Hoi hoi, Ik ben nu 33 weken zwanger en woon in Frankrijk. Hier gaat vanaf 28 september de inentingscampagne van start tegen de Mexicaanse griep. De inentingen zijn hier vrijwillig en voor iedereen die maar wilt. Nu heb ik besloten om me tijdens mijn zwangerschap in ieder geval niet te laten inenten. Omdat ik toch wel bang ben voor mogelijke gevolgen voor de baby op langere termijn en omdat men het in Nederland schijnbaar ook geen noodzaak vindt. Bovendien wordt verwacht dat ik net als de vorige keren eerder ga bevallen en dan zou ik net een inenting krijgen rond de bevalling, dus dat heeft ook niet veel zin. Maar wat vinden jullie nou van het vaccin buiten een zwangerschap om? Je hoort allemaal verhalen dat je door het vaccin een verhoogde kans op kanker kan krijgen of meer risico op het Guillain Barre syndroom en nog meer van dat soort enge dingen. Ik was aan het denken om na mijn bevalling mijn hele gezin te laten inenten (behalve de pasgeboren baby) dus dat houdt in: mijn man, ikzelf, mijn zoontje van 4 en mijn andere zoontje van 15 maanden. Dit om op die manier zo veel mogelijk de pasgeboren baby te beschermen. Vooral ook omdat er een tweede griepgolf verwacht wordt. Maar ja door al die verhalen over het vaccin word ik natuurlijk hartstikke onzeker en heb ik echt geen idee wat ik nou moet doen. Wat zijn jullie van plan om te gaan doen en wat zouden jullie in mijn situatie doen? En hoe denken jullie over de veiligheid van het vaccin? Dit stukje kwam ik vandaag op internet tegen: 7 redenen om vaccinatie tegen Mexicaanse varkensgriep te weigeren : Complotten.nl
ik kom net uit mexico, en ik moet zeggen dat de media hier in europa ons erg gek maken hoor! Ja, er zijn mensen overleden aan de m-griep maar die hadden allen al iets onder de leden (hartklachten e.d.) en dat kan ook gebeuren met een normale griep. Mocht je toch de griep krijgen moet je eigen imuum systeem het virus kunnen aanpakken. Je word gewoon grieperig en in principe zou een gezond en vitaal mens het virus zelf te boven kunnen komen, zei mijn huisarts (heb natuurlijk wel even geinformeerd voor onze vakantie ) Maar ieder voor zich. Kan begrijpen dat je ook je dan geboren kindje geen risico wil laten lopen..
Ik doe het niet, het is niks gevaarlijker dan de gewone griep en daar laat ik me ook niet voor inenten. Al die ophef is reuze overdreven. Ga maar eens na hoeveel doden er vallen door de gewone griep in NL. En kijk dan eens naar het aantal doden door de mexicaanse griep in NL. Idd, die zijn er niet Dus ik doe het niet en zal het ook niemand aanraden.
de de kans dat je echt dood gaat aan de griep is kleiner dan dat je goedziek wordt van de inentingen. de griep kan je krijgen maar de meeste zijn gewoon een paar dagen flink ziek en moeten in carantene en dan is het weer over. ik zorg dat mijn jongste niet te veel gekust etc wordt en houdt de kinderen bij mensen uit debeurt die ziek of verkouden zijn. ik ga de prik niet halen en ook de kinderen ga ik hem niet geven. normale inentingen doe ik wel maar dit vind ik nog te weinig getest en de gevolgen van de inenting op lange termijn is nog niet helemaal duidelijk.
Nee, ik laat mij zeer zeker niet inenten als die mogelijkheid er zou zijn. Het is maar een griep, ik ben verder gezond, ik zie geen noodzaak om te vaccineren voor mij.
ik zou de enting ook niet halen maar als je de griep krijgt vooral goed in de gaten houden of je erge last krijgt van je luchtwegen aangezien de mgriep op je longen kan slaan. Mijn schoonzusje heeft het de afgelopen 2 weken gehad de mgriep. Die had er inmiddels een longvliesontsteking door gekregen en aan de antibiotica. Gelukkig is het niet over geslagen naar een longontsteking want anders had ze opgenomen moeten worden. Dus gewoon goed in de gaten houden!
Nee wij laten ons niet inenten voor deze griep. Omdat het door de media zo uit zijn verband getrokken is zijn er heel veel mensen echt bang geworden (ik denk er niet eens aan) Ik werk in de thuiszorg en wij hebben wat informatie gekregen wat te doen als een client het heeft als je niet eens in aanraking komt bij de client dus op 1,5 meter uit zijn/haar buurt blijft hoef je niet eens een mondkapje op! (een verschil met de gewone griep is dat het virus niet lang in de lucht blijft zweven maar snel naar beneden valt dus je hebt minder snel kans het te krijgen dan een andere griep) Het valt dus heeeeel erg mee overdreven al die media aandacht.
@ zustertje: ik verbaas me dat je op basis van dit advies deze conclusie trekt. Dat volgt daar helemaal niet uit. En wellicht dat de media schuldig is aan opklopperij, maar de overheid en de rest van de wereld heeft niet voor niets besloten om mensen te laten inenten. Ik zou het dus wel doen, maar ik val niet onder de categorieen die een inenting mag ontvangen.
Dit heb ik niet zelf verzonnen hoor Wij zitten in een familie met veel mensen in de gezondheidszorg en artsen die we gesproken hebben die zijn er ook niet bang voor en laten zich ook niet inenten.
het klopt idd wel dat mensen heel bang worden gemaakt voor de mgriep. Zelf onze eigen huisarts en vervangend huisarts vonden het niet nodig dat er zoveel ophef over is. Als je zelf gewoon gezond bent (dus geen longziektes, hartziektes ed) dan kan je eigen lichaam er tegen vechten. Maar gewoon goed in de gaten houden of het overslaat op je longen. Maargoed gelukkig kunnen de meeste mensen zelf beslissen of ze een enting willen of niet. Zeker in het geval van een landelijke vrijwillige enting. Als ik bijv. al een ziekte zou hebben zou ik het wel doen, maar die mensen krijgen ook al een jaarlijkse griepprik.
ik ga ook altijd een normale griepprik halen vanwege mijn ernstig verminderde weerstand dus denk van wel als het aangeboden word..
Ik ga em ook niet halen. Vind dat het heel erg opgeblazen word allemaal terwijl het eigenlijk als een milde griep gezien word. Het is alleen de ellende dat er nu zoveel mensen tegelijk ziek zijn maar voor de rest maak ik me niet druk hoor.
Hier merk ik er ook nauwelijks wat van. Zou me niet in laten enten,lees erg negatieve verhalen op internet.Wel werd geadviseerd om regelmatig je handen te wassen of anti bacteriele gel te gebruiken.Dat doen wij wel want in de tropen loop je ook makkelijker iets op,ook douche ik me hier dagelijks met anti bacteriele bodywash,dat wordt veel verkocht hier,ook omdat het water niet 100%schoon is. We zitten hier bijna 5 maanden en hadden alleen last van diarree in het begin,verder niks.
Dat vertelde je niet in je vorige post. Je had het daar over het besmettingsgevaar en ik vond dat niet bepaald relevant. Besmettingen vinden op allerlei manieren plaats en dat doet niets af voor het gevaar van een dergelijke griepvirus. En waarom zou de overheid geld investeren in folders en reclames als het toch allemaal zwaar overtrokken is? De meningen in dit topic lijken mij eigenlijk een beetje tegenmeningen, wat wil zeggen dat ze naar mijn mening te ver doorgeslagen zijn naar de verkeerde kant.
als de overheid niets doet en het mocht een probleem zijn , dan zijn ze weer laks geweest, het is nooit goed volgens mij..
Ik heb een longaandoening en laat me dus wel enten op aanraden van de longarts. (gewone griepprik krijg ik neem ik ook al jarenlang)
Ik laat het ook niet doen. Ik haal ook nooit de gewone griepprik, en vind dit middel onvoldoende getest om mijzelf of mijn kindje aan bloot te stellen. Ik ga hem echt niet halen omdat de overheid zegt dat het moet. Zij hebben de plicht om maatregelen te nemen tegen bedreigingen, en dat hebben ze gedaan. Dat deze bedreiging niet zo erg is als verwacht werd is mooi meegenomen. De maatregelen die zij genomen hebben wijzen er niet automatisch op dat het gevaar nu heel groot is, maar dat ze rekening hebben gehouden met een worst case scenario.
Vallen diabetici ook onder de groep die wel de inenting krijgt aangeboden? Ik heb namelijk diabetes en krijg elk jaar de griepprik, ik wou hem eigenlijk ook niet nemen, maar als diabetetici eronde vallen denk ik toch maar dat ik het doe...