Sinds een paar dagen is mijn zoontjes ritme volledig zoek geraakt. (ik weet even geen andere omschrijving) -Hij wil niet in de box, niet in bed en ook in zijn wipstoeltje wil hij niet. Soms lukt het voor hooguit 10 min. -Hij wil dag en nacht vastgehouden worden - Hij geeft aan als hij gevoed wil worden maar drinkt hooguit de helft op. Toch poept en plast hij net als anders en heeft hier ook geen extra moeite of pijn mee. Hij slaapt dus alleen nog maar op mij. Zodra ik hem weg probeer te leggen word hij wakker. Nu ben ik de hele dag thuis dus kan hij op zich ook wel de hele dag op mij liggen. Maar.. ik moet toch ook af en toe slapen, douchen, eten koken enz. Even huilen moet dan wel kunnen vind ik, maar hij raakt binnen no time echt overstuur en dat kan natuurlijk niet. Vrijdag is inloop bij het cb en dan ga ik ook heen. Maar wat doe ik tot die tijd? Iemand tips of ervaring?
Ik denk dat hier sprake is van een sprongetje in de groei. Ik heb het "oei ik groei boek" thuis en bij mij kwamen die periodes wel aardig uit.Dat hij net even anders was dan anders. Even googlen, volgens mij staat op internet ook wel een uitleg over het sprongetje. Duurt even maar daarna is alles weer normaal. Hoort er allemaal bij rustig blijven!
ChloƩ had dit ook rond de 3 mnd, ik zeg ook een sprongetje en als het goed is gaat het vanzelf weer over, tis wel ff lastig inderdaad maar denk dat je het beste even naar de behoefte van je kleintje kan handelen!
Toch een sprongetje misschien dus. Ga even googlen zo dan. En rustig blijven doe ik wel hoor, het is mijn 4e kindje en mijn 3e kindje was een huilbaby dus ik kan heel wat hebben. Maar ik zit hier nu in een huis waar het lijkt alsof er een bom is ontploft en ik heb nog niet gedouched vandaag. Het kan natuurlijk gewoon een sprongetje zijn maar ik denk dan, misschien zie ik iets over het hoofd. Bedankt voor je reactie!
Ik wil idd zo veel mogelijk naar zijn behoeftes handelen maar ik heb nog 3 kinderen met ook zo hun behoeftes. Zoals bv een lekkere warme maaltijd. Maar dat jullie gelijk aan een sprongetje denken vind ik al een fijne geruststelling.
Voor je het weet is hij weer rustig, inderdaad als je nog andere kids hebt lopen word het wel wat lastiger, dacht er niet zo snel aan aangezien ik er maar eentje heb
Ik was er ook vanuitgegaan dat je 1 kindje had!haha!Kan me voorstellen dat je inderdaad handen te kort komt nu..Succes!
Denk ook een sprongetje... mijn zoontje had dit ook rond die leeftijd! Het is best heftig.. maar je komt er wel weer doorheen! *knuffel* Als je even bij bol.com kijkt en dan bij de boeken ''oei ik groei'' dan kun je bij 1 van die boeken ( een inkijkexemplaar heet dat) en dan kun je het schema inkijken wanneer er dan zo een sprong is... Ik heb het boek ervan gekocht, omdat mijn zoontje bij iedere sprong er heftig op reageerde.. ben heel blij met het boek nu! Succes! Groetjes! xx
ik dnek gelijk aan regeldagen/sprongetje... is mn zoontje NET uit...gewoon aan toegeven...is zo voorbij!
Bedankt voor jullie reacties. Ik denk nu ook dat het gewoon een sprongetje is. Hij ligt nu eindelijk te slapen in de box dus ik kan even vrijuit bewegen. Ik had ook wel aan een sprongetje gedacht maar elk kind reageerd er weer anders op, tenminste de mijne, dus ik twijfelde of het wel echt een sprongetje was. Of misschien toch iets anders. Ik ben wel opgelucht dat dit het waarschijnlijk is, maar voel ik me toch een beetje een sukkel. Het is tenslotte niet mijn 1e.
wij hebben er ook last van nu.. maik is 3 maanden. Hij slaapt erg weinig wil niet in bed, zelfs niet in de box spelen. wipstoel, niks is goed. Nou moet ik wer bijvertellen dat hij KMA en reflux heeft, maar dit heeft hij nooit zo gehad. Dus waarschijnlijk het sprongetje.
Mijn zoontje heeft ook KMA. Gelukkig geen reflux maar ik geef hem wel nutriton door de voeding omdat hij veel spuugde. Nu spuugd hij nog amper maar af en toe komt er wel zuur nog naar boven. Hartverscheurend om te zien hoe hij hier op reageerd. (1e keer dacht ik dat hij stikte in zijn slijm ofzo.) Dus reflux lijkt mij helemaal moeilijk. Succes met het sprongetje van jouw mannetje!
Je moet je geen sukkel voelen meid! *knuffel* Denk dat heeel veel moeders dit hebben hoor Ook ik had dit wel 4x ofzo, zat ik steeds bij de huisarts, omdat onze zoon helemaal hysterisch was maar het kwam ech door het sprongetje, want hij mankeerde niks, was gewoon helemaal gezond! Dus voel je niet een sukkel omdat dit je eerst is er is gewoon geen gebruiksaanwijzing voor of een opvoedboek. Doe het naar je mama gevoel, en dan komt t vast goed! X Liefs, xx
Dat klinkt idd als een sprongetje. Wellicht is het iets voor jou om je aan te melden voor een sprongenwekker van Oei, ik groei! Groeit mee met jou en je baby. Dan krijg je via de mail een melding wanneer er een sprongetje aan zit te komen en wat je kan verwachten. Je vult je uitgerekende datum in, dus het is altijd op de leeftijd van jou kindje van toepassing. Succes! het gaat over, maar met nog 3 kindjes zal het niet makkelijk zijn.