Wat ontzettend rot allemaal Ter vergelijking: hier was vandaag ook een incident waarbij een jongen iemand erg pijn had gedaan. De jongen moest meteen op gesprek bij de directeur en is daarna voor de rest van de dag geschorst. Verdere details weet ik niet, maar ze pakken het wel op in elk geval...
Arme meid. Geen enkele straf had gemoeten. Wel een gesprek en niet pas volgende week maar de zelfde/volgende dag. Weetje wij leven in een tijd dat de pester kan door pesten en de pispaaltje naar de rot en water moet (of andere "kom op voor je zelf" sport) maar waneer je dan eindelijk op durft te komen krijg je straf. Ik denk na alles gelezen te hebben, dat niemand zijn of haar ongenoegen durft uit te spreken. Wellicht is de juf een met hoog aanzien. En is jou dochter nu de pineut en is er dus veel in de organisatie aan de hand. Pas wel op met namen noemen van de leerkrachten die het hebben bevestigt en kijk eerst even hoe de directeur reageerde, et wat je zegt. Als je merkt dat die de juf gaat verdedigen dan heb je een probleem (vriendjes politiek) En zou ik iets van een inspectie in schakelen. Is veilig thuis hier ook ingelicht? Een kind dat zo agresief is heeft hulp nodig en snel ook. Ik weet niet welke meld plicht een school hierin heeft.
Op de basisschool van mijn kinderen heb ik dit ook aan de hand gehad. Ook 2 vreselijk agressieve jongens in de klas. Alles leek maar te kunnen ook. Zelfs in groep 4 een mes mee. Mijn zoon en zijn 2 vrienden waren vaak de makkelijke slachtoffers van het fysieke geweld. Uiteindelijk zijn mijn zoon en ook een heleboel andere kinderen uit die klas maar naar een school of klas gegaan. De directeur uiteindelijk ontslagen. Dat had ik zoveel eerder moeten doen. Wat een wereld van verschil. Een school hoort veilig te zijn. Mijn dochter zit er nog. Die had zo'n leuke klas ook. Maar daar zijn dit jaar ook weer van die kansparels bijgekomen. De juf slaan, uitschelden, tafels omgooien... Gelukkig zitten ze er met een nieuwe directie wel bovenop nu. Sterkte met je dochter. Ga echt op je strepen staan! Het geweld is echt niet normaal. En die straf vind ik echt bizar gewoon.
School kan er wel op letten… maar dit gedrag is wel schadelijk voor jouw zoon en grote kans dat hij daar de rest van zijn leven op een of andere manier last van blijft houden…. dus erop letten zou voor mij niet goed genoeg zijn
Doe jij die gesprekken alleen? Of samen met je man? Hoe staat je man erin? dit is niet lullig bedoeld, maar dit laat je toch niet gebeuren en dan ga je na schooltijd toch niet naar huis, dan storm je toch naar binnen en eis je NU een gesprek Misschien kan er iemand met je mee? ik vind het zo sneu voor je dochter
Is ook niet voldoende maar je weet niet wat ze er aan de andere kant mee doen. Dat het niet zichtbaar voor ons wil niet zeggen dat ze niks doen.
Maar waarom weet je dat niet dan? Dat lijkt me toch een van de vragen? Wat doen jullie eraan en wat gaan jullie er verder mee doen? kijk weet je wat het is, ik ben zelf gepest en heb er op bepaalde manieren nog steeds ‘last’ van… en dan is het al 25 jaar geleden niet dat ik mezelf zielig vind ofzo hoor, maar soms wel vervelend ik gun dat geen enkel kind dusja, ‘we zijn ermee bezig’ is gewoon niet voldoende in mijn ogen
Misschien dat privacy ook meespeelt? Ik weet niet of dit in de situatie van TS speelt, maar stel het lijkt nu alsof alleen de dochter straf heeft gekregen en het jongetje (nog) nooit op zijn donder heeft gehad. Maar TS (en dochter) weten niet of dat zo is want een eventuele straf en gesprek wordt niet verteld aan anderen. Kan ik mij zo voorstellen? Het lijkt mij echt alleen nuttig om in gesprek te gaan met de school. Wellicht samen een gesprek met ouders en de kinderen (misschien ook een idee voor @owly? ). Waarom ben je niet direct de school ingegaan om te vragen aan de juf wat er is gebeurd? @Zomerrr Waaaaar is de communicatie? Van beide kanten lijkt deze echt een beetje knudde ..
TS zegt dat dochter naar school is gegaan en wederom huilend naar buiten kwam. Wat betekent dat TS daar buiten bij de school stond?
ze gaat op vrijdag en maandag. Gister was het bericht geplaatst en toen was het dinsdag en was er geen bso
De precieze inhoud van het gesprek met die ouders/kind hoeft toch ook niet verteld te worden, maar ik vind dat er best verteld mag worden wat er aan gedaan word en wat ze er nog aan gaan doen… ‘we zijn er mee bezig’ terwijl het niet stopt en het gepeste kind er misschien wel levenslange schade van ondervind vind ik nogal makkelijk
O ja, ik zat in m'n hoofd nog bij afgelopen vrijdag. Jullie hebben gelijk. Hier kan je dat trouwens eigenlijk niet doen, maar in dit geval wel raadzaam inderdaad.
Ik wil deze link graag met jullie delen: https://www.kommee.com/2019/09/04/tergende-15-minuten/ Het bericht is van Kommee, een bedrijf wat zich inzet voor rijk buitenspel: ook buiten aansluiten aan de interesses van kinderen, zodat alle kinderen betrokken zijn bij het spel. Uit ervaring weet ik dat er dan echt veel minder 'gedoe' is op het plein. Misschien iets om mee te nemen naar het volgende oudergesprek?
Hier exact hetzelfde en dan heb ik het over 35 jaar. Merk nu pas hoeveel impact dit en andere zaken uit mijn jeugd hebben gehad, waardoor oa ik nu een flink minderwaardigheidscomplex heb. Sta er op dat school dit uiterst serieus neemt, hoor!
Ik wilde dit eigenlijk niet plaatsen omdat het misschien een gekke gedachte is. Maar zou een wijkagent misschien iets kunnen betekenen als je kind mishandeld wordt door kinderen op school? Als je er zelf niet met school uit komt dan moet je toch iets.
Vind het sowieso een vreemde school, er word gepest, gekke straffen gegeven en als klap op de vuurpijl kopen ze met telefoons rond en gaan ze ook nog filmen… Ik zou een andere school zoeken als die mogelijkheid er is