hallo onze pup is nu ong 16 weken oud.. toen wij haar gingen halen zeiden de eigenaren dat ze al haar inentingen had gehad, en dat alles nu goed was.. en wij geloofde dat natuurlijk.. ik had veel informatie op internet gezocht, ook over inentingen.. maarja daar helemaal niet meer aan gedacht toen ze zeiden dat ze alles had gehad, en ik het na kon kijken in het paspoort, en dat alles goed was... en gister vroeg een vriendin of ze al haar 12 weken intenting heeft gehad, en van welke arts?.. . 12 weken enting?... nou daar wist ik niet van.. dus op internet gezocht. en ja hoor. die behoren ze ook te krijgen.. ik ben dus net haar paspoort aant zoeken.. maar kan hem nergens vinden??.. ik zal morgen nog eens verder zoeken.. maar wat als ik hem niet vind? wat moet ik dan doen? kan ik dan een nieuwe aanvragen? en gewoon de enting alsnog gaan laten zetten?.. die is natuurlijk erg belangrijk..
Volgens mij wel hoor. Paspoort is niet meer dan een gezondheidsverklaring en entboekje. Je weet welke entingen ze al gehad heeft. Met hoeveel weken heb je haar gekregen?
Je zou evt. de fokker nog kunnen vragen voor een nieuw boekje.. Mijn tante heeft dat ook gedaan nadat haar dochter het paspoort in het afwaswater had gegooid De 12 weken enting is idd heel belangrijk, dus die moet je wel laten zetten. Heeft je dierenarts daar niks over gezegd?
Over het algemeen kun je er van uit gaan dat je pup de 12 weken enting nog niet heeft gehad. Tenzij je hem pas na de 12 weken hebt gekregen? Dan zou ik contact opnemen met de fokker.
Je kunt evt ook nieuw paspoort via de Dierenarts kopen, kost meestal een paar euro ofzo. Normaliter heeft je pup met 6 weken een enting gehad, en ook ontworming. En dan haal je rond de 8 weken je puppie op. Zelf moet je dan de 9 en 12 weken enting nog zetten. Op zich is het niet erg als je het later doet hoor, maar ze moeten ze wel hebben. Heeft te maken met de opbouw van anti-stoffen.
Gewoon naar de dierenarts gaan (er vanuitgaande dat je de hond met een week of 8 hebt gekregen) en alsnog zo'n prik halen.
even aan de fokker vragen welke dierenarts ze is geweest, hun even bellen voor een kopie van de entingen of het gewoon even na vragen voor de zekerheid en dan bij je eigen DA een nieuw paspoort vragen. hun zetten er dan in dat de enting geschiedenis goed is, hebben wij ook gedaan. ow en is jullie hondje wel gechipt? zo ja dan moet je zeker even contact met de fokker opnemen voor de gegevens en even contact zoeken met de Nederlandse Databank Gezelschapsdieren (NDG).
Dit is niet helemaal waar, want alleen de dierenarts die de eintingen gegeven heeft, mag het paspoort ondertekeken, dus dan heb je er nog niks aan! Ze kan het er uiteraard wel inzetten, maar tis nog geen bewijs zeg maar! TS: Een nieuw paspoortje kan je zo bij de dierenarts kopen (bij ons is hij 5,- In principe is het niet erg als de eerste entingen er niet instaan, als jij gewoon zeker weet dat de pup ze gehad heeft. De normale entingen zijn op 6, 9 en 12 weken! Dan moet je zelf even nagaan hoe oud je pup was toen je hem kreeg! Mocht dat bijvoorbeeld op 8 weken zijn, dan kan je er vanuit gaan dat je pup ook de 9-weken prik gemist heeft!! Is zeker wel belangrijk, want je pup is nu niet totaal beschermd!
nou hier hebben we dat wel zo gedaan en er is nog nooit iemand geweest die zei dat het niet goed was. maar daar gaat het toch ook niet om, als je op vakantie bent en je hond is ziek dat is het wel zo handig als er in staat dat hij alle entingen heeft gehad.