Pasgeboren: Minder gaan drinken... (anti-biotica)

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Vlerkje, 5 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlerkje

Vlerkje Actief lid

14 jun 2008
    419
    0
    0
    Receptioniste/Studente
    Hoi,

In een eerder topic vertelde ik al dat mijn mannetje zich niet gemakkelijk wakker laat maken voor voedingen en soms maar net aan 6 voedingen per dag komt.

Twee dagen geleden zijn bij mij een baarmoederontsteking en voorhoofdholteontsteking geconstateerd, gepaard met bijna 40 graden koorts. Hiervoor heb ik een anti-biotica kuur gehad, die gecombineerd kan worden met de borstvoeding... Maar die de melk wel een ijzersmaak geeft, die voor de babe minder lekker kan smaken.

Voorheen dronk hij gedurende ongeveer 30 a 40 minuten in totaal, +- 20 minuten per borst. Momenteel laat hij om de haverklap los, hapt weer aan, drinkt 5 minuten echt goed en neemt daarna zo nu en dan een slokje en valt als een blok in slaap (hij komt niet eens aan de 2de borst toe).
    Hij vraagt gemiddeld om de 4 uur om een voeding, en wordt ook echt niet eerder wakker.

Ik betwijfel nu alleen of hij wel genoeg binnen krijgt? Tot nu toe heeft hij nog wel gewoon plasluiers zonder bijzonderheden.

2. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Als hij voldoende plasluiers heeft dan is het prima, vertrouw daar maar op. Als hij 5 minuten echt goed drinkt dan kan hij veel tot zich nemen hoor!

Ik wens je beterschap!

Deel Deze Pagina