Ik lag me altijd slap om die domme vragen. Zoals als Amerikanen rijst gooien op een huwelijk, gooien Chinezen dan met hotdogs? Of, als olijfolie van olijven gemaakt wordt, hoe zit het dan met Baby olie? Weten jullie er nog een paar?
Hoe heet dat stukje plastic aan het uiteinde van een veter? Die heeft inmiddels een antwoord maar het is lange tijd een mysterie geweest volgens mij
Mijn dochter vroeg gisteravond: Kan de zuurstof op aarde opraken? Wauw...echt dus nog nooit over nagedacht...maar niet eens echt een hele domme vraag ( na googelen werd ik zelfs niet echt vrolijk...want het blijkt wel te kunnen...op welke termijn is niet duidelijk)
Ik heb een (autistische) jongen in de klas, die komt echt met briljante vragen altijd aan! Dingen waar, ik in ieder geval nooit over nadenkt/gedacht heb. Zoals: - wat is de echte tijd? Winter of zomertijd? - waarom heet groente groente en fruit fruit? - waarom is 9x9 81? Uhm..... En zo heeft hij wel wekelijks een vraagstuk, waar ik alleen maar slimmer van word Veel vind ik op internet (lang leve Willem Wever!), maar soms heb ik echt geen antwoord voor hem. Dan wordt hij een soort boos/teleurgesteld en vindt hij mij de domste juf ever (Zo heeft hij een vraag gehad over materie en immaterie, ik heb mijn best gedaan voor hen, maar ik begreep/begrijp er nog niets van)
Mijn oudste heeft ook autisme en soms doet mijn hoofd pijn van al zn vragen. Hoeveel waterdruppels zijn er op aarde? En hoeveel zandkorrels? En laatst plaagde ik hem een beetje door te vragen wat er eerst was: de kip of het ei? Daar heb ik spijt van want hij moest en zal het antwoord weten
Hahaha zo herkenbaar. Ik heb ook autisme en vraag me soms ineens de gekste dingen af. Die vragen komen dan gewoon ineens in me op. Zo vroeg ik me laatst af wat een reiger doet als hij zo doodstil langs de kant van de sloot staan en dan moet poepen. Doet hij dat dan gewoon en blijft vervolgens boven zijn eigen poep staan of zoekt hij een ander plekje? Het antwoord weet ik nog steeds niet...
Nou, andere vragen hoeft niet per se. En iedereen met autisme is anders. Maar bij mij is één van de belangrijkste kenmerken dat mijn hersenen nooit stil staan en ik me dus bij alles wat ik zie, hoor, lees me allerlei dingen ga afvragen waar een ander op dat moment helemaal niet aan denkt. Mijn gedachten draaien dan overuren... Ieder ander persoon ziet gewoon een reiger naast de slootkant staan die op zoek is naar een visje. Bij mij komen er meteen allerlei "wat doet die reiger als..."-vragen in mijn hoofd op.
Het ei uiteraard, alleen was dat ei waar de eerste kip uit kwam het ei van een andere diersoort (kippen stammen af van 1 of andere dino-soort, met waarschijnlijk net als bij de mens een aantal "tussensoorten"). Bananen zijn trouwens krom omdat ze van beneden naar boven aan de boom groeien (ze keren zich naar het licht).
Ja dat probeerde ik hem uit te leggen en vervolgens kijken we al dagen docus over de evolutie Overigens heb ik geen autisme maar hij heeft al die vragen niet van een vreemde. Ik zie me nog staan bij mijn oma: wanneer bestond god? Oma: die was er altijd al. Toen begon mijn geloof de eerste grote barsten te vertonen...
Haha zo vroeg mijn dochter toen we bij de kerststal keken of die meneer bij de kribbe de papa van Jezus was. Dus ik legde uit nou eigenlijk is god de vader van Jezus. Waarop mijn dochter vroeg wie god is. Dus ik zeg ja dat weet ik niet precies. Dus vroeg ze: is god magisch? Waarop ik zei ja lieverd god is magisch. (Al is mythisch in mijn beleving een beter antwoord, maar goed dat ga ik niet beslissen voor mijn dochter)