Sinds de koop van ons huidige huis hebben we alleen maar ellende ermee! Het begon met lood van het dak wat vervangen moest worden in de eerste week dat we erin zaten. Nouja oké kan gebeuren! Daarna kwam het probleem met het ventilatiesysteem dat niet goed meer werkte en al 30 jaar niet meer was schoongemaakt op de correcte wijze (en wij ons maar afvragen waarom zoon zo vaak ziek was!) Een geheel nieuw systeem erin moeten laten zetten omdat de oude zowat gewoon dichtgeslipt was en er ontzettend veel vocht in huis zat. Toen het probleem met de vaatwasser (nouja kan gebeuren dat die het begeeft) En daarna het leuke probleem met de vloer waar we eigenlijk deze maand achteraan wilde gaan om er een nieuwe erin te laten leggen. En nu... Ineens gister lekkage vanuit onze dakkapel dus wij een dakdekker gebeld kwam vandaag en hij zou het morgen komen repareren een gepeperde rekening maar goed een lek dak is ook niet alles! Tot we vandaag de schrootjes eraf haalden om te kijken hoe groot de schade nou werkelijk is en jawel een enorme lekkage erachter en geen andere optie dan een gehele nieuwe dakkapel te laten plaatsen! Mijn man zei al we hoeven alleen maar een jaar op de bank te gaan zitten en het huis stort om ons heen in elkaar. Daar hoeven we zelf helemaal niets voor te doen! We hadden echt genoeg spaargeld maar nu is toch echt de bodem in zicht. Ik baal hier zo enorm van! Elke keer als we denken we zullen het nu wel gehad hebben gebeurt er iets waardoor we weer van voren af aan moeten beginnen! De makelaar bellen omtrent verborgen gebreken geloof mij gedaan maar het is zo dat de oude bewoner van niets zegt te weten dus dan sta je letterlijk aan de kant geschoven. Bouwtechnisch rapport is gedaan door een vorige bieder en daar kwam niets bijzonders uit. Doordat wij erge haast hadden met kopen, ons huis werd verkocht en wilden er eigenlijk al in juni in en ik was uitgerekend in april hebben we in Maart de sleutel ontvangen en in januari gekocht. Er was gewoon echt geen tijd voor een bouwkundig onderzoek! Maar jeetje wat baal ik hiervan! Ik hou mijzelf maar op de been door te denken dat iedereen om mij heen tamelijk gelukkig en gezond is evenals het belangrijkste op mijn wereld mijn kindjes maar mijn frustratie is enorm hoog nu! Wat ik met dit topic wil eigenlijk echt alleen mijn frustratie uiten want ik word er echt gillend gek van! Bah wat baal ik van dit KL*tehuis!!!
Nou, dat kan ik me goed indenken dat je hiervan baalt. Ik kan je niet helpen, maar wil je wel een dikke knuffel geven en hopelijk heb je nu alle ellende gehad zodat je eindelijk eens van je nieuwe huis kan genieten!
Ik mag het zo hopen want serieus dit vreet energie! (En die heb ik al niet al teveel) we gingen weg uit onze vorige woning omdat we graag op een rustigere plek onze kinderen wilden opvoeden en het beter zou zijn voor ons allemaal. Maar het enige wat we nu hebben is ellende. Ik word er zo moedeloos van! We hadden een bucket list gemaakt voor dit huis en letterlijk onderaan stond een nieuwe dakkapel aan de andere zijde....Hij is dus nu naar nummer 1 verplaatst en ook nog eens aan de verkeerde zijde! Degene waar we er verdorie al 1 hadden!!! Arghhh!!! Dat was echt het puntje waarvan we dachten als we alles op die lijst gedaan hebben dan ooit wellicht in de verre toekomst een nieuws dakkapel!
Heel vervelend! Sterkte ermee. Wist je niet dat je zo'n huis kocht waar veel tlc nodig was? Wij hebben een oud huis gekocht maar letterlijk alles gesloopt.... Hier en daar ook nog problemen hoor (bijv. met vloer) maar was wel allemaal ingecalculeerd. Hopelijk is dit voorlopig het laatste voor jullie. Probeer te focussen op de fijne dingen en bekijk wat op dit moment even kan blijven liggen qua opknappen.
Nee helaas wisten we dat niet. Dan hadden we het echt niet gekocht! Het zag er juist uit alsof meneer erg zuinig was op zijn huis en alles echt spik en span bij hield! Ook de makelaar zei dus dat het bouwtechnisch rapport niets had opgeleverd en we er zo in konden. Maar nu dus 10 maanden later en duizenden euro's armer weten wij wel beter helaas! En ja ik kijk zeker naar de mooie dagen! Vandaag bijvoorbeeld alle ellende van het huis ging mijn dochter voor het eerst optrekken! Kijk dat noem ik nou eens super
Wij hadden de sleutel 2 weken toen er lekkage bleek te zijn. Verzekering gebeld en schade aan de buitenkant moesten we zelf betalen (loodgieter) maar reparatie van binnen (gipsplaten, isolatie, nieuwe vloer) kregen we vergoed. Dus misschien dat je je verzekering kunt bellen? Alle kosten die je vergoed krijgt zijn mooi meegenomen.
Meid wat een ellende hè een nieuwe huis met gebreken. Wij zijn ook pas verhuisd en hier was wel een bouwkundig rapport gemaakt, maar alles is net een tikkie erger dan er in het bouwkundig rapport stond. Over de lekkende dakkapel: die hebben we in ons oude huis ook gehad en voor de schade binnen in huis kun je aanspraak maken op de inboedelverzekering. Zo hebben wij onze matrassen vergoed gekregen, want die waren helemaal nat geworden en niet meer te gebruiken en voor de schade aan de woning zelf (denk dakkapel, gipsplaten, schade aan plafond, vloer etc.) kun je de opstalverzekering gebruiken. Wij hebben toen alles vergoed gekregen op een kleine eigen bijdrage na. Daarnaast zou ik, als je die hebt, je rechtsbijstandverzekering inschakelen wegens verborgen gebreken. Niet geschoten is altijd mis. Veel succes en gefeliciteerd met de mijlpaal van je dochtertje.
Dit wilde ik ook zeggen, schade door een lekkage is verzekerd. Het is echt niet eerlijk als zoveel dingen ineens op jullie af komen,+sterkte!
Het bouwkundig rapport hebben we helaas niet zelf in mogen kijken maar de makelaar vertelde dat alles goed was dus daarop hebben we haar vertrouwd (doen we ook maar niet meer) Aan de inboedel is goddank niets stuk gegaan (zolder staat nog vol met verhuisdozen) Maar jeetje wat kan er veel fout gaan bij een huis zeg! En wat waren we blij met ons huisje! Nu voor ons gevoel toch een heel stuk minder. Vandaag belt de man van de dakkapel wanneer ze gaan inmeten en dan word alles besteld. En ik hoop zo dat het opschiet want tja het dak is nog steeds stuk. Hebben nu alles bedekt met zeil van binnen dus hopelijk blijft het nog een tijdje droog.
Ik zou de verzekering benaderen voor je dakkapel. Als je een goede huisverzekering hebt is dit wellicht verzekerd.
Even bij juridisch loket langs. Vragen of er mogelijkheden zijn om toch iets pp de vorige bewoner of makelaar te verhalen.
Heb mijn eigen makelaar al gesproken en die zei ook al als hun beweren dat ze dit niet hebben geweten dan staan de vorige bewoners in hun recht. Dan is er geen rechter die ons zegt dat het wel zo is. We hebben inderdaad gister onze tussenpersoon gebeld over de dakkapel en die zei inderdaad een schadeformulier indienen en maar kijken of het lukt. We gaan nu maar afwachten met hoe erg de schade er echt van binnen uitziet. Heb nu alleen de schrootjes weggehaald maar meer kunnen we nu nog niet weghalen want dan stort de hele dakkapel in dus als ze uiteindelijk alles gaan weghalen zien we hoe groot de schade is. Boven op het dak weten we dat het hele dakleer is gescheurd en er gaten in zitten dit kan ontstaan zijn door de vrieskou van de afgelopen weken maar het dakleer was al behoorlijk oud dus we denken verschillende factoren van oud, vrieskou etc Nu maar hopen dat het snel verholpen kan worden en wij zo meteen een mooi dakkapel ervoor terug hebben. Dit keer geen hard houten maar een kunstof (geen gezeur meer met rottend hout etc.
Hier ook een soortgelijke situatie. Veel zaken kapot, maar op alles zegt de vorige bewoonster dat het voor passeren niet stuk was. 1 of 2 dingen a la, maar ze heeft over veel dingen gewoon gelogen. We zijn nu bezig met de rechtsbijstand over de vloerverwarming die het niet doet, omdat dit iets is wat je niet zo maar even vervangt. De pest is met verborgen gebreken, dat de nieuwe bewoner moet kunnen aantonen dat de oude bewoner het wist. Onbegonnen zaak dus eigenlijk. Wens je heel veel succes en hoop dat je na al deze ellende toch van je huis kan gaan genieten.
Ik zou toch echt juridisch loket bellen, de makelaar kan wel meer zeggen maar dit zijn toch duidelijk verborgen gebreken. Dat er iets kapot gaat dat zou kunnen maar dit is wel heel veel. Juridisch loket is volgens mij gratis.
Eigenlijk zou je het bouwtechnisch rapport onder ogen moeten krijgen... als daarin wel bepaalde zaken staan benoemd dan heeft de verkoper niet voldaan aan de meldingsplicht lijkt me. Ik vraag me ook af wat de reden is geweest dat die koop niet is doorgegaan. In mijn beleving laat je een keuring pas doen als je er al over uit bent dat je het huis wilt. Dus ergens lijkt me dan dat er in het rapport wel e.e.a. vermeld staat over gebreken. Maar goed, ik weet niet of je er überhaupt nog aan zou kunnen komen?
Dit dus. Als je een bouwkundig rapport laat opstellen ben je wel serieus in je aankoopplannen. Want het is niet gratis ofzo. Waarom hebben zij afgehaakt? Dat rapport zou je te pakken moeten krijgen. Dan weet je ook gelijk bij wie je moet zijn. De koper, zijn makelaar of je eigen verzekering als daar niets in staat.
Ik vroeg daar gister naar bij hun makelaar maar die zeggen dat ze het rapport nooit hebben gehad. Dus daar kom ik geen steek verder mee. Ook weet ik niet woede vorige bieder was. Ik weet wel dat iemand al een bod had neergelegd en dat wij hoger moesten bieden en dan zou het huis van ons zijn.
Ook bij een uitgebreide verzekering is vaak alleen de schade door de lekkage verzekerd, niet de kosten om de oorzaak van de lekkage te herstellen. Weet ik helaas uit ervaring, want ja, hier ook zo'n huis. Al ons spaargeld zit er inmiddels al ruimschoots in en we zijn nog niet klaar. Elke keer als er 1 ding klaar is, begint het volgende en het zijn geen kleine kostenposten.