Wanneer doen jullie je baby in bad? wij doen het na een voeding, wachten we even en dan doen we hem in bad,dan slaapt hij lekker.
Wij deden dat in het begin altijd voor een voeding, want anders spuugde hij zijn hele fles weer uit. Nu vaak in de avond voor zijn laatste fles, dan is hij heerlijk rozig.
ja ik zat ook al te denken om het voor een voeding te gaan doen, dat komt iets beter uit met tijd enzo,
Wij ook altijd voor de voeding, dat adviseerde de kraamzorg. Alleen wij doen het wel 's ochtends, want die van ons wordt juist erg actief na z'n badje.
Ook Mike gaat meestal voor zijn laatste voeding in bad. Hij is in bad ook heel actief, maar door het drinken erna wordt hij toch weer lekker rustig zodat hij kan slapen.
Meestal smorgens, eerst de eerste voeding, dan spelen, dan badderen, dan voeding en slapen. Maarja soms lopen we ook om 14.00 nog met zn alle in pyama ! haha! En soms savonds. Kortom er is hier geen touw aan vast te knopen. En soms de ene dag wel en de andere dag niet. Maar meestal zorg ik wel dat ik een tijdje voor de voeding met badderen begin, zodat ze daarna kunnen drinken en kunnen gaan slapen! Liefs, Hanneke!
Daarom schreef ik ook al 'meestal' De eerste weken deden we hem standaard elke avond in bad. Maar wij hebben op het moment ook geen heel strak schema. Hij gaat bijna iedere dag in bad.. maar de ene dag is hij eerder moe als de andere dag. Dan laat ik hem lekker drinken en naar bed. (Hij drinkt borstvoeding op verzoek, dus ook geen vaste drink tijden.) Soms gaat hij ook 's-morgens onder de douche en af en toe gaat een van ons 's-avonds met hem onder de douche, ehm eigenlijk is er bij ons dus ook geen touw aan vast te knopen als ik erover nadenk
Op advies van de kraamzorg deden we haar 's morgens voor de eerste voeding in bad. Dat is eigenlijk zo gebleven. Wanneer het erg warm is doe ik haar 's avonds nog een keer in bad en dan gewoon voor ze gaat slapen.
Wij deden Louise altijd na een voeding in bad, als we het ervoor deden krijste ze alles bij elkaar omdat ze honger had. Ze heeft nog nooit gespuugd ervan.
Mijn kindje word helemaal wild in bad van opwinding. Ze vind water zooooo geweldig en gaat spetteren met haar handjes en staan en trappen met haar beentjes. Dus, wij doen haar overdag in badje. Echt in bad maar 1 keer per week, dat we haar echt wassen. En verder doe ik het meestal in een laagje water hier in de woonkamer met speeltjes op de momenten waarop ze mijn aandacht wil en/of zich lijkt te vervelen. Heerlijk vind ik dat! En dan doe ik meteen even haar handjes, halsje voetjes en krent wassen.
Ik heb gisteravond dus geprobeerd hem voor zn voeding in bad te doen, nou dat wordt t dus niet, hij krijst alles bijelkaar van de honger , en was na zn voeding nog steeds zo wakker dat ie tot half 3 vanacht wakker was. De volgende keer lekker na de voeding
@moesje: Jesper vond het toen hij nog zo jong was ook niet altijd een succes. Als ze wat ouder worden kunnen ze ook wat langer op eten wachten en dan gaat het wat makkelijker. Overigens gaat jesper hier zo'n 2 a 3 keer per week in bad ivm zijn eczeem.
Altijd 's avonds voor de laatste voeding. Nooit op hetzelfde tijdstip omdat ik nooit weet wanneer ze wil drinken, het is altijd gokken. Meestal gaat het goed. Heerlijk rozig en schoon het bedje in!
Ja dat lijkt me beter, ik doe timo ook niet elke avond in bad zo 3 keer in de week, hij vindt het ook heerlijk als we met hem gaan douchen
's morgens! Omdat wij er dan alle tijd voor hebben. 's Avonds vaak wat drukker en komt t eigenlijk niet zo uit
Uhm dat krijsen van de honger, dan moet je de volgende keer proberen iets eerde het badje te doen ! Tenzij hij natuurlijk meteen als je hem wakker maakt honger heeft. (tenminste, vind dat ie honger heeft ) Nou en anders zou ik zeggen doe het een uurtje na een voeding ofzo? Succes!
ja ons kleintje vindt dat zodra hij wakker is meteen moet drinken, en als het hem niet snel genoeg gaat dan laat ie dat duidelijk horen
Hier is het een ritueel geworden elke avond net voor de laatste voeding zo rond 18-19u en dan slaapt ze meestal lekker door tot 2-3u.