passende straf (5 jaar en tafel expres onder de viltstift)

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by tuc, Jan 31, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Ja heb het gevraagd, dan staat ze een beetje zenuwachtig te lachen en zei dat ze dat leuk vond. Maar niet te lachen als in gemeen lachen...
    Ik heb er zelf nog eens goed over nagedacht en toch geloof ik niet dat ze het doet om te pesten...hoe boos ik ook was gister. Onze dochter is sowieso een aparte..erg gevoelig en ik denk toch dat haar weer iets dwars zit wat ze niet zo goed duidelijk kan maken.
    De laatste tijd is het veel negatieve aandacht vragen..geen extreme dingen maar toch steeds kleine dingetjes.

Hebben gezegd dat we de stiften even wegzetten omdat we de tafel niet meer ondergetekend willen zien en proberen verder even de negatieve acties te negeren.

2. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

Sep 23, 2013
    4,559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat denk ik dus ook: roep om aandacht, iets dwars zitten, dus ga praten ipv hard te straffen, werkt averechts.;)

3. tuc

tuc Niet meer actief

Straf werkt idd niet...ze sluit zich af en het raakt haar niet. Daarom zei ze ook heel droog: ik heb toch nog potloden?? Was niet brutaal bedoeld maar dat is gewoon haar redenatie.

4. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Schreeuw om aandacht, misschien. Maar dan nog mag ze wel weten dat dit niet kan.

Ik vind t wel een goeie om de stiften weg te zetten voor een tijdje, omdat ze daar 'kennelijk nog te klein' voor is. Dat zou bij mijn dochter denk ik wel werken. Ze doet veel met stiften (veel liever dan potloden), en als ik haar er aan herinner, dan is ze t echt niet vergeten. En ergens te klein voor zijn, oeioei :p Dus zal wel aankomen dan.
    Zwaarder straffen vind ik nou ook weer niet nodig.

Wat misschien helpt om het eraf te krijgen: schuurmiddel. Maar weet niet of je tafel daar tegen kan..

5. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Helemaal mee eens. Als het weggooien van de stiften niet voldoende indruk maakt zou ik ook nog een lievelingsspeelgoed wegnemen en haar een week de tijd geven om dit terug te 'verdienen'. ;)

6. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ja ik wordt soms een beetje simpel van dat eeuwige aai over de bol gedrag en vooral je kind geen straf geven hoor oe en altijd netjes de discussie aan gaan met je peuter.... .... Moe wordt ik er van. Als je strenger bent ben je natuurlijk meteen heel onverantwoord... Naja jammer dan. Ik doe niet mee aan dat eeuwige gezemel.

7. tuc

tuc Niet meer actief

Maar hoe komen jullie erbij dat ik mijn kind een aai over de bol heb gegeven..ze heeft een tijdje op de gang gestaan (omdat ik zooo ontzettend boos was) en heb dr stiften weggezet voorlopig. Had ik haar dan een pak rammel moeten geven?
    Ij vind absoluut dat dit onacceptabel gedrag is, maar nadat mn woede gezakt was denk ik dan dus wel: hoe komt een 5 jarige erbij om zoiets te doen, ook omdat het gewoon een heel lief meisje is.

8. Vagans

Vagans Niet meer actief

Nee zo bedoel ik het niet. Dat ze op de gang stond zou ik juist ook doen. Meer dat als er dan een keer ideeën gegeven worden waarvan ik denk: ja daar bereik je nog is wat mee er altijd weer iemand komt dat het te hard of te zwaar is. Niet per se alleen in dit topic maar veel vaker heb ik het idee dat velen moeders hun kinderen met satijnen handschoentjes aanpakken en daar wordt ik wel is kriegel van.

Nee je hoeft je kind niet te slaan, nee ook geen uren in de gang te zetten. Maar jaik vind dat men soms wel jis wat duidelijker mag laten zien dat je het als ouders voor het zeggen hebt en er consequenties zijn bij bepaald gedrag!

Maar het dat is mijn mening natuurlijk en die laat ik gewoon horen net als alle andere hier op het forum :)

9. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Oh nee! Ik bedoel niet jouw meisje hoor, maar in het algemeen. ;)

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    #30 dirksmama, Feb 2, 2014
    Last edited: Feb 2, 2014
    Mijn reactie zou zijn: alle viltstiften achter slot en grendel 'want daar ben je nu even te klein voor'. Uitleggen waarom ik ontzettend baal van een verpest tafelblad, en even wat meer dingen samen met kind doen, om te kijken of er iets met haar aan de hand is.

Ik hou niet van 'je kind pakken waar het pijn doet'. De fout is gemaakt met viltstiften, dus daar reageer je op. Niet met andere dingen, kind snapt verband niet.

11. Khaleesi

Khaleesi Niet meer actief

Tuc, krijg je het er echt niet van af?
    Bij ons in de schoonmaak krijgen we echt ALLES weg met de witte wondersponsjes van oa Kruidvat.

Verder idd wegzetten en mee laten helpen schoonmaken. Hoop dat je er snel achter komt wat je meisje dwars zit.

12. tuc

tuc Niet meer actief

die tip ga ik zeker proberen, dank je wel.

nikkie en vagans, o sorry dacht dat jullie mij bedoelden...vond het al apart, men ziet mij juist als redelijk streng.

dirksmama, ja daar heb je gelijk in, dat heb ik uiteindelijk ook gedaan.

13. Vagans

Vagans Niet meer actief

Nee sorry bedoelde t niet per se naar jou toe Tim.

Maar vind wel de opmerkingen als even wat meer met je meisje doen heel raar. Alsof je dr beloont voor stout zijn.... Er zit echt niet altijd wat achter denk ik dan. Kinderen zijn ook gewoon wel is stout... T liefste kind kan ook gewoon een keer heel stout zijn! Hoort er bij in mijn ogen en vind niet dat overal wat achter gezocht moet worden.

14. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Ja denk ik ook hoor. Heeft mijn kleuter ook wel eens, 'gewoon' opstandig impulsief gedrag zonder dat er iets achter zit volgens mij. ;)

15. Vagans

Vagans Niet meer actief

Lol zie t nu pas Tim ipv Tuc.

Share This Page