Hardlopen en blessures en speciaalzaak venlo

Discussion in 'De lounge' started by Sandana, Apr 28, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    #1 Sandana, Apr 28, 2014
    Last edited: Apr 28, 2014
    Hallo allemaal,

ik ben ook begonnen met hardlopen met Evy. Heb nu 6 lessen gehad en heb wat pijn aan mijn linker enkel (buiten achterkant), rechtervoet en rechter knie (oude blessure van een hond die er recht in rende terwijl ik erop stond).

Natuurlijk heb ik nog geen goed schoeisel, wilde eerst kijken of ik het wat vond.

Hoe moet ik omgaan met die pijnen naast andere schonen kopen? Evy zegt in les 6 dat het na 2 dagen over moet zijn, maar zit nu al op dag 4.

PS: weet iemand trouwens een goede speciaalzaak bij venlo? Ik zie 'het loopcentrum' in Horst aan de Maas en 'Run 2 day' in Venlo. Iemand ervaring met deze winkels?

Groetjes

2. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

Feb 12, 2013
    2,415
    0
    36
    Female
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Ben geen arts of fysio, maar ik zou zeggen: rust nemen.
    Je lijf is het hardlopen niet gewend en geeft nu aan dat je last hebt. Luister er naar.
    Ik was de eerste keer dat ik met evy ging lopen zo dom om te denken dat als ik 2 dagen rust had gehad ik wel weer door kon. Na een goede week mocht ik van de huisarts 4 tot 6 weken niet meer lopen ivm een ontsteking aan m'n scheenbeenvlies. Echt zonde, want was te voorkomen geweest.

3. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ja Evy waarschuwde al voor ontstekingen! Daarom was ik ook een beetje bang geworden... en terecht dus.

4. Juf1985

Juf1985 Niet meer actief

Ik zou je adviseren om goed schoeisel te kopen, bij beide zaken lijkt het mij dat ze je goed helpen. Run2day heeft in de meeste winkels ook dat ze goed kijken naar de afwikkeling van je voet, oftewel hoe je land. Daarbij krijg je dan een schoen die past bij jou. Ook zou je het rustiger aan kunnen opbouwen, bijvoorbeeld door 3 keer les 6 te doen en niet meteen naar les 7, vooral voor de echte beginners echt een aanrader want dan heb je veel minder last van spierpijn of beginnerskwalen zoals shin splint (Google maar eens). Succes! Vaak heb je ook nog dag je ziet dat de tweede keer les 6 beter gaat, ook wel,goed voor de motivatie:).

5. Rosa5

Rosa5 VIP lid

Oct 21, 2011
    7,561
    1,935
    113
    Op wat voor schoenen loop je nu dan? Als ik bv op mijn gewone nikes ga hardlopen, gegarandeerd dat ik dan een blessure krijg.
    Ik zou ook niet meer gaan zolang ik geen goede schoenen heb.

6. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Mijn man heeft een scheenbeenvlies ontsteking gehad, geen pretje! Was in de militaire opleiding, flink aanpoten daar.

Kijken naar de afwikkeling van de voet, dat is toch de loopanalyse? Ik weet wel zeker dat ik al supinatie heb, ik slijt mijn schoenen aan de buitenkant namelijk.

7. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Nooit zonder goede schoenen gaan lopen !
    En anders in het bos (zachte ondergrond.)
    Dus eerst goede schoenen kopen, in het bos gaan lopen en nu even rust nemen..
    Een goede zaak is waar ze kijken naar hoe je loopt en rent, waar ze dit niet doen gauw wegwezen..

8. MoederK

MoederK Fanatiek lid

Jan 19, 2009
    1,833
    46
    48
    In Horst is een prima zaak.

Die in Venlo ken ik niet

9. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Ik heb totaal een week of 8 niks kunnen doen met mijn peesontsteking (buitenkant enkel, bij dat enkelbotje zeg maar).
    Rust rust rust en rust.
    Oh...en rust.
    Dat is zo'n beetje het enige wat helpt.
    Ik heb ook naproxen erbij geslikt (ontstekingsremmers).

Na je herstel begin je heel rustig weer op te bouwen. En ja, MET goeie schoenen.

10. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    3,423
    447
    83
    Limburg
    Loopcentrum in horst is heel goed. Ken verschillende renners die erheen gaan.

Share This Page