Passende straf in onderwijs

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Zomerrr, 19 apr 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Nee helaas niet….

2. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Even ter aanvulling: ik heb de leerkracht gesproken van mijn jongste dochter. Zij heeft de gegeven straf bevestigd.

3. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Dan vind ik het helemaal schandalig dat je niet op maandag meteen in gesprek kon komen. Hier maak je tijd voor als school zijnde en die mag je best opeisen.

Sado, Syane en Spectre vinden dit leuk.
  4. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.224
    28.192
    113
    En wat was deze precies?

Neuzeke vindt dit leuk.
  5. Nougat

Nougat Fanatiek lid

27 mei 2018
    2.954
    1.291
    113
    Weer hetzelfde kind?
    Jeetje wat een straf zeg. Dat moet echt niet kunnen. En dan ook nog kinderen erbij die foto’s nemen, echt absurd. laat je weten hoe het donderdag gegaan is? Succes met het gesprek.

6. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    Wat een rare straf. Ik kan geen een situatie bedenken waarbij het een goede straf is on kinderen met gezicht naar de muur op een schoolplein, ten aanzien van alle kinderen, te laten staan een hele pauze.

Bizar ook pas donderdag een gesprek, dat je dochter bij regelmaat met fysieke verwondingen thuis komt en voor de dader geen straffen zijn en je dochter op zo bizarre manier gestraft wordt omdat ze haarzelf een keer verdedigd. Echt de omgekeerde wereld.. waardoor je slachtoffer van welke vorm van geweld ook motiveert om vooral niks te doen en te zeggen. Heel verdrietig dit.

En met weer een voorval zou ik je dochter nu gewoon thuis houden tot de omgeving op school weer veilig is voor haar.

Cornflake vindt dit leuk.
  7. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    Ik vind sowieso straffen met niet buiten spelen zo raar.. kinderen hebben dat zo nodig in de basis al, ik vind het net als straffen met je mag niet lunchen of je mag niet meer naar de wc vandaag.

Laat ze dan het voorval overdenken, iets schrijven over slachtoffers die voor zichzelf opkomen en dat dat blijkbaar echt niet de bedoeling is.

Niet buiten spelen gaat een kind ook niks overdenken , die zit vooral met opgekropte energie waardoor er steeds minder ruimte is om te denken.

Forumnaam, Cornflake, Vulpen en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.262
    25.719
    113
    #108 Adje, 23 apr 2024
    Laatst bewerkt: 23 apr 2024
    Wat naar…
    Maar ook hier even de andere kant: wat bizar dat een andere leerkracht daar uitspraken over doet. Dit is echt iets wat eerst onderling (dus ouders en desbetreffende leerkracht) besproken moet worden. En niet collega’s die aan de zijlijn staan en toch een duit in het zakje doen. Dat kan professioneel gezien echt niet. Ik had je doorverwezen naar die leerkracht, zeker aangezien er nog helemaal geen echt gesprek is geweest.
    Die school rammelt aan alle kanten, want ook dit soort dingen zeggen iets over het schoolklimaat…

Diiba, femkes, YaelStone en 10 anderen vinden dit leuk.
  9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.857
    113
    Zo, donderdag dag pas en weer wat voorgevallen? Ik geef je groot gelijk dat je je kind thuis houdt.
    Wij hebben op de basisschool ook een hele toestand met school gehad op dat gebied en terwijl ik herhaaldelijk om een gesprek vroeg, werd dat steeds uitgesteld. Dat horen ze meteen op te pakken. Dus na 6 dagen nog steeds geen gesprek te hebben gehad, heb ik de externe vertrouwenspersoon ingeschakeld. Toen had ik meteen de aandacht van school, het kon dus wél, maar blijkbaar alleen als het in het belang van de reputatie van school was. Kreeg meteen een intimiderende mail van de directie.
    We hebben ons kind thuis gehouden, zelf meteen de leerplichtambtenaar opgebeld en uitgelegd waarom we daarvoor hadden gekozen.
    Ingeschreven op andere scholen zonder school ervan op de hoogte te stellen, helaas overal wachtlijsten. Was helemaal klaar met school, er was al veel meer gebeurd, dit was echt de druppel en hun aanpak was helemaal waardeloos, dus toen we een tijdje later over konden stappen, hebben we dat gedaan.
    Geen seconde spijt van gehad.
    In een notendop, dit was echt zo'n bizarre toestand. Maar we waren blij met de externe vertrouwenspersoon, die heeft ons goed geholpen.

10. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Jeetje wat een nare situatie. Bij M hadden we een paar maanden geleden ook een straf waar M mega overstuur van was (ze zouden minuten op gaan tellen die M en 2 vriendinnetjes te laat terug binnen waren van buitenspelen of te laat naar buiten gingen. Op vrijdagmiddag zouden ze de tijd in moeten halen. Reden dat ze later naar buiten gingen was dat een van de vriendinnetjes gepest werd en ze samen met haar niet tegelijk met de pesters naar buiten wilden.) Toen ik zei dat M pas weer naar school kwam nadat er een gesprek had plaatsgevonden kon er om 8 uur ‘‘s ochtends opeens tijd gemaakt worden…

Overigens zeiden de andere juf én de IBer dat ze het niet met die straf en communicatie eens waren en het ook niet ging gebeuren.

11. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.289
    10.260
    113
    Gatver, was je dochter betrokken?

12. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.191
    1.052
    113
    Vrouw
    Ik heb vroeger in de situatie gezeten, ik had t liefst van school gewisseld. Wat heftig voor je dochter.
    Ik heb ook eens een pestkop geslagen en daarbij gekrabt, hij duwde me in een hoekje en was me daarbij overal aan t knijpen en slaan.
    Ik sloeg terug en krabde daarbij zijn nek open. Wie kreeg er straf en moest nablijven, ik zei de gek. Mijn moeder was woest, en is me komen ophalen van school. Dat was helaas niet de enige keer dat het zo liep.

13. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.041
    17.010
    113
    Wauw, jeetje… :( Ben heel benieuwd naar je gesprek, succes!

14. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Dat zij had begrepen dat er wat “commotie” tussen school en ouders gaande is. Ik heb aangegeven dat het inderdaad het geval is en dat onze dochter daarbij betrokken is. Hierop antwoordde zij dat ze zij het niet eens was met de gegeven straf van haar collega. Dit schijnt onderling hoog opgelopen te zijn.

Deze leerkracht is dus uit haarzelf hierover met mij in gesprek gegaan en ik heb totaal geen sturing gegeven.

15. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ja mijn dochter is meerdere malen geschopt en geslagen. Wij hebben hier vandaag wel naar school laten gaan en zij kwam wederom huilend naar buiten. Er is weer een voorval met fysiek en verbaal geweld geweest….

16. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.041
    17.010
    113
    Jeetje, wat vreselijk dat dit zo doorgaat…

17. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Dat is toch vreselijk! Wat heb je toen gedaan? Was je zelf op dat moment op het schoolplein? Dan zou ik echt naar binnen gegaan zijn en niet vertrekken tot deze situatie wordt besproken/ aangepakt.

Cornflake vindt dit leuk.
  18. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.224
    28.192
    113
    Ja maar wat was volgens haar de precieze straf? Of welke gegeven straf bevestigde ze van dat is gebeurd?
    Er zit verschil tussen een kind moet bij de leraar blijven staan tijdens de pauze, en een leerling moet apart staan bij een muur, met haar gezicht richting de muur en andere kinderen 'mogen' (door gebrek aan ingrijpen door de leraren) / kunnen foto's maken en opmerkingen maken naar die leerling.
    Beide straffen kan je van mening zijn dat ze niet gepast zijn, maar er zit hoe dan ook wel verschil tussen die twee. Het lijkt mij belangrijk om te weten wat er precies (in detail) is gebeurd?

19. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.289
    10.260
    113
    Ze had er verder geen aandeel in? Heeft de leerkracht contact opgenomen?

Heb je contact gehad met de school?
    Ben heel benieuwd wat ze gaan doen om je dochter veilig te laten voelen.

20. Lousanne

Lousanne Niet meer actief

Nou inderdaad, daar ben ik ook verbaasd over! Hoezo hebben kinderen uit groep 8 überhaupt al een mobiel? Heeft (bijna) niemand hier, misschien een enkeling maar zeker niet mee naar school

Cornflake en Zxcvb vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina