Pasgeboren meisje te vondeling gelegd

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Dahlia, 15 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Het is toch niet te geloven! Weer een baby die te vondeling is gelegd, dit keer in Rotterdam. Naast de vuilniscontainer notabene. Wat bezielen sommige mensen? Sta het dan af ter adoptie. !!!!!! :x

15-03-2010, Sven van Beek Fotografie
    Rotterdam - Rond kwart over één is op de Waaldijk een vondelingetje aangetroffen. Een buurtbewoonster die afval weggooide vond naast de vuilcontainer een meisje.
    Zij was gewikkeld in een wit-gele handdoek. Het net geboren babytje had nog een navelstreng en heeft een getinte huidskleur. De politie is opzoek naar getuigen die in de directe omgeving van de vuilcontainer personen hebben gezien die met bovenstaande in verband kunnen worden gebracht. Mocht u andere informatie hebben die kan leiden tot de identiteit van de moeder, neemt u dan ook contact op met de politie.

Bron: Pasgeboren meisje te vondeling gelegd | 112Nederland

2. Aura

Aura Niet meer actief

Arm arm kind.....hopelijk wordt het kindje nu liefdevol opgevangen.

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Vreselijk natuurlijk zoiets! Al moet ik zeggen dat ik toch altijd blij ben dat ze het kindje in ieder geval niet vermoord hebben! Al heeft ze het niet echt op een erg vindbare plaats gelegd zegmaar. Maar vooruit, begrijpen doe ik zulke mensen nooit eigenlijk, volgens mij moet je namelijk wel heel ver heen zijn wil je je eigen kindje zo achter kunnen laten...

4. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    Denk ook dat wij gelukkig allemaal niet kunnen denken zoals die moeder heeft gedaan. Je moet al wel heel ver weg zijn wil je dit kunnen doen. Dus zeker zielig voor het kindje, maar ook die moeder moet er ernstig aan toe zijn....Hopelijk vind zij ook hulp.

5. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    mn mond staat open en heb het ijskoud..... kan tch niet!

6. echt vreselijk zoiets bah

7. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    tis echt niet normaal meer
    maar goed altijd nog beter naast de vuilniscontainer
    als erin....:(

8. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Verschrikkelijk. Hopelijk vindt de baby een goed thuis en de moeder goede hulp want als je zoiets doet is er iets mis met je.

9. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
  10. @ Binnabina, dit gaat over dat jongentje Daniël, wat vorige week al werd gevonden..

Echt VERSCHRIKKELIJK! Ben je ech ver heen ja, hebben mensen nog nooit van adoptie gehoord:(?

11. Seth

Seth Niet meer actief

Tja.... misschien was het de moeder niet eens die het gedaan heeft.....
    maar bijvoorbeeld familie.... en moet moeder (onder dwang) meewerken...

je weet t verhaal niet..... :(

Gelukkig is het kindje gevonden....
    misschien is zo'n huis waar je ongewenste kindjes anoniem kan "afgeven" niet eens zo gek.....
    kunnen de kindjes geadopteerd worden, in een liefdevol gezin.... ipv zo te vondeling gelegd....of anders vermoord gevonden :( :(

12. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ze zouden eigenlijk hier in nederland een plek moeten hebben waar moeders hun kindje zonder vragen heen kunnen brengen. dus annoniem hun kindje kunnen afstaan. dit hebben ze ook in verschillende plekken in amerika en het werkt prima. je stopt daar het kind een een soort van luik en het wordt dan opgevangen in een speciale opvang. ook kun je je kindje naar binnen brengen als je info wilt geven over de geboortedatum, medische gegevens etc maar je eigen identiteit blijft geheim.

dit zal het leven van veel kindjes kunnen redden. gelukkig hebben bijde kindjes het gered.

de moeder moet wel erg bang zijn geweest om je kindje zo ergens te kunnen dumpen. misschien al zwanger geworden voor ze gehuwt is of iets dergelijks. in sommige landen en zeker als ze zwaar gelovig zijn kan dit je dood zijn. doodgegooit worden is in sommige landen heel gewoon of dingen als eerwraak

13. Verschrikkelijk..

Wat een hel moet die moeder doormaken, als je op die manier je kindje moet afstaan. Al dan niet onder dwang van, of uit vrije wil.

14. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH

Dat jongetje die gevonden is bij een huisartsenpraktijk woon ik heel dicht bij....
    Daar zit ook een logopedie in ( op de zolder).
    Ze hebben het steeds over huisartsenpost maar het is een huisartsen praktijk.

15. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Het lijkt GVD wel een rage om je kind te dumpen!
    Stelletje grrrrrrrrrrr!!!!!!!:x

Kunnen mensen tegenwoordig helemaal geen voorbehoedsmiddelen meer gebruiken?
    En als je dan toch "per ongeluk" zwanger raakt moet je ook maar je plichten nemen.
    Terwijl ik een hekel heb aan de term per ongeluk.
    Ze kunnen wel met de benen wijd, maar een kind houden ho maar!
    Kan me eigen hier zooooo kwaad om maken, word er gewoon verdrietig van.:(
    Hadden wij nu maar een mooi kindje gehad ipv die stomme wijven.
    Ja wijven, dit noem ik geen vrouwen meer.
    Kan me hier zo over opfokken!!!!!

16. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Zit dit echt met tranen te lezen. Niet normaal meer. Kun je je toch niet voorstellen dat je je kleintje buiten in de kou legt!?

Helaas gebeurd dit veels te vaak. Vooralin China is dit dagelijkse kost :x

17. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ja dat zou idd een goed iets zijn als het dan toch "moet" dan liever gecontroleerd e.d.

18. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
  19. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Vind het ook echt heel bizar.
    Dat mens spoort echt niet helemaal geloof ik. In HvN maar schijnheilig doen dat je niet begrijpt hoe een moeder dit kan doen blablabla...

20. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik vraag me altijd af of de moeders in dit soort verhalen hier ook komen...

Trouwens:
    Gelukkig! Ziek dat zij al kinderen had en dat dan kan doen! Hoe zullen die andere kinderen er wel niet aan toe zijn geweest...

Deel Deze Pagina