Waarom geen dekbed?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Astrid0482, 1 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Astrid0482

Astrid0482 Actief lid

26 nov 2008
    454
    0
    0
    Hoi,
    Wij waren laatst de babyuitzet aan het kopen met mijn schoonmoeder en volgens haar mag je geen dekbed gebruiken maar alleen nog maar een dekentje, is dit omdat het te warm is? Maar een deken wordt toch ook warm? :rolleyes:

2. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Een deken van 100% katoen of wol ademt veel meer. Onder een dekbed kunnen kindjes het te warm krijgen en kan warmte stuwing ontstaan wat heel gevaarlijk is. Bovendien kan je dekbedje niet goed instoppen.

3. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

heb gehoord dat een dekbed 4x zo warm is als een deken

4. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    ik heb het niet gedaan hoor, gewoon lakentje en dekentje gebruikt volgens de voorschriften van nederland, maar familie in duitsland en frankrijk hebben gewoon vanaf de geboorte dekbedjes gebruikt...zijn speciale babydekbedjes.....en dat ging prima....
    dus ja waarom hier niet en daar wel? dat vraag ik me nog steeds af...

5. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Een baby mag alleen onder een 100% katoenen deken. Katoen is een ademende stof in tegenstelling tot een dekbed daar zitten altijd polyethers in die niet ademen. Een kindje kan zijn warmte niet kwijt (stuwingen). Een katoenen deken is strakker in te stoppen, zodat de kans een stuk kleiner is dat je baby er met zijn hoofdje onder komt. Polyether ademt niet waardoor de kans op wiegendood ernstig aanwezig is.

6. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    je schoonmoeder heeft gelijk er mag geen dekbedje gebruikt worden de eerste 2 jaar. de reden ervoor staat al uitvoerig beschreven.

Deel Deze Pagina