Het is toch niet te geloven! Weer een baby die te vondeling is gelegd, dit keer in Rotterdam. Naast de vuilniscontainer notabene. Wat bezielen sommige mensen? Sta het dan af ter adoptie. !!!!!! :x 15-03-2010, Sven van Beek Fotografie Rotterdam - Rond kwart over één is op de Waaldijk een vondelingetje aangetroffen. Een buurtbewoonster die afval weggooide vond naast de vuilcontainer een meisje. Zij was gewikkeld in een wit-gele handdoek. Het net geboren babytje had nog een navelstreng en heeft een getinte huidskleur. De politie is opzoek naar getuigen die in de directe omgeving van de vuilcontainer personen hebben gezien die met bovenstaande in verband kunnen worden gebracht. Mocht u andere informatie hebben die kan leiden tot de identiteit van de moeder, neemt u dan ook contact op met de politie. Bron: Pasgeboren meisje te vondeling gelegd | 112Nederland
Vreselijk natuurlijk zoiets! Al moet ik zeggen dat ik toch altijd blij ben dat ze het kindje in ieder geval niet vermoord hebben! Al heeft ze het niet echt op een erg vindbare plaats gelegd zegmaar. Maar vooruit, begrijpen doe ik zulke mensen nooit eigenlijk, volgens mij moet je namelijk wel heel ver heen zijn wil je je eigen kindje zo achter kunnen laten...
Denk ook dat wij gelukkig allemaal niet kunnen denken zoals die moeder heeft gedaan. Je moet al wel heel ver weg zijn wil je dit kunnen doen. Dus zeker zielig voor het kindje, maar ook die moeder moet er ernstig aan toe zijn....Hopelijk vind zij ook hulp.
Verschrikkelijk. Hopelijk vindt de baby een goed thuis en de moeder goede hulp want als je zoiets doet is er iets mis met je.
En dan lees ik net in de telegraag nog een baby gevonden Grote schrik na vondst baby - Binnenland - Telegraaf.nl [24 uur actueel, ook mobiel] [binnenland] tis echt te erg dit vindt het zo verdrietig. wel fijn dat ze ze inderdaat niks aan gedaan hebben. maar zoals bij dat verhaal in de telegraa ook. kindje is wel onderkoelt geweest. bel dan aan of zo
@ Binnabina, dit gaat over dat jongentje Daniël, wat vorige week al werd gevonden.. Echt VERSCHRIKKELIJK! Ben je ech ver heen ja, hebben mensen nog nooit van adoptie gehoord?
Tja.... misschien was het de moeder niet eens die het gedaan heeft..... maar bijvoorbeeld familie.... en moet moeder (onder dwang) meewerken... je weet t verhaal niet..... Gelukkig is het kindje gevonden.... misschien is zo'n huis waar je ongewenste kindjes anoniem kan "afgeven" niet eens zo gek..... kunnen de kindjes geadopteerd worden, in een liefdevol gezin.... ipv zo te vondeling gelegd....of anders vermoord gevonden
ze zouden eigenlijk hier in nederland een plek moeten hebben waar moeders hun kindje zonder vragen heen kunnen brengen. dus annoniem hun kindje kunnen afstaan. dit hebben ze ook in verschillende plekken in amerika en het werkt prima. je stopt daar het kind een een soort van luik en het wordt dan opgevangen in een speciale opvang. ook kun je je kindje naar binnen brengen als je info wilt geven over de geboortedatum, medische gegevens etc maar je eigen identiteit blijft geheim. dit zal het leven van veel kindjes kunnen redden. gelukkig hebben bijde kindjes het gered. de moeder moet wel erg bang zijn geweest om je kindje zo ergens te kunnen dumpen. misschien al zwanger geworden voor ze gehuwt is of iets dergelijks. in sommige landen en zeker als ze zwaar gelovig zijn kan dit je dood zijn. doodgegooit worden is in sommige landen heel gewoon of dingen als eerwraak
Verschrikkelijk.. Wat een hel moet die moeder doormaken, als je op die manier je kindje moet afstaan. Al dan niet onder dwang van, of uit vrije wil.
Dat jongetje die gevonden is bij een huisartsenpraktijk woon ik heel dicht bij.... Daar zit ook een logopedie in ( op de zolder). Ze hebben het steeds over huisartsenpost maar het is een huisartsen praktijk.
Het lijkt GVD wel een rage om je kind te dumpen! Stelletje grrrrrrrrrrr!!!!!!!:x Kunnen mensen tegenwoordig helemaal geen voorbehoedsmiddelen meer gebruiken? En als je dan toch "per ongeluk" zwanger raakt moet je ook maar je plichten nemen. Terwijl ik een hekel heb aan de term per ongeluk. Ze kunnen wel met de benen wijd, maar een kind houden ho maar! Kan me eigen hier zooooo kwaad om maken, word er gewoon verdrietig van. Hadden wij nu maar een mooi kindje gehad ipv die stomme wijven. Ja wijven, dit noem ik geen vrouwen meer. Kan me hier zo over opfokken!!!!!
Zit dit echt met tranen te lezen. Niet normaal meer. Kun je je toch niet voorstellen dat je je kleintje buiten in de kou legt!? Helaas gebeurd dit veels te vaak. Vooralin China is dit dagelijkse kost :x
Hmm verhaal krijgt een bijzonder staartje. De vrouw die het kindje 'gevonden' heeft, blijkt de moeder te zijn. En er zijn twijfels of ze het kindje eigenlijk wel gevonden heeft, wellicht is ze gewoon bevallen en heeft daarna de politie gebeld en het verhaal verzonnen. Bizar! Vindster vondeling blijkt zelf de moeder | nu.nl/binnenland | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
Vind het ook echt heel bizar. Dat mens spoort echt niet helemaal geloof ik. In HvN maar schijnheilig doen dat je niet begrijpt hoe een moeder dit kan doen blablabla...
Ik vraag me altijd af of de moeders in dit soort verhalen hier ook komen... Trouwens: Gelukkig! Ziek dat zij al kinderen had en dat dan kan doen! Hoe zullen die andere kinderen er wel niet aan toe zijn geweest...