passend antwoord op "vervelende" opmerkingen over mijn dochter

Discussie in 'De lounge' gestart door Foxter, 23 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    O ok

Ja ik was zelf ook een dysmatuur.. Met een zwangerschap van 42 weken was ik nog maar 2500 gram.

2. Foxter

Foxter Niet meer actief

Hahaha jaaa ik ga mijn oudste a termpje noemen en de jongste prematuurtje :D

Pff bedankt meiden, nu kan ik er weer een beetje om lachen, vanochtend kwam de stoom uit mn oren :)

3. YouBri

YouBri Actief lid

28 jan 2012
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is volgende week 5 maanden en die woog eergisteren 6700 gram, is met 41 wk geboren;)

Verder weet ik ook niet hoe je hiet het best mee omgaat. Misschien gewoon wat langs je heen laten gaan maar? Mensen zeggen toch altijd wel iets en hebben altijd een mening.

Zo slaapt onze jongste nog steeds niet door (de oudste met 7 wk) en hoe vaak m'n schoonmoeder al niet heeft gezegd : oooh, ik ben er nooit uit gemoeten hoor 's nachts! Die sliepen gelijk al door!
    Yeah right.. Geloof niet dat ik ooit een baby heb geweten die na zijn geboorte gelijk alle nachten van 11 tot 7 slaapt..:(
    Maargoed, ik vind dat ook zwaar iritant, maar reageer er niet meer op, heeft toch geen effect.

Ik vind trouwens die opmerking van: 'ja, maar ze is het wel'
    echt om te wurgen! Ik bedoel, wat willen ze daarmee zeggen? pff..

4. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Mijn zus was met 26 weken geboren! Ze is nu 25 en ze is slimmer als ik;) Toen ze net geboren was had ze n gat in dr longen en moest een gipsbroek en n sprei broek, maar daar is helemaal niks meer van te zien en te merken! ( Ze is Juridisch Secretaresse bij DAS Rechtsbijstand;) ).

Maar ja, je hebt nou eenmaal van die mensen die nie van ophouden weten..

5. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    Gewoon zeggen dat ze normaal moeten praten over je dochter.
    Ze heeft een naam! Toch belachelijk dat jij je in loopt te houden terwijl mensen zo tegen je doen over je eigen dochter.

6. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Vervelend hè, helaas weten we er alles van.
    Ook de opmerking gehad dat we nu wel lekker konden slapen in de nacht want de mannen lagen in het ziekenhuis. Ja natuurlijk, je slaapt ook zo fijn als beide kinderen liggen te knokken voor hun leven in het ziekenhuis.Dat 8 weken lang. In de nachten gingen wij er ook net zo goed uit om te bellen naar de neo om te vragen hoe het ging. Ja nee dan slaap je lekker hoor. Achterlijke opmerkingen.

Probeer het naast je neer te leggen want mensen blijven het doen.
    Het is ook een stukje onwetendheid van mensen. Aan de ene kant zijn ze geïnteresseerd maar hebben ze niet door dat ze je kunnen kwetsen met hun vragen en opmerkingen

7. Amfy

Amfy Niet meer actief

Hahaha ja schat maar tank is echt gewoon liefkozend zo noemde die fynn ook altijd hihi.
    En meis als je dat niet wil gewoon zeggen dat tie zijn klep moet houden!

8. Kelly1312

Kelly1312 VIP lid

30 aug 2011
    5.930
    0
    0
    Bollenstreek
    Oh ik zou ook woest worden, en op een gegeven moment komt het er echt uit hoor. Wij hebben een dochter, van 2,5 jaar met ja helaas wat weinig haar.... woon op een flat en mijn buurman 3 deuren verder noemt haar jaapie en mannetje dus als hij voorbij komt en hij zegt mij gedag zeg ik dag mevrouw met zijn achternaam.... nu zegt hij het niet meer.
    Maar er zijn er heel veel die mijn dochter een leuk ventje vinden, terwijl ze echt vaak ROZE aan heeft en echt meiden kleertjes....
    Dan zeg ik altijd, ja had graag een meisje gewild maar helaas werd het een jongen dus ik maak er maar een homootje van :p, nou dan moet je de gezichten eens zien hhahaha

9. Foxter

Foxter Niet meer actief

Op mooie dingen moet je vaak lang wachten, wie weet krijgt je dochter een prachtige bos krullen :)

En super goed van je dat je zo reageert :D Wat een knuppel..

10. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nou hier een niet te vroeg geboren kindje. Njaa 37+5 en die weegt nu ook nog geen 6,5 kilo hoor en is volgende week 5 maanden...
    Dus wat dat betreft;)

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    #31 dirksmama, 23 mei 2012
    Laatst bewerkt: 23 mei 2012
    Vriendin zei als tegenantwoord meestal iets als 'gelukkig lijkt ze nietop jou'...

Maar je krijgt hoe dan met een kind opmerkingen die rot uit de strot komen, of het nou gaat over hoe je kind geboren is (keizersnede kunnen mensen ook zo invoelend over praten), de groei van je kind, wat je kind eet, hoe je kind slaapt.
    Ik merkte wel dat als je zelf een rottijd gehad hebt je je opmerkingen veel meer aantrekt.

Ergste wat ik hoorde was toen dochterlief, te klein en te vroeg, net een dag oud was. Een slagschipmodel verpleegster (paste nauwelijks door de deur) zei 'maak je maar geen zorgen, komt allemaal goed, ik ben ook zo geboren'...met alle hormonen in mijn lijf...ik kreeg er nachtmerries van!

12. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Jeetje dat mensen zo lomp kunnen zijn zeg!
    Snap dat je het zat bent!

13. 078mama

078mama Niet meer actief

Kan je niet gewoon zeggen: enig idee hoe kwetsend het is om dat zo te zeggen?? Zodra jij weer normale benamingen gaat gebruiken gaan wij weer verder praten. Doei!

Ik ben daar heel makkelijk in hoor! Vreselijk dat soort mensen.

Hier is het andersom. Mijn zoon is 9,5 maand en weegt 12,8 kilo. Hij werd geboren bij 5120 en 38 weken. Je kunt denk ik wel raden wat voor opmerkingen wij krijgen! Helemaal over mijn eigen voeding! Nou daar ben ik heel snel klaar mee. Ik heb ook echt veel vrienden in de supermarkt gemaakt haha

14. Foxter

Foxter Niet meer actief

Idd, over mijn keizersnede kunnen mensen ook zo "fijn" praten. Heerlijk hoor, geen weeen, en dat soort dingen :)

haha dirksmama, daar zou ik ook nachtmerries van krijgen :D

15. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ja, jij zal ook wel veel opmerkingen krijgen... Goed van je dat je er zo kordaat mee omgaat, ik ben nog niet helemaal mezelf, kan er echt tranen van in mn ogen krijgen en helemaal dichtklappen, terwijl ik normaal niet op mn mond gevallen ben..

16. Foxter

Foxter Niet meer actief

Dankje :D

17. Mijammi

Mijammi Actief lid

20 dec 2010
    244
    7
    18
    Irritant he. Mijn tweelingmeisjes zijn geboren met 31 weken 4 dagen en waren wel 1570 gram en 1220 gram zwaar (hahahaha). Mijn lieftallige schoonmoeder (generatie 2e wereldoorlog) had ook van die opmerkingen over te licht, te vroeg maar gezien de generatiekloof heb ik die maar laten varen. Helaas voor mijn zwager dacht hij ook even lollig te zijn en ging er even te lang op door (en ik had hem dus even gehad :cool:)... Toen knalde ik er dus uit: ach je kunt beter een te vroege en te lichte start hebben en moeten vechten voor je leven, als een makkelijk start maar het leven op je 40ste nog steeds niet helemaal te begrijpen en door je moeder verzorgd te moeten worden...

Zo raar daarna noooooooooooooooit meer een vervelende opmerking van de schoonfamilie (incl. smoeder) gehoord :D.

18. Foxter

Foxter Niet meer actief

hahahaha die is goed Mijammi!!!!

19. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Mijn dochter is (ivm HELLP) geboren op 31 weken met zo'n 5 weken groeiachterstand.
    Pre- en dysmatuur dus.
    Ze was 940 gram en 33 centimeter.

Inderdaad de opmerkingen zoals: oh lekker jullie hebben 2 maanden gratis oppas! En jullie kunnen lekker doorslapen (jaja).
    Ze staan er niet bij stil hoe het voelt om aan iemand anders via de telefoon te moeten vragen of jouw meisje wel rustig de nacht in is gegaan. Geen kusje voor het slapengaan, niet even 'spieken' in het bedje...en iedere keer een hartverzakking als de telefoon gaat, want wat als er iets met je kindje is!

Over de keizersnede ook zo lekker: "jij hebt tenminste geen weeen gehad...ppfff ik heb gesmeekt om een keizersnede maar die wilde ze me niet geven"
    "volgende keer wil ik ook een keizersnede hoor, bevallen doet zo'n pijn!" Nee..;) een operatie niet....en de 6 weken daarna ook niet hoor ;)

Mijn meisje is nu ruim 3 jaar en weegt 11 kilo. Soms krijg ik de vraag of ik haar wel genoeg eten geef.

Ehhh WHAT?!

20. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Jep! Hier ook, nahja een beetje dan. Liz is met 37w0d geboren. Mijn schoonfam zeikt over het feit dat ze moet 'inhalen' Neefje weegt namelijk 13kg en is 11 dagen ouder dan Liz. Zij weegt nu 8,5kg. Gewoon normaal hoor! Neefje was 3380, onze Liz 3140...scheelt niks! Toen ik zei, ja michelinmannetjes maak je zelf is het behoorlijk stil tegenwoordig!

Deel Deze Pagina