby goed aanhapte, of het kindje helemaal gezond was, over het niveau van de ouders, wat er tegen ze gezegd is door het CB, of ze naar een dokter zijn geweest en wat die gezegd heeft etc.................... We kennen het hele verhaal niet, alleen wat de media ervan zegt.
of het kind was verzwakt, en huilde daardoor juist niet meer. Het kind kan ook een te lage satuatie hebben gehad vanaf het begin en daardoor nooit gehuild hebben. wellicht heeft het cb/ schoonmoeder/ buurvrouw gezegd, nee laat maar huilen tot het tijd is.
neehoor echt ondervoede kindjes zijn juist vaak heel stil, dat is juist het gevaar... Die van ons had flinke plas en poepluiers maar kreeg achteraf amper wat binnen, ze liefste baby overdag hoor, savonds wat huilen maar konden net zo goed krampjes zijn. Maar was er wel bijna geweest....
Daar heeft zo'n ukkie helemaal geen energie meer voor. Ik bleek bij de jongste geen melk te hebben, terwijl ze wel 'dronk' aan de borst. Netjes een half uurtje per voeding. Je hoorde haar nooit. Ze gaf geen kik. Lag lekker te slapen steeds. Maar na 3 dagen kwam ze niet meer aan en bleef ze hangen op haar geboorte gewicht. Huilde niet meer als ze wakker was, ze lag gewoon rond te kijken. Dus toen heeft de kraamhulp ingegrepen en hebben we haar een flesje gegeven. Volgende voeding; krijsen! ze is toen op 1 dag 500 gram gegroeid en was ineens veel levendiger. Terwijl dat helemaal niet was opgevallen eerder. Dus ik begrijp wel dat dat er in kan sluipen. Stille ondervoeding noemen ze dat. Nu waren wij er snel bij, maar ik weet niet of ze in Amerika überhaupt een kraamhulp hebben die daar op let. Maar goed, dan nog moet je het merken als je kindje zo ontzettend veel afvalt en levendig kan ze al helemaal niet zijn geweest. Ik vind het een vreemd verhaal elk geval.
Nou daar dacht ik dus ook meteen aan! En als ik eerlijk ben, kan ik zo ook wel zien of die borstvoeding toereikend was of niet.... Nu ben ik totaal niet van het veroordelen, maar zo te zien lustte ze hem graag. Sorry, maar daar kun je nu toch echt niet omheen! Wat een verlopen drankkop zeg, blèèèh...arm meisje.
Ja precies dit! Mijn jochie was dik 500 gram in nog drie dagen kwijtgeraakt, ik zag dat het slecht ging de vk wilde nog aankijken maar ik ben naar ziekenhuis gereden en eenmaal daar werd ie helemaal grijs/graus en werd ie helemaal slap. En dat terwijl is zelfs gewoon netjes volle plafsluiters had. Ondervoeding is een gevaarlijk iets en niet altijd even duiding maar goed baby haar gewicht had al gecheckt moeten worden hier in nl was dat niet gebeurd denk ik..