paspoort

Discussion in 'Verzorging' started by Deb26, Jul 16, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @Aukie, ik heb het formulier inmiddels hier liggen. Maar ik heb wel wat meer documenten nodig omdat mijn man niet uit de EU komt.
    Dan wordt het toch ingewikkeld (zucht, weer geboortebewijzen van de ouders. Weer een huwelijksakte...)

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Het is idd zo dat de kleine ook op de foto moet, heel officieel moeten ook de kleintjes met mond dicht ogen open en allebei de oor aanzetjes zichtbaar en geen handen zichtbaar van degene die haar/hem vastheeft. Het ligt aan je gemeente hoe streng ze hiermee zijn, de meeste zijn wel zo realistisch dat het mondje niet altijd dicht hoeft te zijn. maar altijd wel de ogen open en het hoofd zo recht mogenlijk. Heb zelf foto's gemaakt op mijn (vroegere) werk.

Ik vind het idd ook belachelijk dat ze zo klein al een foto moeten ook de vorm van het gezichtje veranderd nog. Bij volwassenen blijft de verhouding ogen-oren-neus gelijk daarom mag je niet lachen, want dan blijft de neus op eigenlijke hoogte.

3. wendyp

wendyp Niet meer actief

Volgens de gemeente hierzo, doen ze niet aan al die eisen voor de 6 jaar. Je kindje moet uiteraard wel herkenbaar zijn.

Sasha heeft dr eigen ID bewijs, compleet met big smile. Echt geweldig! Vind het wel grappig wat erbij staat. Niet in staat tot tekenen.

4. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

May 28, 2007
    1,189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Elian staat bijgeschreven in mijn paspoort en aangezien hij twee nationaliteiten heeft, is dat gelijk zijn bewijs van Nederlanderschap. Nou ben ik degene die met hem naar Nederland reist dus een apart paspoort vonden we niet nodig. Hier op de ambassade zeiden ze dat ze bij pasfoto's voor kindjes niet zo superstreng zijn zolang een kindje maar recht vooruit kijkt en het binnen de mal past (okay, kan me voorstellen dat een kindje niet keihard brullend met een vertrokken gezichtje op de foto mag staan ;) ). Grote onzin eigenlijk want Elian was pas 12 weken op die foto, ik moet mijn paspoort volgend jaar ofzo pas verlengen. Geloof niet dat hij er dan nog op lijkt. :)

5. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Joey staat met zijn mond wijd open op de foto en met papa's duim in zijn handen! werd gewoon geaccepteerd

6. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik heb ook de pasfoto eisen opgevraagd in Berlijn. Sjongejonge. wat een eisen....

7. pluys

pluys Fanatiek lid

Jul 30, 2006
    4,587
    1
    36
    Harderwijk
    oeps denk dat ik een probleem heb hahahhaha. We gaan morgen voor een weekje op vakantie naar België en heb mijn kleine nog niet laten bijschrijven in mijn paspoort! :oops: ](*,)

Share This Page