Hoeveel kleertjes mee z'huis bij keizersnede

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Lynn77, 9 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Hoi meiden die een keizersnede hebben gehad. Ik ben graag goed voorbereid, eventueel is het mogelijk dat ik een ks krijg vanwege stuitligging, is nog niet zeker hoor, maar heb graag alles al wel klaarstaan hier, hoeveel is raadzaam om mee te nemen (en ja neem graag teveel mee, want als ik vriend moet vragen kleertjes mee te nemen, dan neemt ie vast het verkeerde mee...)
    ik heb nu:

*5 setjes in maat 50 en maat 50/56 en 3 setjes in maat 56
    *7 rompertjes 50/en 50/56 en 5 rompertjes maat 56
    *1 wikkeldoek
    *genoeg mutsjes en sokjes :D (bij elk setje 1 paar sokjes en 1 mutsje)

Is 1 wikkeldoek genoeg, of is het handiger er twee mee te nemen?

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik heb een ks gehad en dochter werd op de kinderafdeling opgenomen. We moesten 5 dagen blijven ks was onverwacht op vrijdagavond om 22:15 werd ze geboren. Dus die dag telt niet mee. Op zicht mocht ik dinsdags al naar huis, maar dochter niet en ik mocht ook blijven.

Voor dochter had ik 2 setjes mee genomen, wist niet dat het een ks werd. In het ziekenhuis hebben ze ook kleren als het nodig is. Dochter was zo klein dat onze kleding niet paste. Paps mocht niet blijven slapen dus die nam elke dag schoon goed mee, ook voor mij.

Wikkeldoek heb ik niet nodig gehad op de kinderafdeling is het superwarm. Op mijn kamer was het wel koud, maar het was buiten ook erg koud.

Ik denk dat je wel genoeg bij je hebt hoor!

3. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    De eerste 2 dagen had Gijs pakjes aan van t ziekenhuis..

Ik had maar 2 bij me.. het eerste sneuvelde doordat meneer t nat plaste..
    Telefoon was gewillig!

niet te veel mee.. je kunt beter je man/vriend per dag een schoon pakje voor volgende dag mee laten nemen..( dus gewoon thuis klaar leggen dan.. )

Wikkeldoek mee?? Ik had een lodger wrapper mee, om Gijs mee naar huis te nemen..
    In t ziekenhuis hebben ze vast e.e.a. ook wel.. En t is warm zat daar hoor..

4. snoemf

snoemf Actief lid

4 nov 2007
    191
    0
    16
    bij ons adviseerde ze om eerst kleerjes van het ziekenhuis te dragen, want dan raakte je de eigen kleertjes ook niet kwijt bij hun in de was. we hadden wel kleertjes mee voor mee naar huis.

was een geplande keizersnee.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Ik had in totaal 6 pakjes mee en zelfs thuis nog wat klaargelegd. Ik mocht echter op de tweede dag al naar huis, lang niet nodig gehad. Maar ach, beter te veel dan te weinig. Denk trouwens dat je wel genoeg hebt hoor!

6. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    Ook ik had een spoed ks, dus heb een zak kleding laten meenemen door mn vriend. Maar denk dat jij zat bij je hebt. Een wikkeldoek heb ik niet nodig gehad. Het is op de kinderafdeling inderdaad erg warm en hydro luiers etc hebben ze in het ziekenhuis. Mijn kleertjes zijn btw nooit gewassen in het ziekenhuis. Stopte ze in mijn eigen tas bij mijn eigen vuile was en nam ze gewoon mee naar huis toen ik weg mocht. ( na 3 dagen btw, maar ging na 4 )

7. Koetje

Koetje Fanatiek lid

22 jul 2008
    1.237
    0
    36
    Ik heb een geplande keizersnede gehad vanwege een stuitligging. Ik had volgens mij zo'n 5 setjes mee, maat 50/56, ongeveer 6 rompertjes en een aantal sokjes en mutsjes. Tes heeft alleen een mutsje van het ziekenhuis opgehad, ik wist niet eens dat ze er ook kleertjes hadden. Maar toch, het is toch ook leuker om je eigen kleertjes aan te kunnen doen? Ik ben trouwens niets kwijtgeraakt, gewoon goed opletten, ik heb dan ook niks in het ziekenhuis laten wassen. En papa kan toch ook altijd wat anders meenemen van thuis als je toch te kort komt? Wikkeldoeken e.d. kan je wel van het ziekenhuis gebruiken.

Deel Deze Pagina