film: kankerlijers

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Athina, 4 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Is er iemand die gaat of toevallig al geweest is deze week bij de voorpremiere?
    Ik heb zelf kaartjes voor één van de voorpremières (alleen nog even afwachten of er iemand mee gaat ) .

Ik ben ook wel heel benieuwd of er gesprekken loskomen met de makers van de film bij de voorpremières...

Ik vind de trailer best leuk, denk dat het ook echt een film wordt waarin heel veel gelachen wordt, maar ik houd rekening met zakdoekjes op het eind...

Kankerlijers | 12 februari in de bioscoop

2. Talvi

Talvi Niet meer actief

Wat een nare titel voor een film..

3. MamaG

MamaG Fanatiek lid

24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Nou idd. Dat was ook mijn eerste gedachte.

4. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Vanwege de titel wil ik bet al niet kijken. Voelt zo respectloos!

5. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Ik zag de trailer en kwam me heel erg bekend voor, maar het is dus een remake van een Spaanse film.
    Die vond ik destijds indrukwekkend, dus ben benieuwd...hou alleen m'n hart vast wat betreft het acteren...vind dat in een Nl vaak zwaar tegenvallen.

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Over de titel: De enige personen die dit woord in de mond mogen nemen zijn wat mij betreft mensen met kanker wanneer het over henzelf gaat. Je hoort het dan vaker hoor ;) . Een soort zwarte humor...
    Een gewaagde titel enigszins maar wel oke vind ik :) (in NL kan dit!)

Overigens is de ophef over de titel (op twitter) ook de reden dat bij de voorpremières de makers aanwezig zullen zijn om vragen te beantwoorden. Dat vind ik wel goed.

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ja ik ben ook benieuwd, maar ik vond 'achtste groepers huilen niet' ook heel indrukwekkend. Ik heb een beetje het gevoel dat dit ook zo'n soort film is, maar dan voor een hogere leeftijdscategorie.

8. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Ik vind het een vreselijke titel. 3 van mijn schoonzussen hebben kanker (gehad) en het zou nooit in hun hoofd opkomen om dit woord te gebruiken.
    Ik vind het echt vreemd en zie het absoluut niet als zwarte humor.
    Ik vind het niet echt om trots op te zijn dat zoiets in NL kan, eerder beschamend.
    Maar goed, dat is mijn mening...

9. dekilene

dekilene Niet meer actief

Sluit ik me bij aan.

10. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik deel die mening.

11. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ach het is maar net hoe gevoelig je voor een woord bent.
    Ik zou mezelf bij wijze van zwarte humor zo noemen, mocht ik kanker hebben. Er schuilt veel verborgen pijn achter welke door de kracht van het woord duidelijk wordt. Door er samen om te lachen voel je een soort troost.
    Niet iedereen laat zijn pijn op dezelfde manier zien, ik zou bijvoorbeeld nooit zeggen dat ik het zo zwaar heb en mijn situatie vreselijk vind.

12. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Het gaat in de film om Jongeren. Die de dag van vandaag wel 300 keer perdag kanker zeggen. Kankervet kanker op etc etc etc

Het is gewaagd maar wel realistisch

13. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    vanwege de titel zou ik hem al niet willen kijken! wat vreselijk respectloos.
    ik vind dit totaal geen humor. als je dit humor vind en het woord wel vindt kunnen in nederland heb je er zelf waarschijnlijk nooit mee te maken gehad.

14. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Beetje kort door de bocht denk je ook niet? Ik ben 4 familieleden kwijtgeraakt er aan. En vorige week is mijn 29 jarige nicht opgegeven. De artsen geven haar nog 3/6 maanden

15. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Ik heb er in mijn leven ruimschoots mee te maken gehad, maar vind de titel absoluut niet storend. De titel komt voort uit een scene in de film en zoals ik het heb gezien snap ik dat prima. Ze drijven de spot met zichzelf.

16. Aszz

Aszz Niet meer actief

Eeehhh? Hoe kan jij dat nu voor een ander bepalen?

Als scheldwoord vind ik het achterlijk, maar als filmtitel heb ik er geen probleem mee.
    Maar ik vat de filmtitel dan ook niet op als een scheldwoord, maar gewoon zoals het is; een filmtitel.
    Ben wel benieuwd naar de film, al ben ik geen Nederlandse filmliefhebber, deze titel maakt me wel nieuwsgierig.

17. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.216
    16.575
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Realistisch is het zeker maar ik vind het zo vreselijk als ik die jongeren zo hoor praten brrr.
    Pasgeleden mijn neefje van 15 jaar er ook op aangesproken en duidelijk gemaakt dat het gewoon ontzettend dom is om op deze manier te praten en ook nogeens heel erg kwetsend.Maar ach of hij het wil aannemen van zijn oude tante dat vraag ik me af...

18. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Ja aannemen doen ze het niet hoor. Hier mijn broertje ook maar echt niet dat hij het veranderd. Jammer wat het is niet goed er mee te schelden

19. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Nou ik vind de titel ook respectloos. En de trailer ook trouwens. Ze brengen het lekker luchtig, en zijn bezig met chickies en stoer doen. In mijn ogen totaal NIET realistisch dus. Lijkt me niet dat je daar mee bezig bent als je doodziek bent :)

mijn idee bij deze film:
    Laten we het woord nóg moderner maken ;)

20. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Urgh, niets voor mij. Maar dan vooral omdat meisjes zo als lustobject worden neergezet, iets wat de jeugd volgens mij maar al te graag wil nadoen. Voor de rest leek hij me wel leuk, maar ik ga hem toch maar niet kijken.

Deel Deze Pagina