Kleertjes

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Sjeetje, 4 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjeetje

Sjeetje Lid

10 feb 2009
    87
    0
    0
    Verkoopster
    #1 Sjeetje, 4 okt 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 okt 2009
    Hoi dames,

Ik heb even jullie mening nodig.
    De laatste tijd koop ik regelmatig wat kleertjes
    Allemaal maatjes van 50-56
    en zoals jullie weten vallen sommige groot en sommige klein.
    Even een lijstje van wat ik heb:

8 Broekjes + bijhorend blousje
    10 Pyjama's
    10 Setjes ( Broek, blouse en vestje)
    12 Rompertjes
    2 losse broekje

Omdat ik voor februari ben heb ik zo van dat zacht "badstof"
    ook naar mijn gedacht lekker warm.;)

Nu was ik vandaag naar een 2de handsbeurs geweest van de bond.
    Kwam ik bij een vrouw die alleen maar dure merkkleren had.:(
    Ze vertelde me meteen "na dat ze vroeg welke maat ik zocht" dat ze stom was geweest kleine maatjes te kopen want volgens haar zijn de kindjes daar binnen de 2 weken uit.:(
    Volgens haar was het beter dat ik maat 62 kocht.

Natuurlijk voel ik mij nu slecht:(, ik zit met het gedacht dat onze kleine spruit de kleren niet kan dragen die ik heb gekocht (of mss maar 2 weken zoals ze zei).
    Graag had ik jullie mening erover van kleren en de maatjes
    en als ik nog veel moet aankopen voor te beginnen

Alvast bedankt

2. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Ik denk wel dat je zo genoeg hebt hoor.
    Maar wat die vrouw zegt vind ik echt onzin, uiteraard ligt het aan de grote van je kindje, maar volgens mij doen ze allemaal sowieso wel langer dan 2 weken met maat 56

Lisa heeft een maand met maatje 50 gedaan en daarna nog 2 maanden met 56
    Met 3 maanden ging ze pas een beetje over naar 62.
    Uiteraard scheelt het ook qua merk hoe groot het valt hoor, maar voor de 3 maanden had zij iig nix 62 aan.

3. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Ik denk inderdaad dat je wel genoeg kleertjes in maat 50-56 hebt ;). Maar 2 weken in 56? Wel nee jo, ze bedoelde misschien maat 50 dat zou nog kunnen, daar zat Jamila ook maar 2 weken in ;).
    Maat 56 heeft ze ook ongeveer tot 3 maandjes gedragen.

(waarschijnlijk wilde ze gewoon van haar maatje 62 kleertjes af :D)

4. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Nee hoor. Tuurlijk zijn er baby's die net in maatje 56 passen en er na een paar weken uit zijn, maar dat is de minderheid. De meerderheid heeft eerst 50 (meestal 1-2 weken) en dan ongeveer 6 - 8 weken maat 56. Voel je niet slecht hoor. Ik denk wel dat je zat hebt van die maat en zou wel grotere maatjes kopen als je nog wat wilt kopen. Wel goed op het seizoen letten dan he. Op internet, maar ook in veel winkels, staan de maanden bij de maten. Heel handig.

5. Ikke20

Ikke20 Actief lid

13 okt 2008
    379
    1
    0
    Hoi!

Ook hier is Nathan nog niet helemaal uit maatje 56 en dat terwijl hij bij zijn geboorte toch echt ruim 8 pond was! Dus maak je niet te druk. Maar aan je lijstje te zien heb je zeker voldoende voorlopig! En als je er achter komt nadat de kleine geboren is dat je toch iets mist, dan is dat zo bijgekocht.
    Veel plezier met de rest van je aankopen!

Groetjes Mariska

6. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Ik denk dat je voor de eerste periode wel voldoende kleertjes hebt. en zoals eerder al werd aangegeven, als je iets mist is het zo bijgekocht.
    wat betreft de maat 50/56; Jasmine is nu 4 maanden en draagt nu pas shirtjes/broekjes in maat 62 en die zijn nog aan de ruime kant. Rompers draagt ze nog heel veel maat 50/56. Het is heel verschillend per kindje hoe lang ze in een bepaalde maat zitten.

7. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Yasemin is nu 2 maanden en past echt niet meer in maat 56 :)
    Dat was echt ineens op een dag dat alles ineens te strak zat dus ben die dag als een idioot wezen shoppen bij de Hema.
    Ze draagt nu alweer bijna 2 weken maat 62. Vestjes zelfs in maat 68 (van de Hema). Al haar kleertjes zijn momenteel van de Hema...so cute!

en dat terwijl ze echt superklein was bij de geboorte. maat 50 zwom ze in.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.450
    36.359
    113
    Mijn dochtertje en zoontje pasten allebei maar 2 weken in 56, maar dat is eerder uitzondering hoor! Ze waren allebei 10 pond bij de geboorte en dat is wel groot hoor.

9. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik zou geen kleine kleertjes meer kopen, want die heb je denk ik echt genoeg. Mijn meisje heeft maatje 50 2 weken aangehad, en is nu bijna uit maatje 56. En ze woog maar 6 pond bij de geboorte. Nu 9 pond... ze heeft gewoon lange ledematen denk ik. Want de rompertjes passen nog wel in maat 56.

10. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik zou voorlopig niets meer bijkopen!

Finn heeft maat 56 maar 3 weekjes aangehad en maat 50 helemaal niet!
    Ik heb zoveel weggedaan wat hij niet heeft gedragen! En je kan beter achteraf bijkopen dan dat je het weg moet doen!
    Het kan natuurlijk dat jou kindje klein is...en dat het wel gaat...maar dan kan je dan bijhalen...10 setjes is genoeg voor het begin!

Een ander kindje bij de juni mama's past nu maat 56 nog steeds net...niet alles meer...maar toch...

het kan allebei de kanten op!

11. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Hier is Jacob nu bijna uit maat 56. De broekjes worden vooral wat strak om het buikje en de shirtjes beginnen wat te kort te worden. Maat 50 heeft hij 1 week aangehad ofz0 (had ik ook maar 1 pakje van).

Shirtjes worden hier vooral erg snel vies omdat hij alles onderspuugt. Die gaan dus erg hard.
    Pyama's gebruik ik nog niet.

12. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    De broekjes met voetjes eraan vast, die waren snel te klein in maat 50, maar ik heb juist maat 50 bij moeten kopen. Even denken hoor.... ik had vooraf 2 setjes maat 50 gekocht, waarna hebben we er 5 bijgekocht en die zijn echt afgedragen....

13. Sjeetje

Sjeetje Lid

10 feb 2009
    87
    0
    0
    Verkoopster
    Hoi dames,

Bedankt voor jullie reacties:) nu weet ik alweer wat meer
    en voel ik mij al een stuk beter in mijn vel:)

grtz

14. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik heb gijs nu eigenlijk al helemaal in (klein vallende) 62

15. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Haha, allereerst je hebt wel genoeg kleertjes hoor! Niet alles zal je kindje meteen aankunnen, want soms valt het groot! Zo had onze dochter na de geboorte maat 50, daarna al snel 56 maar sommige dingen van 56 paste ze pas na een maand, terwijl andere dingen dan weer te klein werden van 56.... Ik zou het zo laten, nog wel sokjes kopen (tip: bambino en funybunnyvan kruidvat/trekpleister vallen bij die kleintjes niet snel af) en slofjes met een koordje, want febr kan wel koud zijn. En als je weer kriebels krijgt te kopen zou ik vast wat in 62 kopen!

groetjes, Sas

Deel Deze Pagina