Hoe lang baby alleen laten spelen?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Mamaloe26, Oct 10, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

Oct 26, 2009
    1,236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Mijn zoontje vermaakt zich prima in de box en kan zo 15 tot 30 min alleen spelen. Maar ik vraag me af of dat wel goed is of dat ik hem korter alleen moet laten spelen en langer samen wat doen?

2. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

Aug 15, 2010
    1,885
    399
    83
    hmmmm mijn zoontje 7,5 maand kan gerust 2 uur alleen spelen :) heeft de grootste lol dan en vermaakt zich super. Als ik hem dan pak is hij boos haha.

moet wel zeggen hij kan zich optrekken en dus ook gaan staan enzo.

en wissel het af met box en vloer

3. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

Sep 9, 2011
    1,674
    1
    0
    Ons zoontje vermaakt zich ook héél goed alleen (box of los) Ik doe dan wat huishoudelijke taken en stofzuig hem aan de kant haha! Maar ga er ook geregeld bij zitten om samen te spelen. Op schoot op de bank vind meneer maar een paar minuten leuk, word dan wild en wil los.

Ik denk dat je moet doen waar je je goed bij voelt.
    Ik persoonlijk denk dat het ook goed is als ze zichzelf kunnen vermaken (geen uren natuurlijk)

4. EdN

EdN VIP lid

May 27, 2011
    8,838
    3,630
    113
    Als je ook vaak zat samen met hem speelt en kroelt lijkt het me geen probleem, alleen maar prettig dat je dan de kans hebt om even wat in huis te doen of zo. Mijn zoontje ligt ook zo een minuutje of 20 te lachen en kraaien in de box onder zijn mobile. Ik ga wel steeds even bij hem kijken, zodat hij ziet dat ik er gewoon ben (maar dat doe ik meer voor mezelf, uit een soort van 'schuldgevoel' dat ik niet met hem bezig ben, hij is veel te druk met zijn mobile :)). Zolang je ook vaak met hem samen speelt moet dat kunnen, denk ik.

5. Elynada

Elynada Bekend lid

Jan 12, 2011
    502
    0
    0
    België
    Zoontje kan zich hier ook al prima vermaken in zijn park (of box). Vaak lig hij dan te worstelen met zijn reuzehond, of zit hij te sabbelen op zijn andere speeltjes of ligt hij gewoon naar iets te kijken of is het brabbelen of rammelen met de rammelaar :) Vaak kan hij zich daar toch een uur mee bezighouden. En ik doe dan vlug wat in het huishouden.

6. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik zou hem lekker laten spelen, lijkt me alleen maar beter dat hij zichzelf zo goed kan vermaken.

7. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,827
    19,159
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Zolang hij zich vermaakt, zou ik hem lekker laten spelen.

8. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Idd lekker laten spelen mijn dochter kan zich helemaal nu ze door het huis racet wel uren zelf vermaken :) en zodra ik met dr wil spelen wordt ze chagrijnig :S... :)

9. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

Jul 25, 2008
    1,945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Die van mij kan zich soms ook wel 2 uur prima vermaken in de box of op de grond met het speelgoed van grote broer.
    Hij vraagt erg weinig aandacht en soms besef ik me 's avonds dat ik hem inderdaad heel weinig bij me heb gehad en knuffelen we nog even extra. Lijkt me helemaal niet zo erg toch. Hij zit gewoon lekker in z'n vel en is ook altijd vrolijk.

10. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

Jan 9, 2010
    3,656
    0
    36
    inderdaad doen waar jij je goed bij voelt.

Mijn dochtertje kan ook een poos lief spelen, terwijl zij in de box of op het kleed lekker zichzelf bezig houdt kan ik even wat in het huishouden doen. Ik doe regelmatig ook wel even wat met haar, zoals een boekje lezen. Zolang een kind zichzelf vermaakt moet je daar van genieten, kun jij zelf ook nog even lekker wat doen. of gewoon een boek pakken! :)

11. Sukke

Sukke VIP lid

Jan 14, 2010
    5,538
    1
    0
    Lekker laten spelen. Heerlijk toch! Heb jij in die tijd ook je handen vrij om wat te doen. Het is juist goed dat hij ook leert om alleen te spelen en zichzelf te vermaken.
    Ik zou hem wel zijn aandacht geven wanneer hij lekker in de box zit dus niet compleet negeren. Gewoon af en toe wat tegen hem zeggen, een liedje zingen of iets dergelijks. En buiten die 30 min in de box doe je toch ook nog van alles met hem.

12. Delight

Delight Fanatiek lid

Jan 17, 2011
    2,157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Ik doe altijd na voeding met hem praten, lachen en knuffelen, totdat hij er klaar mee is.. Om vervolgens lekker in de box of op de speelmat te leggen.. hij gaat vanzelf miepen als die moe is en dan whopwhop, bedje in! De ene keer 10 minuten en de andere keer wel een half uur.

Ik denk dat het juist heel goed is als een kindje zich alleen kan vermaken en denk dat jij je niet echt zorgen hoeft te maken..

13. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

Sep 9, 2011
    1,674
    1
    0
    Doet me denken aan het volgende:

Zoontje is heerlijk aan het spelen in de box, kijkt naar mij, ik kijk terug en zeg tegen hem dat hij een ongelooflijk lekker ding is, ik krijg een glimlach van oor tot oor toegeworpen en meneer gaat weer verder met spelen. En dit zo keer op keer.... haha! :D

14. Hibatullah

Hibatullah Actief lid

Dec 21, 2008
    117
    0
    0
    Laborantje
    ik zou willen dat de kleine van 9 maanden alleen in de box zou kunnen spellen. die staat de hele tijd de janken dat ze eruit wil. oef.

15. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

Feb 13, 2011
    1,821
    72
    48
    Groningen
    Onze zoon speelt regelmatig zelfstandig. Meestal zit ik gewoon in de kamer en schuifelt hij om me heen of zit hij in een hoekje met z'n speelgoed te spelen. Soms komt hij even lekker knuffelen en samen spelen en als hij daar genoeg van heeft, kruipt hij weer ergens anders naartoe. Hij kan heel grappig alleen in de gang gaan zitten spelen: dan trekt hij z'n vestjes en jasjes van het kleine kapstokje :D. Kan hij heel lang zoet mee zijn!

Share This Page