Er zullen wel meer meiden zijn die het herkennen. Ik kom net namen aan en mijn man zegt dan: Ja, wel leuk. Of: Nee, die vind ik niet zo leuk. Maar zelf met namen aankomen doet hij niet. Ja, namen van coureurs enz. Ik vind bijvoorbeeld Tobias heel erg leuk, maar hij wat minder. Kom ik aan met Tim, nee ik heb liever een naam met 2 lettergrepen. Zucht. Als het een jongetje wordt zijn we er al wel bijna uit wat de 2e naam wordt. Een jongetje wordt vernoemd naar mijn opa. De 2e naam van een jongetje wordt waarschijnlijk Michael (spreek uit Migael) Als meisjesnaam vind hij Benthe en Liza ook erg leuk, maar ik krijg er geen hoogte van of hij die leuk genoeg vindt. Hij zegt dat we nog voldoende tijd hebben om een naam te bedenken. Pff, mannen!
Haha wel herkenbaar. Hij kwam ook niet echt met namen. Maar uiteindelijk toch uitgekomen. Ik heb hem gewoon een shortlist gegeven
Herkenbaar! Mijn vriend komt dan zelf ook nog steeds aan met 'we moeten echt snel namen gaan verzinnen'. En dan zeg ik dat ie zelf ook eens met ideeën kan komen en dan komt ie met de meest achterlijke namen die hij als grapje bedoelt. En alles wat ik op noem vind ie dan niet leuk.. We hebben nu 1 naam, hadden er 2, maar ben er helaas achter gekomen dat een collega haar zoontje zo wilt noemen. Ik noemde die naam dat ik die echt super leuk vind en een paar dagen later kwam ze aan dat ze helemaal kn de stress was, omdat haar zoontje zo zou komen te heten. Dus numoeten we nog 2 namen verzinnen. Ik heb tegen mijn vriend gezegd dat ie maar een lijstje moet gaan maken met namen die hij leuk vindt of die hij ergens hoort of leest en denkt van dat is een leuke naam...
Hier kwam mijn vent met veel namen juist. De Leidenaar (totaal 3 namen) had hij bedacht en was ik ook helemaal weg van. Jongensnaam was wat moeilijker. Hij kwam Met veel opties die ik mwah vond en we hadden een aantal die we gezamenlijk wel oké vonden. En hij heeft een paar van mij ook afgeschoten totdat ik met een de naam Matthijs kwam en die vonden we beide leuk. Maar meedenken heeft ie zeker gedaan en denk dat als je DE naam Vind beide echt wel enthousiast wordt
Oh, heel herkenbaar! Ik spit alle namenboeken door zo ongeveer en noteer wat ik leuk vind. Vriend heeft tot nu toe 1 jongensnaam en 1 meisjesnaam. Ik vind ze beide niet geweldig, maar hij wil niet meer iets anders. Moeilijk. Hij komt verder ook niet met namen aan ofzo. Deze twee heeft hij ook van de tv/artiesten.
En jij hoeft er ook niet eentje, maar drie!! wow! wij hebben de jongensnaam voor onze dochter nog steeds, maar toen zat ik al te twijfelen tussen 3 namen waarvan hij er 2 steeds afketste. Aan de ene kant ben ik nu bang om voor die naam te kiezen en aan de andere kant ben ik bang dat als ik die 'gezamenlijke' naam niet kies dat ik er spijt van krijg... moeilijk! hij zegt nu steeds: we hebben toch een naam?
Hier hetzelfde. Had laatst een apje op onze telefoobs gezet dan kan je de namen aanklikken. Was wel grappig want we hebben dezelfde smaak en veel namen gezamelijk. Maar als ik vraag verzin jij eens iets dan weet ie het niet. Maar dit is niet alleen met namen hoor. Ook met vakanties uitzoeken. Of inrichting van het huis ect. Hij kan heel goed nee zeggen maar zelf met iets aankomen doet ie niet.
Haha zo typisch, alhoewel bij ons eerste vl kwam aanlopen met DE naam en dat is 'm ook geworden. Maar mijn namen worden meestal niet gesmaakt door hem Voor een meisje zijn we der al weer uit, maar voor een jongen niet. Nu kwam hij overlaatst af met "Rocco" een echte Italiaanse naam, terwijl onze dochter toch wel een vlaams klinkende naam heeft en we nu ook in die stijl gingen blijven... Mannen!
die man van mij kan doodleuk reageren met: Ja vind ik wel leuk.. als ze maar een naam heeft.. pffff...
Kan hier niet over meepraten. Wij waren er al uit, nog voor onze spruit in de maak was hihi. Nu ondertussen in verwachting van de tweede. Wel iets veranderd in keus, maar ook gewoon samen uitgekozen. Succes allemaal met zoeken en kiezen.
Hihi wij waren er beide niet vrij veel mee bezig iig niet qua zoeken. Bij de eerste was ik overtuigd dat ik zwanger was van een jongen, dus toen bleek dat er een meisje in mijn buik zat moest ik echt schakelen en kwam hij na 2 weken met een naam, zomaar had hij bedacht en het was perfect, dus zo heet ze. ik had al jaren een jongensnaam die ik ook wilde gebruiken mochten we een jongetje krijgen en die hebben we dus ook gebruikt . Voor beide tweede namen hebben wel wel lijstjes doorgespit, ik iets meer dan hij
Haha hier dus helemaal niet herkenbaar. Mijn man heeft de namen voor onze beide kinderen verzonnen Kwam eerst ook met namen waarvan ik dacht "uh.. NEE!!!" maar hij dacht wel heel actief mee en zat avonden aan een stuk op namensites te snuffelen. Uiteindelijk vond hij de naam van onze tweede zoon, zei het hardop en mijn reactie was meteen "yes!! dat wordt 'm!!" en we zijn er niet meer vanaf gestapt. Bij de eerste was het zo ongeveer de eerste naam die hij zei, en ook daar meteen het halleluja gevoel bij. Conclusie: mijn man is goed met namen
voor mij wel heel herkenbaar!! Bij de 1e zwangerschap ging het wel heel gemakkelijk, ik had voor hem een namenboekje gekocht. het duurde wel even voor hij zich erin verdiepte, maar toen kwam hij met een naam waar ik ook meteen weg van was. Bij de tweede ging het heel anders. Hij wilde voor de 20 wekenecho überhaupt nog niet over namen praten, we wisten toch nog niet wat het zou worden. Bij alles wat ik opperde zei hij nee, maar verder zelf ook niet met opties komen..... zucht. ik denk dat we 2 weken voor de bevalling de knoop hebben doorgehakt (lees: ik heb de knoop doorgehakt )
Wat gaat dat allemaal lastig! Ik ga net mijn 12e week in en 2 dagen nadat ik de positieve test in handen had gehad, hadden we het al over eventuele namen. Nog geen 15 minuten later hadden we een jongens -en een meisjes naam. De 'reservenamen' zijn wat lastiger, maar aangezien er een hoop zwangeren om ons heen zijn (ook in de familie/vriendenkring), willen we voor zowel een jongen als meisje 3 opties hebben liggen.
Als je verder niet dagelijks bij je collega over de vloer komt en het allebei de naam vind zou ik deze ook gewoon gebruiken. Je heb namelijk geen alleen recht op de naam
Totaal niet herkenbaar eigenlijk. Mijn vriend heeft zelf een lijstje samengesteld obv namensites, en ik had ook mijn lijstje. Op basis daarvan hebben we dan de naam gezocht.