Paspoort aanvragen, vader geen ouderlijk gezag

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door Vica86, 4 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hallo,

Ik wil graag mijn dochter op mijn paspoort laten zetten, maar ze heeft de achternaam van haar vader. Hij heeft echter geen ouderlijk gezag, maar dat kunnen ze bij de gemeente niet zien toch?
    Hij heeft haar dus wel erkend, maar officieel heb ik geen toestemming nodig van hem.

Hoe moet ik dit doen?

2. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    je kunt gewoon haar bij je laten inschrijven alleen de vader moet toestemming hebben van je en je moet mee naar het gemeentehuis ik heb er verder geen problemen mee gehad

3. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Maar hun kunnen daar gewoon zien dat de vader geen ouderlijk gezag heeft? Want in principe heb je dan zijn toestemming nodig.
    Als ze dit niet kunnen zien dan gaan ze mij natuurlijk vragen om toestemming van de vader.

4. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Hij staat dan niet ingeschreven in 't gezagsregister en dat kunnen ze volgens mij gewoon zien. Een uittreksel daaruit is in elk geval heel makkelijk op te vragen.

Maar ik zou 't voor de zekerheid even checken bij je gemeente.

5. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ok, ik heb ze een mail gestuurd. Dus wacht nog even op antwoord. Op hun site stond het niet.

6. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Nee hoor je kan haar gewoon bijschrijven.
    Hier heeft papa (heel slordig) nog geen ouderlijk gezag en ik heb haar vorig jaar gewoon bij mij op de paspoort laten bijschrijven. Er werd helemaal niet gevraagd naar papa.

Deel Deze Pagina