Met wat voor wasmiddel wassen jullie de kleertjes de eerste keer? Moet dat echt met een neutral middel, of wat raden jullie aan?
Hier met gewoon wasmiddel gedaan zonder wasverzachter. Wasverzachter reageren veel kindjes op. Scheutje azijn werkt hetzelfde.
Ik heb het gewoon gekijk meegewassen met onze was hoor.....ik bedoel ga je het iedere keer apart wassen? Anders heeft het niet veel nut natuurlijk om het nu de eerste keer wel te doen. Maar waarom niet in de droger dan?
Kans op krimpen bij al die kleine kleertjes begreep ik. Ik wil ook gewoon wasmiddel gebruiken, maar volgens mijn schoonmoeder was dat onmenselijk.. daarom toch maar ff vragen
ik heb de eerste 6 maanden neutral wasmiddel gebruikt omdat ook het huidje zo teer is, nu was ik met gewone wasmiddel van de liddle en robijn wasverzachter en dat gaat goed.
Met Neutral. En niet alleen de eerste keer, maar zeker het eerste jaar. Vanwege het tere huidje inderdaad, en eczeem. Als je het niet appart wil wassen, was je toch gewoon alles met Neutral? Buiten laten drogen en het ruikt heerlijk .
ach die schoonmoeders.... Ja kleding doe ik wel gewoon in de droger hoor....krimpt altijd wel wat idd...
Bij de oudste alles de eerste tijd met Neutral en zonder wasverzachter gewassen, bij de jongste gaat het gewoon met onze was mee (dus met gewoon wasmiddel en ook met wasverzachter). Hier gelukkig geen problemen met uitslag of wat dan ook. Bij de oudste deed ik alles na een paar keer wassen in de droger om het een beetje zacht te krijgen (azijn vond ik te weinig doen), maar sinds ik een keer gezien heb hoeveel het dan krimpt en vervormd (zag een truitje in dezelfde maat later in de winkel...scheelde echt heel veel) doe ik dat niet meer.
hier was ik alles gewoon met hetzelfde wasmiddel als ons en niet in de droger (staat ook in veel waslabels dat het niet mag/kan) mocht het kindje er op reageren kan ik het altijd met neutral wassen, heb namelijk wel een flesje staan (gekregen) maar ik vind het zelf geen fijn spul
We hebben op het begin alles gewassen met Neutral, zonder wasverzachter. Maar bij een 2e zou ik dat niet meer doen. Als blijkt dat ze toch reageert op wasmiddel, heb je het dan alsnog zo gedaan.
ik ga het ook gewoon met normaal wasmiddel wassen. Het nadeel van neutral is dat het op den duur niet lekker fris meer ruikt omdat er niets geen geur aan zit.
hier word alles gewassen met onze was en wasmiddel en wasverzachter van de aldi . we hebben ook een bus wasmiddel speciaal voor babys maar deze is nog niet gebruikt geweest.
Bij de eerste best een heel tijdje alles met neutral gewassen. Nu heb ik alles met ons gewone (poeder) wasmiddel gewassen (heb voor onszelf ook wel vloeibaar met 'sterke' geur, maar die gebruik ik nu bewust niet). Mocht deze baby er toch niet goed tegenkunnen dan is neutral snel gehaald. Droger doe ik echt niet, bepaalde merken krimpen op 30 graden in de wasmachine al, hoe het er dan uit de droger uit zou zien wil ik volgens mij helemaal niet weten. Wasverzachter gebruik ik niet voor de baby. Dat azijn hetzelfde effect zou hebben wist ik helemaal niet. Heeft dit geen invloed op de geur van de was? En doen jullie gewoon een klein scheutje in de trommel of in het bakje van de poeder?
Heb een neutral wasmiddel gebruikt zonder wasverzachter totdat bleek dat mijn zoontje er prima tegen kon. Ik gebruik wel een hypoallergeen wasverzachter.
Ik was de kleertjes gewoon met onze was mee... en gaat ook gewoon in de droger... niks gemerkt van krimpende kleertjes hoor
Ik gebruik robijn, want daar staat ook op dat het anti-allergeen of iets is. En wat anderen hier ook zeggen. Als de baby erop zou reageren dan kan ik dan alsnog dat dure neutral aanschaffen.
Ik gebruik Ariel met een vleugje wasverzachter. Deze mag wel gewoon omdat de wasverzachter er uit wordt gespoeld.
Ik ben bij de babykleertjes van mijn 1e zoon begonnen met wassen met neutral waspoeder en was er nu nog steeds mee. Als ik een ander wasmiddel gebruik, zit hij binnen no-time onder de eczeem. Ik probeer het wel eens, maar zijn huid reageert er meteen op.