speen 2 gaatjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kwebbel86, 19 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Sinds een maandje drinkt mijn dochter uit speen 2 (waarop staat +3) maar binnen 5 minuten is een fles 180/6 weg :$:$ met als gevolg dat ze hongersignalen afgeeft 2 uur later (is geen honger maar ze is gewoon nog niet voldaan) en om dan een speen te geven, die floept er toch elke minuut uit. Het enige wat helpt is speen nr 1.

Ik heb Avent flessen en om nou alle spenen + flessen weg te gooien om andere spenen te halen vind ik ook plots weer zo'n dure grap. Is dat erg dat ze nog speen nr 1 gebruikt?

2. Zetha79

Zetha79 Lid

4 sep 2012
    25
    0
    1
    NULL
    NULL
    Onze kleine man is 7 maanden en drinkt ook nog uit de speen met 1 gaatje (difrax s) Wel geprobeerd met een m-speen met 2 gaatjes maar die drinkt hij inderdaad veel te snel leeg. Met als gevolg veel spugen en vaak de hik. Af en toe proberen we weer eens of het beter gaat, maar zolang dat niet gaat, gebruiken wij gewoon de speen met 1 gaatje.

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.879
    113
    D. heeft ook lang uit een 1-speen gedronken, tot ze er niet genoeg meer uit kreeg, toen zijn we pas overgestapt op een 2 speen. Er niet genoeg uit kunnen krijgen was voor mij het criterium om over te stappen, niet haar leeftijd. Ik zou dus zeker ook gewoon een speen met één gaatje blijven gebruiken als ze daar goed uit drinkt.

4. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Nee hoor kan helemaal geen kwaad. Elk kindje is anders en als jouw dochtertje het beter doet op speen 1 , dan gewoon die speen erop :D. Ik geef borstvoeding en af gaf af en toe een flesje hier toen ook op speen 2 overgestapt. Toen ik een fles vraagje had en opmerkte dat er ook nog een speen 3 is: was er iemand die zei dat je borst ook niet opeens een gaatje extra krijgt hihi. En je dus niet perse over hoeft als je kindje het op 1 goed doet. En toen dacht ik tja daar zit wat in.

5. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Als ze het beter doet op speen 1 dan die gewoon aanhouden.
    Ik heb nieuwe speentjes gekocht voor 3 maanden van avent, 3 gaatjes. Dat is maat 3 staat erop. Maar 2 is voor 1 +maand met 2 gaatjes.
    Maar met de 3 gaatjes komt ze helemaal niet weg. De melk komt aan de zijkanten eruit en ze wordt snel moe. Vervolgens stopt zij juist eerder met drinken en drinkt dus minder dan gewoonlijk. Ze heeft net als moeder dat als het te snel gaat dan je dan eerder vol zit. Dus ik heb weer lekker de 1 + speen in gebruik ;)

6. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier gebruiken we de 2 van avent omdat we t indikken maar anders denk ook de 1 want anders is hij zo leeg inderdaad... Die 123 spelen van avent zijn helemaal kansloos...veel te snel leeg daarmee.. Zelfs de papfles!! Maar 3 was weer te klein, gisteravond nog geprobeerd...

7. kwebbel86

Hmm ik dacht dat ik n bijzonder kind had.... haha nee dus! ;)

@naomi: ik zie dat onze kinderen een dag schelen! Jouw baby is 1 dag ouder :D

8. Stier11

Stier11 Bekend lid

26 mei 2008
    811
    0
    16
    Begeleider van jongeren met gedragsstoornissen
    Huisje Weltevree
    Ik heb tot vier maanden bv gegeven, en vaak ook afgekolfd uit de fles. Maar ik heb nooit spenen vervangen. Dat vind ik zo'n onzin, een tepel veranderd ook niet ineens in een grote gat.
    Bij pap is het wat anders, dan heb je natuurlijk wel een groter gat nodig, maar verder niet volgens mij.
    Zoontje is nu 13 maanden en krijgt smorgens en savonds nog steeds een flesje met nr1 speen. Geen probleem

9. giraffe 2013

giraffe 2013 Bekend lid

18 apr 2013
    754
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wij gebruiken voor de normale flessen met twee scheppen nutriton speentje 1.

En voor de pap fles speen 2.

Speen 3 gaat echt hard zelfs met pap erdoor

10. ladydd

ladydd Bekend lid

23 dec 2012
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier nog altijd de difrax dental spelen nr s ..
    Dochtertje is 5,5 maand

11. kwebbel86

Ik heb papspenen gekocht en natuurlijk de bon niet meer :( Nou ja we zien wel. Ik dacht dat je moest wisselen per zoveel maanden.

12. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Niks moet;)

Meestal zie je wel als ze meer vast voedsel gaan eten, de zuigreflexen minder sterk beginnen te worden en ze moeite krijgen met de fles leeg drinken. Dan kun je eens kijken naar een volgende speen.

Mijn zoontje van bijna 14 maanden drinkt ook nog uit de 1 speen.

13. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Denk dat je niet de enige bent hoor :D.

Deel Deze Pagina