Hallo allemaal, Wij zijn al wat aan het brainstormen over namen voor ons eerste kind. Wat vinden jullie van de naam T.avin? Voor een jongen. We vinden het lastig iets te bedenken wat we beide echt leuk vinden én waar we beide geen negatieve associaties bij hebben, vooral voor een jongen, meisje gaat nog wel. Eerst dachten we aan 'gewoon' een Nederlandse naam, maar nu kwamen we dus deze Schotse jongensnaam tegen die we beiden wel mooi vinden. Benieuwd naar jullie reacties!
Ik zou niet weten of het een jongens- of meisjesnaam is, en ik zou hem ook op zn NL uitspreken omdat ik de naam niet ken. Vind je dat storend? Vind je Travis misschien iets?
@Meis1987: Thanks! Ja. @Tord: Dank voor je reactie! Nee, dat vind ik niet storend, wij willen het ook op z'n Nederlands uitspreken. Travis, doet mij een beetje denken aan travestiet.
Ik heb de naam nog nooit gehoord moet ik zeggen en ben er ook niet direct weg van, t'is even wennen denk ik. Je zult in ieder geval weinig tot geen jongens tegenkomen hier in NL die dezelfde naam hebben, dus het is zeker een unieke naam!
Helemaal niet mijn smaak maar t is zeker n naam die je weinig hoor. Als je dus n stoere aparte naam wil, zou ik zeggen gewoon doen als je m mooi vind.
Dank jullie wel voor de reacties! Fijn om te weten hoe er een beetje over gedacht wordt! Niet iedereen zal een naam mooi vinden, maar als iedereen het verschrikkelijk vindt ga je je toch eens achter de oren krabben. Voor ons blijft hij nu eerst op het lijstje staan, maar we hebben de tijd nog. Meer reacties lees ik alsnog graag. ^^
Neutraal. Hou er rekening mee dat de naam verkleind zal worden af gekort. Als je hem dan nog zo leuk vind zou ik het doen !
Persoonlijk, vind ik het geen mooie naam,... Vind 'm te apart,..en denk dat je altijd 3x moet zeggen hoe je heet eigenlijk,...
@ TS: Nee, ik vind het geen mooie naam. Sorry. Als reactie op onderstaande quote: Mijn kinderen (en mijn man trouwens ook) hebben beide namen met 2 lettergrepen en hun namen worden echt nooit afgekort. Het afkorten ligt er denk ik aan of de afkorting dan een beetje klinkt.
Ik ben neutraal... heb er geen 'waauw', maar ook geen 'jakkes' gevoel bij Denk dat het vooral komt omdat ik hem nog nooit gehoord heb. Moest ik het vaker horen, zou ik het waarschijnlijk wel gewoon worden en wel mooi vinden. Als dit de naam is voor jullie, dan zou ik er gewoon voor gaan hoor!