Hallo dames, Ondanks dat ik pas 14 + 6 weken ver ben, ben ik zo'n muts die heerlijk van plannen houd (zolang het nu nog kan hihi). Ik vraag me af, ik ben rond eind juli uitgerekend, wat deden jullie voor leuke uitstapjes met je kleintje. (idd ligt natuurlijk ook hoe je jezelf voelt na de bevalling). Want we zitten lekker midden in de zomer en ik ben niet van plan om heel de zomer binnen of rond om het huis te blijven zitten! Is het een beetje te doen om een terrasje op te zoeken of evt. in het park of aan een meer te gaan zitten?! Wie heeft er nog meer leuke ideeen?! Groetjes!!
Dat zal helemaal aan je kleintje liggen. Ik ging van alles doen met mijn dochtertje. Lekker in de draagdoek en dan had ze het overal wel naar haar zin. Nu is zij in Maart geboren, maar we konden er op zich al vlug op uit. Verder deed ik, toen ze zo klein was, nog gewoon alles wat ik daarvoor deed, alleen wel rekening houdend met voedingen. Inmiddels is dat niet meer.
Het ligt er vooral aan hoe de baby zich voelt na de bevalling Met de ene kun je best weggaan maar een ander is snel geprikkeld, zijn namelijk pas net geboren! Realiseer je dat het echt verschilt en dat je niks kan plannen. Belangrijkste is dat de baby rustig kan wennen aan de wereld en omgeving en niet de paps en mams de hele zomer op terras en bij een meer kunnen zitten Geniet van je zwangerschap en plan de rest na de geboorte zou ik zeggen!
Helaas hangt dat totaal van je kleine af. De ene slaapt overal en de andere alleen maar thuis. De een slaapt overal, maar wel in een echt bedje rustig alleen in een ruimte, de andere slaapt overal in de wandelwagenbak en maakt niet uit wat er om hem/haar heen gebeurt. En er zijn ook ouders die niet kijken naar wat belangrijk/goed is voor de baby en gaan gewoon op pad en doen hun ding en vragen zich af waarom hun baby toch zoveel huilt/onrustig is... Hier een baby die overal waar het een beetje rustig was sliep, dus na een paar weekjes (eerst gewoon fijn thuis genoten en veel gewandeld) bij familie en vrienden op bezoek gegaan en de kleine boven in de wandelwagenbak te slapen gelegd. Je zult het gewoon moeten bekijken en proberen. Je baby geeft heel duidelijk aan wat hij/zij wel of niet prettig vind. En daarbij...het valt ook nu nog niet te voorspellen hoe jij/jullie je voelen onder het nieuwe ouderschap. Voor sommige mensen is het allemaal erg overdonderend en willen langer als een ander thuis blijven en genieten van het nieuwe gezinnetje. Succes en geniet ervan!!!
Hmm.. idd daar had ik nog niet over nagedacht! Toch handig dat ik daar ook even rekening mee met houden. Ik was sowieso niet van plan om de kleine heel de dag mee te zeulen en heel de dag parkeren bij een terrasje! Maar het valt wel aardig te doen, als alles een beetje mee zit? Het wordt nog een leuke opdracht om niet te plannen als je in de logistiek zit Dankje iedergeval dat jullie mee denken! Wat hebben jullie zowel gedaan?! en ik ben aan het nadeken of ik zo'n bykay draagdoek zal gaan aanschaffen, ondanks dat ik wil wachten tot die kleine er is hebben jullie daar ervaring mee, uberhaupt met een draagdoek of zak?
Hier zijn we veel gaan wandelen met de draagdoek; dochter kon daarin fijn afgeschermd worden en tijdens het wandelen sliep ze heel goed. Verder gingen terrasjes ook prima met haar in de reiswieg en de kap omhoog (lag ze heerlijk afgeschermd), soms ook met een hydrofiel er nog voor, dan lag ze heerlijk beschut. Nu gaat dat ook prima met haar, maar slapen doet ze niet meer in de kinderwagen, dus nu is het wel meer plannen zo om haar dutjes heen. Maar goed, verschilt erg per kind hoor, en ook per periode, hier heeft mijn dochter ook periodes gehad waarin ze echt geen behoefte had aan 'gedoe' en dan bleven we dus vooral thuis, iig geen terrasjes ofzo.
Hier een Jan kindje dus wij hadden het weer niet mee maar ook wij niet thuis blijven zitten hoor! -lekker naar het bos (verharde weg) -elke dag wandelen in de buurt -shoppen overdekt winkelcentrum -na 3mnd zwemmen -uit eten (onze zoon huilt praktisch nooit) -op visite bij vrienden Maar het klopt dat je kindje het wel aan moet kunnen. Wij hebben het getroffen en konden echt alles met hem doen, en nu nog.. Al is het wel zo dat als ze ouder worden je wat meer structuur in de dag hebt en ze een middagdut doen (en die is heilig hier dus in de middag paar uurtjes verplicht thuis,maar goed huishouden gaat ook door ) Dus dromen kun je genoeg alvast, maar plannen? Uh nee..
Draagdoek is voor mij echt de aankoop van de eeuw geweest! Maar, als ik je een tip mag geven? Ga voor een geweven. Zeker met een juli baby. Een elastische is best warm. Bovendien kan je een geweven veeeeel langer gebruiken, uiteindelijk ook lekker op je rug. Mijn dochter vind het dus nog steeds heerlijk. Maar zeker ook als klein babytje, lekker overal mee naartoe, zodra het haar teveel werd verstopte ze zich in de doek en viel ze in slaap. Wat ik wel ideaal vond is een draagconsult. Of anders iemand in de buurt zoeken die het je kan leren. Zit wel even een trucje in, maar zodra die onder de knie is, gaat het heel snel!
Sluit me aan bij de opmerkingen hierboven. Het hangt helemaal van je kindje af Mijn dochter sliep ook heel goed in de draagdoek en in de kinderwagen, dus dat was een uitkomst. We zijn wel de eerste drie weken gewoon niet uit huis geweest en hebben ook geen bezoek ontvangen (muv grootouders). Ze is nooit overprikkeld geraakt en heeft de wereld veilig ontdekt in de draagdoek of in de kinderwagenbak. In de zomer (ze is van april) zijn we dan ook heerlijk in het park in de buurt gaan wandelen en toen het zo heel warm was, er een dag gaan zitten. Ging allemaal prima.
Ik kon in het prille begin nog niet lang lopen (herstellen van bekkenklachten kost tijd). En ik vond het al gauw veel te warm voor m'n baby. Maar goed, als jij je goed voelt en je baby doet het ook lekker, kun je best uitstapjes maken. Beetje wandelen vinden ze toch vaak wel fijn. Zelf gebruikte ik bijna altijd de kinderwagen, dragen vond ik niet prettig voor langere tijd. Te warm, te zwaar, onhandig. Maar daar verschillen de meningen over! Park of bos vond ik het fijnst; dan heb je veel schaduw en wel een mooie omgeving om in te lopen. En een lekker schaduwplekje op het terras natuurlijk Verder ging ik graag op bezoek bij een van de oma's, of andere familie.
Tja, mijn eerste heeft de eerste 6 weken alleen maar gehuild, dus ik was al blij dat ik even kon douchen. Wagen vond ie vreselijk, ook nadat het beter ging met slapen, sliep hij alleen in zijn eigen wiegje. Dus dan worden de uitstapjes redelijk beperkt. Met de tweede ging het al een stuk beter, zij was een stuk minder overprikkeld en kon ook lekker in de wagen. Ik had ook een draagdoek, dat heb ik 3 keer geprobeerd en 3 keer krijsen. Dan maar de wagen. Wat ik wil zeggen: niet plannen voordat hij/zij er is, kijk het dan aan. En dan is het nog niet te plannen
Dat ligt natuurlijk aan je kindje maar wij zijn meteen al veel gaan doen. Ik stond een paar dagen na de bevalling (keizersnee) al te popelen om te gaan maar mn omgevind heeft het nog weten te rekken tot een week na de bevalling. We hebben veel gewandeld en terrasjes gepakt. De kleine sliep heerlijk door in de wagen. En dat er dan een opmerking komt over dat pa en ma de hele dag op ee terras moetennzitten is natuurlijk niet hrlemaal eerlijk. Niemand doet dat zo lang en ik neem toch aan dat idereen zn kindje gewoon een beetje volgt. Mijn instelling is altijd geweest: hoe makkelijker je er als ouders mee om gaat hoe makkelijker je kindje wordt en dat klopt in ons geval ook. We henben een suoer makkelijk kindje dat we overal mee naar toe kunnen nemen. Helaas zijn er natuurlijk wel uitzonderingen. Als je merkt dat je kindje het jiet aan kan door te veel prikkels o.i.d dan wordt het vooral rust voor de kleine. Afwachten dus maar! Maar ik snap je helemaal dat je hieraan denkt hoor!!!
Wij zaten toch vooral veel thuis met de baby. Hij raakte heel snel overprikkeld en was het gelukkigste in zijn eigen bed zonder vreemde geluiden of gezichten. Gelukkig is hij eind november geboren, dan is de drang om naar buiten te gaan toch wat minder groot
Ja, het hangt van je baby af, maar ook van jezelf. Ik ben te snel teveel gaan doen (visites, stad in etc) en heb daar een erge terugslag van gehad. Bij het denken aan bij de overburen op visite te gaan kreeg ik al zweethanden en angstgedachtes. Dat had ik nooit verwacht want ik was voor mijn dochter geboren was bijna nooit thuis. En nu durfte ik zowat het huis niet uit. Dus mijn tip is; wacht af tot je kindje geboren is en bedenk dan per dag wat je wilt en wat je denkt dat je kindje aankan. Alle goed gelukte uitjes zonder nareactie van je kindje zijn dan een zegen!
Ik heb de eerste 8 maanden van het leven van mn dochtertje erg veel gedaan (gelijk al vanaf 2 weken na de bevalling eigenlijk). Eigenlijk alles waar ik zin in had. Veel op visite. Gewoon lekker wandelen. Uit eten en zelfs een aantal keer een citytrip gemaakt, compleet met musea en veel shoppen (en lekker eten uiteraard). Toen ze nog zo klein was vond ze het prima om lekker de hele dag bij mama in de draagdoek te hangen. Ideaal! Zelfs lange vluchten gingen toen heel soepel, omdat ze overal kon slapen en als ze wakker was met heel weinig al leuk vermaakt kon worden. Nu is dat wel even anders, haha , dus ik ben blij dat ik het er toen zo van genomen heb.
Met 10 weken zijn wij 2 weken naar de middelandse zee in zuidfrankrijk geweest ......nadat de uitstapjes zo goed bevielen dat we dat aandurfden! Ik kon nog niet zoveel op vakantie ivm BI en ana het hestellen van een pittige zw, maar de oudste genoot op de camping aan het zwembad, en de kleinste ook, want die heeft nog niet meer nodig dan papa en mama, en regelmaat. WIj hielden het ritme van thuis aan en dat werkte zo goed, dat hij bij thuiskomst opeens in zijn eigen bedje gign slapne! Wij deden gewoon kleine uitstapjes en dicht bij huis. Vanaf een uur of 4 begon altijd zijn huiluurtjes die best wel eens tot 2200 konden duren. Dus wij gingen smorgens bij tijds de deur uit, en zorgden dat we rond 1500 weer thuis waren. Bv met de oudste naar een grote speeltuin, of dierentuin, of een eind wandelen met terasje, dat soort dingen. De kleine sliep dan perfect in de kinderwagen of bondolino nou dat deed hij ook als ik alleen thuis was , dus dan maakt het niet uit waar je loopt Alleen kon ik zelf nog niet zo heel veel, dus veel en vaak rusten.
Ik was ook in juli uitgerekend, mijn dochter is van eind juni. De eerste twee weken zijn we veel thuis geweest, af en toe een wandeling, omdat ze nog niet op haar geboortegewicht zat. Daarna zijn we zo'n twee tot drie keer per week naar de stad gegaan om te lunchen. Mijn vriend werkt vlakbij de binnenstad, dus dan spraken we op het terras af voor een lunch. Dochter lag altijd in de reiswieg van de kinderwagen. Als het warm was had ze alleen een romper aan. Verder met schoonzus, ouders en vriendin afgesproken voor lunches in de stad. Met een vriendin en haar kleine heb ik gepicknickt in een park. Kleedje mee, kinderwagen vol lekkere dingen en genieten maar!
Hey dames, Dus het is ergens zeker wel te doen! Gelukkig, ik hoop namelijk op een lekkere zomer (wie niet eigenlijk). En begon met me handen in het haar te zitten van, ooh nee... nu kan ik niet meer lekker genieten. Het is dus een kwestie van aftasten en bekijken hoe de kleine zich voelt, wat wel erg logisch is! Maar gelukkig zie ik dat kleine uitstapjes, wel redelijk te doen zijn. Ik zou graag de geweefde draagdoek willen hebben, ik weet alleen niet of dat zo lekker is voor mezelf (wegens dat ik maar 1.57 ben) Maar manlief, die kan niet wachten tot hij met een draagdoek kan lopen trots met z'n kleine meid of ventje. Maar zoals ik zie, zolang je rekening houd met de fles/borstvoeding en slapen en regelmaat als streven houdt, moet het allemaal wel redelijk kunnen (m.u.v. dat je wel een kindje hebt die het een beetje toelaat). Nog verder tips, als je de deur uit gaat?! Wat vonden jullie super handig om mee te nemen bijvoorbeeld. En bij wat had je zo iets van goh, dat had wel handig geweest als ik dat had geweten! Liefs,
Genieten doe je sowieso van je baby! Echt, zodra hij/zij er is, maakt het je niet meer uit wat er gebeurt, het enige wat belangrijk is is dat hij/zij zich goed voelt. Dan doen terrasjes en 'genieten van de zomer' er niet meer toe. Alles komt in het teken van je baby te staan. Dat is volgens mij het hele eerste jaar zo, alleen kun je het na 4, 5, 6 maanden het wat losser laten en begint je kleintje ook echt mee te draaien in het ritme van je gezin (en met dat hij ouder wordt, wordt dat steeds meer). Lengte maakt voor een draagdoek volstrekt niet uit. Ik heb een van Babylonia en die heeft knoopinstructies voor kleinere en langere mensen. Als hij goed geknoopt zit, voel je je kleintje bijna niet. En ook fijn natuurlijk dat je man graag wil dragen. Laat het dus allemaal op je afkomen en wil niet teveel in een keer. Je kleintje heeft rust nodig, maar jij ook! De eerste weken lekker thuis blijven, daar is niets mis mee. Hier was de draagdoek DE uitkomst, plus de kinderwagenbak. Ze heeft daarin heerlijk beschermd geslapen, op terrasjes, in het park, op reis... (toen was ze wel al 3 maanden en ouder).