Wanneer naar peuterbed

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door leutjj, 19 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. leutjj

leutjj Niet meer actief

De titel zegt het al.
    Wanneer ging jullie kindje van ledikant naar een peuterbed?

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.943
    113
    Vrouw
    De meisjes met hun 3e verjaardag.
    Ik heb het eerder wel geprobeerd maar ze werden daar niet blij van.
    Jongetje is 30 mei jarig , dan mag ook hij in een groot bed.
    Tot die tijd blijft hij nog in zijn ledikant want anders hebben wij s'ochtends waarschijnlijk geen rust (in het weekend)..

3. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hier liggen ze beide nog in hun ledikant. Oudste is ruim twee.Ze gaan beide niet naar een peiterbed maar krijgen gelijk een 1 persoonsbed. We willen zolang mogelijk wachten tot hij er niet met in past oc eruit klimt. Dit ivm met de ruimte.

4. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Net na haar tweede verjaardag ging ze naar een gewoon eenpersoonsbed. En dat ging helemaal goed.

5. wachtend

wachtend Niet meer actief

Hier met 16 maanden al! Meneer vond het vorige week een goed idee om head first uit zijn bed te klimmen gevolg een fikse buil en wekdienst.
    Uiteindelijk is het nog niet een echt peuterbed geworden (meneer is 80 cm) maar een ledikant waarvan 1 kant open is en alleen een valhekje heeft. Tot 3 jaar kan hij daar makkelijk in en dan krijgt hij meteen een éénpersoonsbed.

6. beccie

beccie Niet meer actief

Mijn zoontje heeft ongeveer tot zijn 3e verjaardag erin gelegen.
    hij sliep er nog heerlijk in.
    toen werd ik zwanger en hebben we een peuterkamer aangeschaft.
    hij moest daar even aan wennen en de eerste week wou hij niet op het nieuwe bed. dus we lieten het ledikantje er nog even naast.

hij mocht elke avond kiezen en na 3 dagen wou hij er wel in, en toen ging het goed. na een week hebben we het ledikantje toen weggehaald.

7. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Met 14 mnd

8. sjak

sjak Niet meer actief

Met 20 maanden. Ze slaapt er nu een maandje in, in haar slaapzak met een dekbed (waar ze nog niet goed onder blijft, vandaar de slaapzak) Het is een meegroeibedje.
    Ze blijft netjes liggen als ze wakker is, klimt er niet zelf uit, terwijl ze dit echt wel kan.
    Ze zit op de +2 lijn en knalde zo vaak tegen de bovenkant en de zijkanten aan dat ik vond dat ze echt aan een groter bed toe was.

9. TJ82

TJ82 Bekend lid

27 nov 2010
    929
    20
    18
    Europa
    Hier met een maand of 20. Hij moest z'n ledikant uit ivm de komst van z'n zusje en wilden hem op tijd laten wennen. Ging meteen goed!

Deel Deze Pagina