PEKING - Een bijna driejarig Chinees meisje is door haar ouders doodgeslagen omdat het kind het taalkarakter voor 'banaan' niet kon onthouden. Het slaan begon vorige week toen het kind vrijwel alle karakters die zij op haar school moest leren, wel kon zeggen, maar 'banaan' maar niet onder de knie kreeg. Haar vader sloeg haar met een slipper bont en blauw en de volgende dag deed haar moeder daar nog een schepje bovenop, zo berichtten de Chinese media op vrijdag. De moeder merkte daarna dat het kind iets mankeerde, maar kreeg van haar echtgenoot geen toestemming om het meisje naar het ziekenhuis te brengen. Toen dat eenmaal wel gebeurde, werd het kind daar doodverklaard. Haar ouders zijn opgepakt. Chinese ouders hebben vaak extreem hoge verwachtingen van de schoolprestaties van hun kinderen. De prestatiedruk begint al op tweejarige leeftijd, als de kinderen beginnen met het leren van de taalkarakters. Gaat toch TE ver
Absoluut, in china is het erg; als meisje ben je vaak maatschappelijk niet gewenst en hele hoge druk op je schoolprestaties jah en dan ook nog zulke ouders
ben echt sprakeloos, als meisje heb je het daar al zo moeilijk en dan doen de ouders dit, opsluiten voor goed die mensen en dan ook echt voor levenslang.
tjonge jonge wat gebeurt er wel allemaal niet in deze wereld? de een vergeet zijn kind in de auto de ander slaat zijn kind dood. als je het zo druk hebt met je eigen leven BEGIN dan niet aan kinderen. sorry dat ik het zo zeg hoor groetjes sandra
Mijn hemel... zogenaamd willen ze dat hun dochter de beste is... en nu is hun dochter WEG ! had je normaal gedaan als ouders.. was ze er nu nog geweest en had ze het karakter voor banaan WEL geweten ! stelletje idioten !.. waarom krijgen zulke mensen toch kinderen... NOT fair... zoo kwaad wordt ik hier van.
Doet me denken aan een meisje hier in de buurt. Haar ouders legde zo druk op dat meisje en moest met goede cijfers thuis komen. Dan zal zei alles krijgen wat zei wilde scooter, rijlessen, auto enz. En ze mocht als ze 16 werd uit gaan met haar vriendinnen maar dan moesten de cijfers wel hoog blijven. Helaas kreeg zei een onvoldoende op haar raport en zei was zo van slag dat ze daar niet mee thuis durfde te komen. Een paar dagen had ze smoesjes verzonnen maar kon het niet langer uit houden en heeft zelfmoord gepleegd. Ze was zo bang voor haar ouders (ik pleeg nog liever zelfmoord dan mijn rapport thuis afgeven aan mijn ouders.(waren haar woorden die werkelijkheid werden. Triets hoor heel triets. Erg hoor voor dat kleine meidje Lover (het houd maar niet op)
He gatver, wat een verschrikkelijke berichten altijd hier in de lounge... Bah ik moet er niet aan denken!
oef wel heel extreem, ik ken net als lover ook een meisje die om die reden zelfmoord heeft gepleegd. helaas leven we in een maatschapij waar de druk heel hoog is, en begint het al bij baby af aan.. met 2 maanden moeten ze kruipen, met 3 maanden lopen, en met 6 maanden een normaal volwassen gesprek kunnen voeren! ik ben super voor stimuleren, en een goede opleiding is Ontzettend belangrijk, maar soms gaat het stimuleren net iets te ver