In een magazin die ik van mn moeder heb gekregen stond een advertentie van bambino mio, katoenen luiers. En ik vroeg me af of er iemand ervaring mee heeft. Het lijkt mij namelijk wel wat. Ik heb een beetje zitten zoeken, maar er bestaan zoveel soorten en dan ook allemaal in hele verschillende prijzen. Deze prijzen vond ik wel oke, vandaar.
ja wat ik kan vinden is uit 2006 en 2007 en een ander topic waar ik niet echt iets in kan vinden waar ik iets aan heb... helaas!
Ik zal morgen of overmorgen even voor je gaan zoeken, nu geen puf voor sorry! Maar ik kom erop terug voor je! Pas nog topics over geweest, weet ik bijna 100% zeker ! Liefs Hanneke!
Katoenen luiers? Luiersysteem Katoen!? alles over katoenen luiers. Katoenen luiers. Toch even wat tijd gemaakt haha, en ik kwam dus tot de conclusie dat ik er of overheen kijk, of ze niet meer bestaan! haha! Nouja ik hoop dat er nog mensen hier zijn die katoenen luiers gebruiken. Misschien kan je trouwens uit die oudere topics mensen een pb sturen met of je wat vragen mag stellen, misschien dat je antwoord kan krijgen op die manier ! Succes! Liefs!
Ik heb de bambino mio luiers gehad en ik vond die niet erg handig. Later overgestapt naar strikluiers, wat ik veel liever gebruikte. Nu momenteel voor m'n eigen gemak opnieuw overgestapt naar wegwerpluiers. Het nog steeds 2 kids in de luiers en de was werd me te veel.
Hoi, jammer zo weinig reacties. Ik zelf gebruik wel wasbare luiers. Ik gebruik ze niet van katoen, maar van bamboe! Veel beter voor het milieu (katoenproductie is zeer vervuilend...) en daarbij absorberen ze 60% meer water, en hebben een antimicrobiele werking. Ik gebruik die van Totsbots (Bamboozles). Het is een engels merk, maar via internet dacht ik ook wel in nederland verkrijgbaar. Moet je even op googlen... maar ik heb ook best goede verhalen gehoord over bambino mio. Ik heb zelf voor ik de keuze maakte heel uitgebreid reviews gelezen op internet, en deze kwamen als beste uit de bus! Ik kan ze absoluut aanbevelen. Even wat voordelen: - Goedkoper (zeker als je ze voor meerdere kinderen gebruikt) Je schrikt in het begin van de prijs, het is even een investeringg namelijk. Maar reken maar even uit wat je normaal aan pampers ofzo uitgeeft in een paar jaar! - Veel beter voor het milieu, vooral als je ze niet te heet wast (40 graden is prima, je kunt wat ontsmettingmiddel speciaal voor luiers gebruiken erbij) En liefst niet te veel in de droger natuurlijk. - Ze staan echt zo schattig, allemaal leuke kleurtjes! - Tegenwoordig zijn ze echt niet moeilijker in gebruik dan pampers. Ze bestaan uit drie lagen, een wegwerp liner, die kun je met poep en al door de wc spoelen, dus geen geklooi met afspoelen en weken. Dan een soort badstoffen broekje met klitteband, en daaroverheen nog een plastic broekje. Als je het een paar keer gedaan hebt gaat het super makkelijk. Dan in de emmer, en dan meteen in de wasmachine. Ik heb er 15, dan moet je om de dag wassen ongeveer. - Ze werken echt super. Mijn ervaring is dat ze iets sneller vocht doorlekken dan pampers, maar juist weer veel minder snel poep (zeg maar nooit) Dat laatste heb ik met wegwerpluiers vaak gehad (die gebruik ik bv op vakantie). En vocht doorlekken helemaal niet vaak hoor, meestal een teken dat ik aan de volgende maat toe was. Je kun took een soort inleg booster kopen, zegmaar extra vel, dat gebruik in 's nachts. Kortom, ik zou ze absoluut aanbevelen! Wil je meer weten, stuur maar een PBtje...