Jelina wil 's nachts spelen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Veraenroy, Jan 11, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

Apr 2, 2006
    3,019
    0
    0
    Hallo

Jelina wordt sinds een week bijna elke nacht wakker en wil dan spelen? :confused:
    Ze wijst dan ook echt na haar slaapkamer deur, dat ze er af wil. Als ik haar in bed laat liggen, kan ze makkelijk een uur aan een stuk hysterisch huilen. Ik heb echt het idee dat ze klaar wakker is dan. Ik heb al geprobeerd om een flesje te geven een knuffel en weer terug na bed, maar dat lukt dus niet. Heb vannacht 3 uur wakker gelegen, omdat juffrouw niet wilde slapen.

Ik probeer echt consequent te zijn en haar te laten huilen, maar op een gegeven moment, vind ik het te ver gaan. en ga ik toch weer na haar toe.

Is ze me uit aan't testen, of misschien toch een sprongetje?
    Ze is trouwens bijna 13 maanden.

2. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

Jul 8, 2006
    8,361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Moeilijk hoor... Volgens mij is het echt een kwestie van even doorzetten en echt laten merken dat dit niet de bedoeling is, breekt lekker op als je gaat toegeven midden in de nacht!

Succes ermee!

3. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Daan heeft wat zacht speelgoed in bed liggen ik word altijd wel waker van maar zo kunnen we het wel rekken de laatste dagen valt hij na een uurtje spelen weer in slaap en word dan pas om 600 wakker heerlijk

4. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

Apr 2, 2006
    3,019
    0
    0
    Jelina heeft ook wat speelgoed in bedje liggen, maar het is volgens haar toch interessanter om na beneden te gaan om te spelen. Let wel op, ik heb hier nog nooit aan toegegeven! Ik merk aan haar wanneer we in het donker beneden op de bank zitten en ze ziet bijv het televisie boekje op de leuning liggen of de afstandsbediening, krijgt ze een big smile op haar gezicht en krijg ik de grootste verhalen en graait ze erna. Daaraan merk ik dat ze wil spelen. Maar zo gauw ik weer een stap terug in de gang zet om na boven te gaan, zet ze het op een brullen!

Ik ga trouwens met haar na beneden om haar te evt te verschonen en om een flesje melk te maken.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zou haar wel aandacht geven, maar stille aandacht, dus niet praten en niet ingaan op verzoeken om te spelen. Gewoon vasthouden en laten merken dat je er bent, en het licht uithouden.
    Ik zou ook niet naar beneden gaan, maar gewoon lekker bij haar bedje blijven.

En misschien overdag wat minder laten slapen.

6. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    ouame doet dit ook ik laat haar huilen en dan gaat ze spelen

7. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

Apr 2, 2006
    3,019
    0
    0
    Vannacht om 2 uur was het weer zover. Ik heb haar een kwartier laten miemelen.(was niet brullen dit keer) toen heb ik beneden een flesje (100cc) voor haar gemaakt, en ben hiermee na haar slaapkamer gegaan. Heb haar deze op haar slaapkamer gegeven, en heb haar verschoont, en toen weer terug in bedje gelegd. Hier heeft ze nog 5 min gemiemeld, en is weer in slaap gevallen. Het gaat de goede kant op dus. Hoop alleen niet dat ze nu aan het flesje 's nacht gaat wennen, want dan heb ik echt een probleem.

8. eve

eve Fanatiek lid

Apr 26, 2006
    4,525
    0
    0
    Den Haag
    Fynn is bijna even oud als Jelina en wordt de laatste tijd ook af en toe rond 2.00 wakker en ligt dan te piepen tot ongeveer 4.00 :( Het is echt een mengeling van kletsen en huilen. Ik ga altijd even om het hoekje kijken om te zien of hij goed ligt maar laat hem dan verder gewoon gaan (zolang het geen echt huilen wordt). Ik denk dat hij op dit moment toch wat last heeft van dromen of alle drukte van de dag aan het verwerken is.

Maar waarom geef je Jelina een flesje? Ze zal denk ik geen honger hebben. En zo loop je idd de kans dat ze daar aan gaat wennen.

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het kan best echte honger zijn hoor. Ik denk dat je daar het makkelijkste achter komt door een keer wel en een keer geen fles te geven. Is ze sneller rustig met een flesje, dan zal het toch trek geweest. zijn.

10. eve

eve Fanatiek lid

Apr 26, 2006
    4,525
    0
    0
    Den Haag
    Ik zal ook nooit beweren dat een kind geen honger kan hebben 's nachts maar denk wel dat ieder kind het heerlijk vindt om 's nachts gezellig een warm flesje te drinken bij mama. Of ze nou honger hebben of niet.

11. leonietje24

leonietje24 Fanatiek lid

Jul 25, 2006
    2,529
    0
    0
    Ja dat denk ik ook. Als ze overdag genoeg krijgen lijkt het me sterk dat ze s nachts telkens honger heben.

12. Mmm

Mmm Actief lid

Oct 21, 2006
    374
    0
    0
    Misschien een idee om lauwwarm water te gebruiken? Dat geeft hier genoeg voldoening voor het moment, maar is niet iets om aan te 'wennen'. Althans, hier niet!

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Er zijn momenten in de ontwikkeling waarin ze opeens in de nacht weer even wat energie nodig hebben. En met een knorrende maag val je moeilijk in slaap. Mij lukt dat in elk geval niet.

14. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

Apr 2, 2006
    3,019
    0
    0
    Mocht ze wakker worden vannacht ga ik het proberen om geen flesje te geven.
    De reden waarom ik haar een flesje geef 's nachts is omdat ze 1 dutje van 4 tot 5 's middags niet meer wil doen, en daardoor om 19.00 uur half 8 onder de fles in slaap valt en dan maar 100cc pap gegeten heeft. Mijn eerste gedachten waren dan ook dat ze honger had.

Share This Page