Pasgeboren en veel spugen

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door bonbonnetje, 12 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bonbonnetje

bonbonnetje Actief lid

13 nov 2009
    233
    0
    0
    Zwijndrecht
    Ons dochtertje is nu 4 dagen oud en ze spuugt best veel. We houden haar een half uur omhoog na het eten en ze krijgt voeding uit de Avent fles met dat speciale ventiel. Ze krijgt Friso standaard.
    De kraamzorg had als tip om de voeding dikker te maken met johannesbroodpitmeel, dus dat dan we proberen. Zijn er nog meer tips?

2. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Idd eerst Nutriton proberen en zorgen dat ze de fles niet te snel leeg heeft.. Wij hadden ook een spugerd, inmiddels wordt het wel minder doordat hij ook vast voedsel krijgt, maar er gaat nog steeds Nutriton in de fles. Veel meer kun je niet doen, even aankijken en als de kleine er veel last van heeft even contact opnemen met HA ofzo.. Ons mannetje had er geen last van (in de zin van pijn of huilen) alleen mama vond t erg lastig ivm soms wel 6x per dag verkleden ;)

3. misa

misa Niet meer actief

Ik zou ook nutriton / JBPM gaan proberen. Wel goed letten op de ontlasting, want sommige kindjes krijgen daardoor juist moeizame ontlasting of juist diarree.

En als je kindje er veel bij huilt, dan zou ik niet te lang afwachten maar heel snel via de ha een doorverwijzing voor de ka vragen. Dan zou het reflux kunnen zijn. En niet zomaar laten afschepen hoor..!
    Maar mijn zoontje heeft ook altijd veel gespuugd. En nog wel eens (9,5 maand oud). Maar hij huilde er nooit bij. JBPM hielp hier wel ietsje, maar spugen bleef hij altijd wel wat doen.

4. Chai

Chai Niet meer actief

Mijn dochter spuugde de eerste maand super veel, soms met boog. Ik gebruikte ook uit pure noot die pitmeel door de melk.
    Maar het enige wat ik kan zeggen is hou het goed in de gaten en bied indien nodig wat ze uitspuugd opnieuw weer aan.
    Mijn dochter kreeg namelijk meteen weer dorst na overgeven.
    Schrijf ook op op een papiertje wat ze binnen krijgt en schat ook in wat ze naar jou idee uitspuugt en schrijf dat ook op.
    Zo kan je het eind van de dag kijken wat je baby binnen heeft gekregen in totaal die dag en het goed in de gaten houden.
    Verder heb ik nietzoveel tips, bij mijn dochter is het vanzelf over gegaan.
    Wat ook hielp was, wat vaker voeden maar dan kleinere voedinkjes.
    Dus als je dochter nu bijv 70 drinkt dat dan in tweeen splitsen met een kwartier ertussen of iets.
    Zo hoefd ze niet in een keer heel veel te verwerken, dat helpt ook.

5. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Idd alleen indien nodig, hier was dat absoluut niet nodig. Ik ben overigens wel wat vaker even naar het inloopspreekuur van het CB gegaan om hem te laten wegen. Elke keer bleek dat hij ondanks het spugen toch heel goed groeide. Meneer had dus blijkbaar gewoon genoeg en spuugde het teveel aan voeding weer uit..

@TS, heeft je kindje er last van in de zin van pijn en/of huilen? Want dan zou ik het niet afwachten hoor..

6. kiki1986

kiki1986 Bekend lid

27 mrt 2011
    629
    1
    16
    omg. rotterdam
    mijn kleine spuugde ook best veel en wou daardoor snel weer haar volgende voeding ik heb toen ook nutriton door de voeding gedaan en het heeft hier echt heel erg geholpen ze spuugt af en toe nog een klein beetje maar wat een verschil met eerst zeg en inderdaad een half uurtje rechtop houden na elke voeding

7. misa

misa Niet meer actief

Eens. En schatten hoeveel je kindje uitspuugt is bijna onmogelijk. Want helemaal als het met een vaart gaat is het moeilijk te zeggen en lijkt het vreselijk veel. (ik had ook een erge spuger, vaak en veel).
    Als je kindje goed groeit is er nog geen reden voor extra voeding aanbieden nodig. Je zou bij dorst altijd wat water kunnen aanbieden.
    Maar ook ik zou zeggen: bij huilen/pijn niet afwachten!

8. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Mijn beide dochters spuugden in het begin ook vrij veel maar dat werd vanzelf minder. Eerst dronken ze namelijk alles gewoon op en wat teveel was, kregen we vanzelf terug :D. Op den duur leerden ze zelf reguleren en wanneer ze voldoende hadden stopten ze met drinken, hoefde ook niet alles op en werd het spugen een stuk minder.

Dus ik zou het even aankijken en juist niet meteen jbpm door de flessen doen.... Baby's moeten ook leren drinken en reguleren, ze doen het nog maar net! :)

En niet meteen weer een fles aanbieden, gewoon wachten tot ze weer komt voor een voeding. Is dat na een uur, dan is dat na een uur. Maar volgens mij komt het in het begin juist vaak van teveel aan voeding dat wordt terug gespuugd.

9. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Mijn dochter spuugde ook veel. Ik ben toen overgestapt op andere voeding van Friso, volgens mij heet die comfort maar dat weet ik niet zeker.. Dat werkte iig prima!

10. bonbonnetje

bonbonnetje Actief lid

13 nov 2009
    233
    0
    0
    Zwijndrecht
    Bedankt voor jullie antwoorden. Ze huilt niet bij het spugen, dus ik wacht denk ik toch even af. Over een weekje moeten we toch naar de kinderarts, dan kan ik het gelijk vragen!

Deel Deze Pagina