Wanneer Baby uitzet

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Dani84, 21 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hoi hoi

Wanneer beginnen jullie met de babyzet te halen zoals kleertjes, wasgel. wipstoel en noem maar op?

Zie zoveel leuke dingen :oops: maar bij mij ist nog zo pril! kan ik beter wachten tot na de 3 mnd?

Groetjes Danielle

2. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    dat moet je echt zelf bepalen, wanneer het voor jou tijd is om iets te kopen.
    Ik heb voor de 3 maanden wel een rompertje en een knuffel gekocht, maar voor de rest hebben we gewacht.
    Je krijgt bij veel winkels wel de garantie dat als de zwangerschap misgaat, je alles terug mag brengen of de bestelling mag annuleren.

Anders ga je vast kijken, dat kan geen kwaad. Er is veel keus, dus ook echt veel te kijken hoor!

3. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    ik heb vanaf 10 weken gewoon spullentjes gekocht

wel gewacht met een goede echo hoor toen die goed was ben ik gaan shoppen

4. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik heb nog helemaal niks gekocht. (wel al wat gekregen). Wij gaan nl bijna verhuizen, dus dan koop ik het liever daarna, dan dat ik het nu koop en weer mee moet verhuizen.
    Babykamer en kinderwagen gaan we donderdag bestellen.

5. mama to be

mama to be Actief lid

1 jan 2008
    395
    0
    0
    Winsum
    Wij zijn nu echt begonnen met inkopen, al wat dingetjes van mijn lijstje kunnen afstrepen. Je hebt best veel nodig.

6. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik ben een ervaren shopster 8) Ik kan in heel weinig tijd, heel veel kopen ;) (en dan ook nog het nodige)

7. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    hier nog een mega shopper

heb me hele uitzet + veel meer al compleet de babykamer komt bijna en de geboorte kaartjes worden morgen uitgezocht

ik blijf kopen en dat vind me portomenee heel erg hahahah

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

ik ook, alleen laat m'n bankrekening dat niet toe ;) , dus vandaar dat wij na de 1e echo, gewoon langzaam aan alles zijn gaan inslaan, toch nog enigszinds verdeelt over de maanden...

9. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    zo hebben wij dat ook gedaan, heb nu bijna alles al...deze week eens een lijstje maken van wat ik nog wel moet halen, maar dat zijn alleen wat kleine dingetjes :)

10. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Heb helemaal niks gekocht, we gaan nl verhuizen volgende maand en dan ben ik ook nog uitgerekend, dus dan ga ik het daarna wel kopen, misschien iets te laat, maar ik ga wel een boxje kopen, voor het geval hij eerder komt.

We hebben wel wat kleertjes en de kinderwagen gekregen en dat is alles.

11. sim

sim Niet meer actief

wij hebben eind 20 weken de grootste dingen gekocht, maar je moet gewoon op je gevoel afgaan wanneer jij dingetjes wil kopen.

12. Annelies1985

22 apr 2008
    10
    0
    0
    Amsterdam
    Ik ben nu 28 wkn en 4 dgn... En bij ons is alles al klaar...
    De babykamer is al klaar en we hebben als het goed is ook alles al...
    Alleen nog alles wassen en dan nog ff nalopen of we echt alles hebben...

Maar voor zover we weten hebben we alles behalve nog wat lakentjes voor in het bed want die worden nog gemaakt...

Groetjes Annelies

13. jessica507

jessica507 Actief lid

11 jan 2008
    421
    0
    0
    receptioniste
    omgeving roosendaal
    let je er wel op dat op de meeste kinderkamers + aankleding levertijd zit?
    voorbeeld bij ons:
    kamertje : 2 maanden
    aankleding ( gordijntjes etc) 3 weken
    behand: 2 weken
    kinderwagen: 3 maanden
    (de rest moeten we nog uitzoeken)

ik vind het erg kort dag als je alles pas gaat inslaan als je bent bevallen, ik snap het wel i.v.m. je verhuizing maar toch...... waar gaat de baby slapen dan?

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier ook pas wat dingen ingeslagen. Wij gaan ook nog verhuizen, vandaar. We hebben een kamertje en kinderwagen uitgekozen die we meteen konden meenemen (kinderwagen staat hier nu in de gang, kamertje mogen we later op komen halen). Gordijntjes koop ik kant en klaar met van die lussen en voor de rest heb ik de meeste kleertjes + lakentjes enzo wel in huis..
    De muren worden gewoon geverfd.

15. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    Wij moeten nog beginnen. Wel een paar rompertjes gekocht (voor het geval dat...), binnenkort naar de Ikea om een kast om die rompertjes te kopen en een box, deze week naar de prenatal voor een maxi cosi en kinderwagen. Bedje hebben we nog (bedje waar ik zelf nog in gelegen heb), maar daar moet nog een nieuw matrasje in. Nou ja, we moeten dus nog eigenlijk alles doen.

16. Mobi

Mobi Lid

15 apr 2008
    17
    0
    0
    Laat je niet teveel opfokken door al die levertermijnen. Daar werden wij ook bang mee gemaakt, we zouden véél te laat zijn! Ammehoela. De kinderwagen konden we een week na bestellen ophalen. Bij het kinderkamertje hadden we gerekend op een levertermijn van een paar weken, dus wij dachten gewoon naar de winkel te gaan en de bestelling te plaatsen en nog voldoende tijd te hebben om het kamertje te schilderen, want overal zit toch zo'n enooooooorme levertermijn op zegt men... Zegt die verkoper: "Neemt u het NU zelf mee of wilt u het geleverd hebben?" :confused: Valt allemaal reuze mee dus.
    Hier had ik alles rond 36 weken rond. Wassen was in 1 dag gepiept, zo'n enorme berg was veroorzaken die ieniemini kleertjes e.d. nou ook weer niet. We zijn pas gaan rondkijken voor spulletjes toen ik 25 weken zwanger was. Iedereen voorspelde mij een heel druk verlof met alles wat ik nog "moest" doen, maar in de praktijk zit ik dus gewoon te wachten tot ons kindje komt (nu overtijd), alles is al in huis en schoon sinds mijn eerste week verlof :rolleyes:
    En ach, wat heeft een kind nou nodig die eerste dagen? Het eet, slaapt en poept en plast. Miljarden kinderen hebben het ook zonder de heilige uitzetlijst overleefd ;) Je maakt het allemaal zo duur als je zelf wilt. En mocht je toch nog iets echt nodig hebben, dan stuurt je kraamhulp je partner wel richting winkel met een boodschappenlijstje.

17. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    moet er niet aan denken pas op het laatst de spullen in huis tehalen

laat het maar lekker vlot komen die kamer dan heb ik alle tijd om het tewassen en in teruimen

18. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Wij gaan over een week of 9 beginnen

19. Sylvia79

Sylvia79 Fanatiek lid

12 sep 2005
    1.245
    0
    0
    onthaalmama (gastouder)
    denderleeuw
    ik denk zo rond de 19 weken in actie te schieten dat is in ons verlof dat zal ik niet kunnen laten 3 weken overal naar toe kunnen :D

20. JustSanne

JustSanne Actief lid

8 mrt 2008
    477
    0
    0
    Bibliothecaris
    Zoetermeer
    wij zijn al aardig op weg. door een operatie aan m'n hand en de 3 a 4 mnd revalidatie die daar bij komt kijken hebben we voor m'n operatie al veel in de kinderkamer gedaan (anders moet m'n vriend alles alleen doen). M'n moeder is ondertussen lekker aan het shoppen op Marktplaats dus de kleertjes stromen langzaam aan ook binnen...en de rest van de uitzet zal binnenkort ook wel geregeld zijn...ik kan me nu dus concentreren op de revalidatie en het herstel van de operatie...en uiteraard de groeiende buik :D

Deel Deze Pagina