Diploma uitreiking (master), hoe gaat dat en welke kleding?

Discussie in 'De lounge' gestart door suus1983, 21 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    De titel zegt het al, mijn man heeft binnenkort zijn diploma uitreiking. Maar geen van ons beiden heeft dit al eens meegemaakt, vandaar deze vragen.

Hoe verloopt zoiets? Er zijn geloof ik 12 mensen er is er 2 uur gepland.

Wat trek je aan? Kunnen/mogen de kinderen mee (uitgezonderd de jongste, die kan echt geen 2 uur stilzitten)?

2. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Bij de uitreikingen waar ik ben geweest was iedereen gekleed voor een feestje! Mannen in pak, vrouwen veelal in mooie jurkjes. De geslaagden kregen dan een toga aan en een hoedje.

Kinderen meenemen moet je even navragen, kan mij voorstellen dat het best lang duurt voor ze!

Ik zou het gewoon even navragen bij de opleiding!
    En gefeliciteerd!!

Oh en het is wel een soort gewoonte dat de geslaagden een cadeautje krijgen (in ieder geval bloemen)

suus1983 vindt dit leuk.
  3. tuc

tuc Niet meer actief

Hier was het redelijk feestelijk. Mannen wel in pak (scheelt misschien per opleiding)en vrouwen een feestelijk jurkje. Geen echte dresscode hoor.
    Er kwam een praatje van de rector (of hoe heet zo iemand daar ook al weer) een praatje van het opleidingshoofd. En dan 1 van de geslaagden sprak namens hen allemaal.
    Toen de uitreiking.
    Wij hadden een baby destijds, die ging gewoon mee. Waren meer kinderen bij.

suus1983 vindt dit leuk.
  4. Tupps

Tupps Actief lid

7 jul 2018
    301
    82
    28
    Vrouw
    Inderdaad hele nette kleding aan en foto ervan maken (van de handtekening zetten) bloemen heb ik niet gedaan, de meeste mannen staan daar wat ongemakkelijk mee.

En daarna lekker uit eten gaan om het te vieren

suus1983 vindt dit leuk.
  5. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.239
    11.819
    113
    Hier werd er eerst een algemeen verhaal vertelt en toen per student een persoonlijk verhaal door de afstudeerbegeleider. Iedereen was netjes gekleed. Maar niet over de top of zo. Kinderen waren er bij.

suus1983 vindt dit leuk.
  6. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

Hier was iedereen chique gekleed. Mannen in pak en vrouwen feestelijk/cocktail.

Ik vind het persoonlijk geen plek voor kinderen jonger dan 10.

7. Tuttebella

En gefeliciteerd voor je man. Knappe prestatie!

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Dank je.

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    De oudste 2 zijn dan (het is op hun verjaardag) 9 en 11. Moet kunnen. Zeker dochtertje kan goed stil zitten. Man wil ze er heel graag bij hebben namelijk.

10. Tuttebella

Oh ja nee dat lijkt mij ook prima! Maar zou geen kleuters meesjouwen ofzo haha.

suus1983 vindt dit leuk.
  11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Man gaay sowieso in pak. Ik had gehoopt een jurkje te vermijden, maar dat gaat hem niet worden denk ik zo te lezen haha helaas.

Sinds ik aangekomen ben voel ik me niet top in een jurkje, maar underdressed zijn vind ik nog erger.

We gaan sowieso uit eten daarna, wel naar een kindvriendelijk restaurant, omdat de oudste 2 ook jarig zijn.

Cadeau van mij heeft hij al gehad, maar zal nog wel iets erbij doen. Van mijn ouders krijgt ook sowieso een cadeau.

HuiBooBee vindt dit leuk.
  12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Nee daarom gaat onze jongste ook niet mee. Hij is al wel 6, maar stil zitten is voor hem niet te doen. En dat is voor iedereen vervelend.

13. Nimue

Nimue Niet meer actief

Is het een individuele uitreiking of met andere geslaagden? In geval van het laatste lijkt het me geen probleem om kinderen mee te nemen, dan zit je vaak in een zaaltje met een vrij grote groep met waarschijnlijk nog wel meer mensen met kinderen en wordt er ondertussen geklapt en wat gepraat. Een individuele, of in ieder geval een waarbij er nog een presentatie wordt gegeven lijkt me voor kinderen wel saai. Een 2 uur durende presentatie in het Engels waarbij je helemaal stil moet zijn. Tenminste dat is hoe ik het heb meegemaakt maar dat zou ook per locatie en opleiding verschillen. Qua kleding zou ik gewoon iets netjes doen waar je je goed in voelt.
    Gefeliciteerd voor je man!

14. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier heel verschillende uitreikingen meegemaakt, van heel casual een kort praatje en diploma ontvangen met een grotere groep tot formeel, individuele verdediging en aansluitend formeel overdracht van het diploma.
    Ik zou dus wel even navragen hoe de opzet is, wat gangbaar is qua genodigden etc.

suus1983 vindt dit leuk.
  15. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik zou de kinderen even navragen.
    Verder beetje netjes maar geen glitterjurk als je dat nooit zou dragen. Ik ging 2x voor een nette jeans met een jasje en een fluoriserend tshirt

suus1983 vindt dit leuk.
  16. Nescio

Nescio Niet meer actief

Gefeliciteerd met je man.

Mijn diplomauitreiking was vrij basic. Ik had een mooie jurk aan maar de rest van de studenten was eerder casual. Mijn scriptiebegeleider hield een praatje en toen mocht ik naar voren komen om te tekenen.

Bij mijn broertje was het in de aula en wat formeler.

suus1983 vindt dit leuk.
  17. tantetil

tantetil Bekend lid

1 jan 2010
    768
    162
    43
    Vrouw
    Noord Holland
    Als je je niet prettig voelt in een jurkje zou je ook gewoon een nette broek en blouse of jasje kunnen doen hoor. Voor vrouwen zijn er veel meer mogelijkheden. Bij miss etam hebben ze vaak hele leuke nette kleding voor de wat stevigere dames. En gefeliciteerd he!

Manque en suus1983 vinden dit leuk.
  18. Oona

Oona Actief lid

2 jul 2018
    436
    518
    93
    Mijn diploma uitreiking was niet heel spectaculair, maar die van mn vader een paar jaar geleden wel. Het ligt denk ik een beetje aan de opleiding en universiteit hoe ermee omgegaan wordt. Veel plezier alvast!

suus1983 vindt dit leuk.
  19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Dank je!
    Het is geen individuele. Er zijn 12 mensen en er worden geen presentaties meer gegeven. Dat is al gedaan.

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Dank je!
    Ja, ik ga liever in broek, maar niet als ik dan echt opval omdat de rest wel allemaal in een jurkje is.

Deel Deze Pagina